Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lurte meg .

Omtale av  Inger L

Anbefalte fastpris til 449 pr kW. i sept og okt da spotprisen var billig.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:41

Hei Inger! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og fastprisen i Oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. Det er ikke alltid lønnsomt å binde fastpris da strømmarkedet har vist seg å være veldig uforutsigbart den siste tiden. Heldigvis for kunden sin del så er det kunden selv som aktivt på "Bekrefte fastpris" når tilbudet sendes ut. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Burde ikke vært lov!

Omtale av  Renate

Hadde spotpris frem til august og var fornøyd. Norges Energi tar da aktivt kontakt med meg på telefonen, og forteller meg at det vil være lurest og mest forutsigbart for meg å bytte til fastpris og binde prisen i 2 måneder. Jeg informerer om at jeg er alenemor og har store økte utgifter pga renteøkninger, og at jeg derfor ønsker å ha den absolutt billigste strømavtalen fremfor forutsigbarhet. Jeg, som alle andre her i landet, er ingen strømekspert. Vi er ikke vant til å spekulere i strømpriser, men vi har nok alle lært mye de siste månedene. Beklageligvis forstod jeg ikke så mye om dette i august, som jeg gjør nå. I tillegg var jeg naiv og lot meg lure, fordi jeg er vant til fra andre leverandører (f.eks mobiloperatører) at de faktisk tilbyr rimelige løsninger for å beholde kundene sine. Jeg fikk en strømregning for noen dager siden, som er dobbelt så høy som vanlig. Alenemor, rett før jul… Jeg er enormt skuffet over salgsavdelingen til Norges Energi, og føler meg lurt! Jeg vil gjerne få tilsendt lydopptaket av samtalen dere hadde med meg da jeg inngikk denne avtalen, for å undersøke med advokat om dere har gjort noe ulovlig her! Det er nok langt flere enn meg som har gått på en helt unødvendig smell økonomisk i oktober, pga salgsmetoder som ikke burde ha vært lov! Dere kan velge mellom å kompensere for det jeg tapte på forrige faktura, eller miste meg som kunde fremover. Håper mange flere gjør det samme, så dere ikke lurer kundene deres på samme måte igjen.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:38

Hei Renate! Dette vil vi gjerne undersøke videre. Ta gjerne kontakt med oss på Telefon, Mail eller Facebook så skal vi grave litt videre i hva som har skjedd eller blitt sagt mellom deg og selger hvis du ønsker at dette skal undersøkes. Våre selgere ringer til tider ut om fordelsproduktet "Prissikring" som er et fordelsprodukt som har vært lønnsomt i veldig mange perioder. Dessverre var det ikke så lønnsomt i Oktober da hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Vi ønsker alltid det beste for kunden og dersom du føler at du vil ha svar på noen spørsmål så er det bare å ta kontakt med vårt kundessenter så skal vi sørge for at du får god hjelp! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Gir ikke kunden gode råd

Omtale av  Ketil

Fikk ingen varsler om at avtalene jeg hadde var meget ugunstige

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:32

Hei Ketil! Dersom du har en variabel avtale sender vi alltid ut varsel enten via SMS eller MAIL. Dersom prisen skal øke sender vi 14 dagers forvarsel og vi sender instant varsel dersom prisen går ned. Som kunde hos NorgesEnergi finnes det flere valgmuligheter. Som kunde kan du velge Spotpris, variabelpris eller fastpris i form av 2 måneder av gangen ved hjelp av "Prissikring". Hva som er mest gunstig mtp avtaler er veldig vanskelig å forutse da det er Spotprisen som styrer det meste. Spotprisen har vist seg å være veldig uforutsigbar den siste tiden og har vist seg at den kan svinge like raskt nedover som den kan oppover. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir.

Nyttig (0)

Variabel strøm

Omtale av  Edris

Nårtid ble strømavtalen min forandret. Siden september har strømregningen vært veldig høy og toppet seg i oktober med 10047kr ser ikke andre feil enn at dere har forandret avtalen vekk fra 10 på topp spott . Etter deres opplysing er gjennomsnitt pris i oktober kr 165 ca dersom dette ikke rettes opp finner jeg en ny leverandør hilsen Edris og Agnar

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 11:16

Hei Edris For å kunne finne ut hva som har skjedd her trenger vi at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan finne din strømavtale hos oss. Avtalen Topp 10 garanti er en variabel avtale slik at dersom det er denne avtalen du har hatt hos oss er det en variabel pris du har hatt også med denne. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både under og over spotprisen i perioder. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medførte at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene i hele år og det har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Dersom du ønsker å endre din avtale kan du gjøre dette på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste løsningen for deg. Mvh Monica NorgesEnergi

Nyttig (0)

Det er håpløst å få tak i dere på telefon ,jeg har i heile dag prøvd uten å lykkes Håpløst!!

Omtale av  Birger M

Har prøvd i heile dag å nå dere på telefon uten å lykkes. Det er aldeles håpløst og ikke i det akseptabelt at det skalk være slik.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:26

Hei Birger! Beklager lang ventetid på telefonen. Vi har veldig mange henvendelser for tiden da vi har en overbelastning av vårt kundessenter. Det finnes flere måter å kontakte oss. Du kan for øyeblikket nå oss på telefon, mail og Facebook. Vi er bevisst på situasjonen og jobber med ansettelse av nye kundeservicemedarbeidere for å redusere ventetiden til vårt kundessenter. For å sikre at våre kunder får dyktige folk som kan hjelpe til med henvendelser så velger vi som alltid kvalitet foran kvantitet. Vi ønsker at våre ansatte skal få hjelp av folk som brenner for god kundeservice og kan bidra med solid kompetanse. Merk at vi utfører endringer med tilbakevirkende kraft. F.eks. hvis du sender mail med ønske om å gjøre en endring på din avtale fra 21.11 og vi svarer deg fra 25.11 så vil endringen fortsatt gjelde fra 21.11. Ønsker deg en god dag! :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kraftmarkedet er sykt

Omtale av  Trond B

Norgesenergi har en bra pris og er greit nok. Men hele markedet er sykt. Har ingen tillit til hverken kraftselskaper eller politikken som føres.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:24

Hei Trond! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Det har i lang tid vært stor uforitsigbarhet når det kommer til strøm. Strømmarkedet kan på mange måter sammenlignes med aksjemarkedet da det har svingt opp, ned, høyre og venstre. Vi i NorgesEnergi har alltid et ønske om å være konkurransedyktige og jobber hardt for å tilby best mulig produkt og kundesservice til våre kunder. Vi som strømleverandør er nødt til å ta høyde for endringene som skjer i strømmarkedet. Det er mange faktorer som påvirker prisenene i strømmarkedet som vær, vind, i og -ulandspolitkk, krig, energiforsyning etc. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

For dyrt.

Omtale av  Roar M. H

Trodd jeg skulle bli billigere å bytte, men føler at det blei motsatt. Som trygde er dette ikke noe for meg, for det blei like galt som den forige leverandør.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:19

Hei Roar! Det er ikke alltid så lett å forutse hva som er det billigste i markedet da Spotprisen (markedsprisen) styrer det meste og den har vist seg å være uforutsigbar over lang tid nå. Ta gjerne kontakt med vårt kundessenter via Telefon, Mail eller Facebook dersom du ønsker en grundig forklaring på hvorfor prisen ble som den ble. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR