⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Like vanskelig å melde seg ut som fra en bokklubb på 90 tallet!

Omtale av  Ole C

Pass deg for svindel! Like vanskelig å melde seg ut som fra en bokklubb på 90 tallet! Jeg har forsøkt siden 2019 å skrive over strømmen fra en leilighet jeg har flyttet fra! Regningene og inkasso hagler inn. Norgesenergi sitt råd var å betale inkasso mens de ventet på svar fra annen avdeling. Styr unna dette selskapet!

Svar fra NorgesEnergi
28.04.2020 13:51

Hei Ole C! Det er leit at du har opplevd det som vanskelig å opphøre din strømavtale hos oss. Vi skal selvfølgelig alltid være behjelpelige med å avslutte en avtale, slik at dette blir enklest mulig for deg som kunde. Når man flytter fra en adresse, skal man gi beskjed til strømleverandør slik at vi kan registrere opphør. Vi må ha beskjed senest 3 virkedager før den aktuelle datoen. Det at du har blitt informert av oss om å betale krav hos inkasso i påvente av svar fra annen avdeling er selvfølgelig beklagelig. Det korrekte fra vår side ville vært å kontaktet inkassoselskapet og satt saken i bero, i påvente av avklaring på saken. Vi ønsker gjerne undersøke hva som har skjedd. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (3)

Ingen tar tlf

Omtale av  Michael

Elendig service, ringt i flere dage og ingen tar tlf bare ligger på. Og står ingen info om der ikke er tlf vagt. Står de har åben 10.00-16.00.

Svar fra NorgesEnergi
24.04.2020 07:56

Hei Michael, Det er beklagelig å høre at du har prøvd å komme i kontakt med oss på telefon, hvor samtalen bare blir avsluttet. Slik skal det ikke være og det er svært beklagelig. Vi i NorgesEnergi ønsker å være med på den nasjonale dugnaden for å redusere smitte, og det fører til noen utfordringer i bemanningssituasjonen i selskapet. Vi håper derfor på forståelse for at det kan ta noe tid før vi svarer på telefon eller på epost. Vi vil gjøre det vi kan for at dere som kunder skal få den hjelpen dere trenger så raskt som mulig. Vi håper du tar kontakt med oss, da vi, NorgesEnergi, ønsker at våre kunder skal være fornøyde med kundeservicen og avtalene vi tilbyr. Ta gjerne kontakt på tlf 38 1000 80 eller send oss en e-post til [email protected]. Mvh Truls, NorgesEnergi

Nyttig (4)

Du betaler for tjenester du ikke har bedt om

Omtale av  Helene

Jeg ringte Norgesenergi fordi jeg ikke klarte å melde meg inn via nettsiden deres. Kundeservicen var upåklagelig og jeg var fornøyd når jeg ble kunde. Anbefalte det til og med til ett familiemedlem. Når jeg får min første regning har jeg ufrivillig blitt medlem av en rekke fordelsprogrammer som ikke var i kontrakten når jeg skrev under. Dette øker månedsgebyret fra 27 kroner til 185 kroner. Når man prøver å melde seg av er det ikke mulig via nettsiden deres, de tar ikke telefonen og responstid på e-post er av erfaring særdeles treg. Jeg vil absolutt heller gå for en seriøs leverandør.

Svar fra NorgesEnergi
24.04.2020 07:55

Hei Helene! Dette høres ut til å ha vært en lei opplevelse av NorgesEnergi som strømleverandør. Vi håper du tar kontakt med oss, dersom det er noe vi kan hjelpe deg med, da vi NorgesEnergi ønsker at våre kunder skal være fornøyde med kundeservicen og avtalene vi tilbyr. Ta gjerne kontakt på tlf 38 1000 80 eller send oss en e-post til [email protected]. Ved henvendelse så kan du gjerne referere til dette innlegget og meg, så kan vi se på hva som kan ha skjedd i forbindelse med avtaleinngåelsen. Mvh Truls, NorgesEnergi

Nyttig (3)

Aldri mer

Omