Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

For dyrt.

Omtale av  Roar M. H

Trodd jeg skulle bli billigere å bytte, men føler at det blei motsatt. Som trygde er dette ikke noe for meg, for det blei like galt som den forige leverandør.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:19

Hei Roar! Det er ikke alltid så lett å forutse hva som er det billigste i markedet da Spotprisen (markedsprisen) styrer det meste og den har vist seg å være uforutsigbar over lang tid nå. Ta gjerne kontakt med vårt kundessenter via Telefon, Mail eller Facebook dersom du ønsker en grundig forklaring på hvorfor prisen ble som den ble. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Ran på høylys dag!

Omtale av  Jørgen

Bare å holde seg unna! De har gitt inntrykk av at de har meget konkurransedyktige priser, fakturaen jeg mottok i går er nesten 3 ganger dyrere enn mange av mine venner og kollegaer har fått. 4000kr for 750 kw/t det blir ren science fiction!

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:17

Hei Jørgen! Du henviser mest sannsynlig til vår variable avtale som var dyrere i Oktober enn Spotprisen. Selv om det først og fremst er økt forutsigbarhet som er hovedargumentet for å ha denne avtaleformen, så har variabel-prisen vært mer lønnsom enn den gjennomsnittlige spotprisen over flere måneder i både 2021 og 2022. Nå i oktober derimot kom kunder med variabel-avtaler svært dårlig ut. Det skyldes den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Håper dette var oppklarende :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Forutsigbar

Omtale av  Eva

Jevnlig informasjonsoppdatering. Kan bli raskere ute med gunstige avtaler.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:13

Hei Eva! Takk for din gode tilbakemelding! Vi skal ta tipset ditt videre da vi alltid ønsker å forbedre oss slik at våre kunder kan være trygge på at de har en konkurransedyktig leverandør i oss. Igjen, tusen takk! Ønsker deg en god dag! :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Jeg har ikke bedt om pristak tariff jeg ber derfor om spotpris

Omtale av  Ivar F

Det var bra til å begynne med. Men så får jeg en tariff jeg ikke har bedt om. Hvis dette ikke endres til en gunstigere tariff skifter jeg leverandør av strøm

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 11:26

Hei Ivar! Henviser du til vårt tilleggsprodukt "Prissikring" som gir deg mulighet til å binde fastpris over 2 måneders tid? Dette er et fastpristilbud som kunden selv må akseptere da vi ikke har lov til å bekrefte ovenfor kunden. Det er helt valgfritt å binde fastpris. Ta kontakt med vårt kundessenter så kan vi prøve å finne en løsning dersom du ikke er fornøyd med inngått fastpris, dersom dette er tilfellet. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Fryktelig dårlig kundeservice!!!

Omtale av  Erland Ø

Ikke mulig å bytte strømavtale på nett, heller ikke mulig å komme gjennom på telefon til kundeservice. Har sendt mail og bedt om å bli kontaktet, men heller ikke dette har noen virkning. Har vært kunde siden 2015(!!!) men nå vurderer jeg seriøst å bytte. MAKAN!!!

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:10

Hei Erland! Beklager lang ventetid på telefonen. Vi har veldig mange henvendelser for tiden da vi har en overbelastning av vårt kundessenter. Det finnes flere måter å kontakte oss. Du kan for øyeblikket nå oss på telefon, mail og Facebook. Vi er bevisst på situasjonen og jobber med ansettelse av nye kundeservicemedarbeidere for å redusere ventetiden til vårt kundessenter. For å sikre at våre kunder får dyktige folk som kan hjelpe til med henvendelser så velger vi som alltid kvalitet foran kvantitet. Vi ønsker at våre ansatte skal få hjelp av folk som brenner for god kundeservice og kan bidra med solid kompetanse. Merk at vi utfører endringer med tilbakevirkende kraft. F.eks. hvis du sender oss en mail med ønske om en produktbytte den 21.11 og får bekreftelse av dette den 25.11 så vil produkendringen fortsette gjelde fra 21.11. Ønsker deg en god dag! :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Skammelig

Omtale av  Per H

Har hatt Norges Energi gjennom Lo avtale i mange år og vært fornøyd. Siste regning skremmer meg imidlertid. Har ikke problemer med å betale regningen, men skremmende å se hvordan en strømavtale en har stolt på jumper til med pris på nesten kr 6,- kWh. Det reklameres med Topp 5. Konkurransedyktig variabel pris. Ikke få meg til å le. I en alder av 80 år har jeg stolt på Lo avtalene og NorgesEnergi. Variabel pris, ja men det får være måte på. Fjordkraft har blitt hengt ut for sin prispolitikk. Sannelig følger ikke Norggesenergi godt på. Grunnet sykdom og alder har jeg stolt på NorgesEnergi til nå. Sannelig om jeg vet om det fortsetter. Med produksjonspriser på bare noen øre/kWh er disse prisene rett og slett en skam.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 11:00

Hei Per! Det var trist å høre at du ikke er fornøyd med NorgesEnergi etter å ha vært kunde i så mange år. Det er mange som har reagert på siste fakturaen. I dette tilfellet er hovedårsaken den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Håper dette var oppklarende. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Legger hindringer for endring av forbrukerfiendtlig avtale

Omtale av  Tore S

Link til avtalebytte en selv kan gjøre via Mine sider "virker ikke" på grunn av "strømstans".... Alternativet med å ringe strømselskapet er ikke reelt, ettersom kapasiteten til kundeservice må anses som fraværende med 1,2 time ventetid.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 12:27

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Vi har hatt problemer med min-side den siste uken hvor man fikk opp feilmelding etter man klikket på lenken. Dette problemet har nå blitt fikset og nå skal det være mulig å bytte avtale inne på nettet. Kundeservicen opplever ekstremt mye pågang det er derfor det er vanskelig å komme gjennom til oss. Kundebehandlerene våre jobber så effektivt som mulig mot å gi alle svar. Her er det heldigvis muligheter, du kan skrive en skriftlig henvendelse med info fra hvilken dato du ønsker endringen på avtalen. Heldigvis kan vi tilbakeføre bytte av avtalen din. Epost: [email protected] Telefon: 38100080 Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR