NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Straffer seg å bli værende her prismessig. Pågående selgere ringer deg mens du er kunde, og når du ikke vil være kunde lenger ringer de deg helt ned.
Hei Flash! Det er leit å høre du ikke er fornøyd med strømavtalen din. Vi jobber hver dag med å gjøre strøm både billig og enkelt. Ønsker gjerne undersøke om det er en avtale som vil være rimeligere for deg og ditt forbruk. Det stemmer at vi har selgere som ringer ut for å gi et godt tilbud, men det er ikke greit at selger har vært ufin under samtalen. Gjerne ta kontakt med oss så kan vi selvfølgelig fjerne ditt nummer fra våre ringelister. Du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Pass deg for svindel! Like vanskelig å melde seg ut som fra en bokklubb på 90 tallet! Jeg har forsøkt siden 2019 å skrive over strømmen fra en leilighet jeg har flyttet fra! Regningene og inkasso hagler inn. Norgesenergi sitt råd var å betale inkasso mens de ventet på svar fra annen avdeling. Styr unna dette selskapet!
Hei Ole C! Det er leit at du har opplevd det som vanskelig å opphøre din strømavtale hos oss. Vi skal selvfølgelig alltid være behjelpelige med å avslutte en avtale, slik at dette blir enklest mulig for deg som kunde. Når man flytter fra en adresse, skal man gi beskjed til strømleverandør slik at vi kan registrere opphør. Vi må ha beskjed senest 3 virkedager før den aktuelle datoen. Det at du har blitt informert av oss om å betale krav hos inkasso i påvente av svar fra annen avdeling er selvfølgelig beklagelig. Det korrekte fra vår side ville vært å kontaktet inkassoselskapet og satt saken i bero, i påvente av avklaring på saken. Vi ønsker gjerne undersøke hva som har skjedd. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Elendig service, ringt i flere dage og ingen tar tlf bare ligger på. Og står ingen info om der ikke er tlf vagt. Står de har åben 10.00-16.00.
Hei Michael, Det er beklagelig å høre at du har prøvd å komme i kontakt med oss på telefon, hvor samtalen bare blir avsluttet. Slik skal det ikke være og det er svært beklagelig. Vi i NorgesEnergi ønsker å være med på den nasjonale dugnaden for å redusere smitte, og det fører til noen utfordringer i bemanningssituasjonen i selskapet. Vi håper derfor på forståelse for at det kan ta noe tid før vi svarer på telefon eller på epost. Vi vil gjøre det vi kan for at dere som kunder skal få den hjelpen dere trenger så raskt som mulig. Vi håper du tar kontakt med oss, da vi, NorgesEnergi, ønsker at våre kunder skal være fornøyde med kundeservicen og avtalene vi tilbyr. Ta gjerne kontakt på tlf 38 1000 80 eller send oss en e-post til [email protected]. Mvh Truls, NorgesEnergi
Jeg ringte Norgesenergi fordi jeg ikke klarte å melde meg inn via nettsiden deres. Kundeservicen var upåklagelig og jeg var fornøyd når jeg ble kunde. Anbefalte det til og med til ett familiemedlem. Når jeg får min første regning har jeg ufrivillig blitt medlem av en rekke fordelsprogrammer som ikke var i kontrakten når jeg skrev under. Dette øker månedsgebyret fra 27 kroner til 185 kroner. Når man prøver å melde seg av er det ikke mulig via nettsiden deres, de tar ikke telefonen og responstid på e-post er av erfaring særdeles treg. Jeg vil absolutt heller gå for en seriøs leverandør.
Hei Helene! Dette høres ut til å ha vært en lei opplevelse av NorgesEnergi som strømleverandør. Vi håper du tar kontakt med oss, dersom det er noe vi kan hjelpe deg med, da vi NorgesEnergi ønsker at våre kunder skal være fornøyde med kundeservicen og avtalene vi tilbyr. Ta gjerne kontakt på tlf 38 1000 80 eller send oss en e-post til [email protected]. Ved henvendelse så kan du gjerne referere til dette innlegget og meg, så kan vi se på hva som kan ha skjedd i forbindelse med avtaleinngåelsen. Mvh Truls, NorgesEnergi
Det nærmeste man kommer, uten å kalle det ren svindel.Det som er bra er att det er enkelt å skifte til forhåpentlig mer seriøse strømleverandører.
Hei John, Det høres ut til at du har hatt en dårlig erfaring med NorgesEnergi. Vi håper du tar kontakt med oss, dersom det er noe vi kan hjelpe deg med, da vi NorgesEnergi ønsker at våre kunder skal være fornøyde med kundeservicen og avtalene vi tilbyr. Ta gjerne kontakt på tlf 38 1000 80 eller send oss en e-post til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Nina, NorgesEnergi
For litt over et år siden kom en dørselger på besøk, som klarte å overbevise min ektefelle om at det var penger å spare på å bytte strømleverandør til Norgesenergi, med avtalen "Topp 10-garanti". Selgeren la frem en overbevisende argumentasjon og brukte begreper som "prisgaranti", "billigst i markedet" over tid, samtidig som at han hadde mye negativt å berette om vår daværende strømleverandør. Siden den gang har vi hatt den aldeles ugunstige strømavtalen "Topp 10-garanti", og jeg må erkjenne at vi rett og slett har vært uoppmerksomme og naive. Den gang hadde vi nettopp vært gjennom en periode med uvanlig høye strømpriser og det viste seg å gå lang tid før det gikk opp for oss hvor dårlig avtale vi faktisk hadde. Jeg kan ærlig talt ikke se en eneste fordel (for kunde) med strømavtaler som den ovennevnte. Over tid vil de alltid være dyrere enn spotavtaler, og det er lite gjennomsiktighet hva angår fastsettingen av pris. Jeg har nettopp gjort et ærlig forsøk på å finne et eneste eksempel på at en variabel pris-avtale kan bli like gunstig eller gunstigere for min husstand enn en spotavtale, og lyktes IKKE med det. Når Norgesenergi hele tiden må ha visst at de leverte oss den minst gunstige avtalen de kunne levert oss, og har levd godt med det, blir det bare et tidsspørsmål før man "våkner" og føler seg lurt trill rundt. Prisgaranti er en sannhet med modifikasjoner, og baserer seg på at de skal være blant de 10 rimeligste blant øvrige "variabel pris"-avtaler i markedet - altså at de skal være en av de 10 minst dyre alternativene blant markedets ellers dårligste og dyreste avtaler. Skal NorgesEnergi snu skuten og bedre sitt navn og rykte, mener jeg at de enten må avvikle sine dårligste avtaler fullstendig eller gjøre ærlige forsøk på å demonstrere hvilke av produktene i sin egen portefølje som virker mest gunstig for kunden, slik at avtaler som "Topp 10-garanti" kun leveres til kunder som faktisk kan være tjent med den, i hvert fall tidvis. Ellers avhenger hele kundeforholdet av kundens ignoranse, naivitet og manglende innsikt i strømmarkedet, og den slags framferd bygger ikke tillit og kundelojalitet.
Hei Odd, Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale hos oss, det ønsker vi selvfølgelig ikke. Topp-10 garanti er en variabel strømavtale som skal gi kundene forutsigbarhet for at de har en god strømavtale over tid. De får en garanti for at avtalen er blant de ti beste variable avtalene på årlig basis basert på ei representativ referanseliste. Prisen kundene betaler vil altså jevne seg ut over året. Noen perioder vil prisen ligge over andre avtaler, mens den i andre perioder vil ligge under. Med denne avtalen vil altså kundene sikre seg en jevnere strømpris enn ved andre typer avtaler. Spotpris har vist seg over være billigst over tid. Variable strømavtaler er en mellomting mellom spotpris og fastpris. Variable avtaler passer for dem som ikke ønsker å binde strømprisen med en fastpris, men samtidig ønsker mer forutsigbarhet enn å velge en spotavtale. Det kan sammenlignes med å få muligheten til å velge en mellomting mellom fastrente eller flytende rente i banken. I variabel-avtalene endrer prisene seg langsommere enn i spotpris-avtalene. Det vil si at du typisk betaler litt mer når markedsprisen er på vei ned, og litt mindre når den er på vei opp. Noen ønsker det slik, selv om statistikken viser at spotpris-avtaler er rimeligere over tid. For oss er det viktig at du som kunde har mulighet til å velge mellom ulike avtaler, slik at man finner en avtale som passer for deg og ditt forbruk. Derfor har man også alltid mulighet til å bytte avtale dersom man ikke er fornøyd. Mvh Nina, NorgesEnergi
Superhøyt bruddgebyr det er dårlig informert om ved inngåelse, og når du sier opp og bytter leverandør bytter de automatisk tilbake til seg selv som leverandør dersom du ikke aktivt ber dem om å ikke gjøre det.
Hei Bett! Dersom man mottar et bruddgebyr hos oss, betyr det at man har brutt en bindingstid. Bruddgebyret tilsvarer alltid rabatten man har mottatt, og dette informeres det alltid om ved avtaleinngåelse og vilkår. Dersom man bytter leverandør har vi ikke anledning til å gjenopprette avtalen uten bekreftelse fra kunden selv. På bakgrunn av dette, håper jeg du kontakter vårt kundesenter så vi kan hjelpe deg, og se nærmere på hva som kan ha skjedd her. Du kan kontakte oss per telefon 38 1000 80, åpningstider man-fre 08-16. Eventuelt kan du gjerne kontakte oss per e-post: [email protected] Mvh Nina, NorgesEnergi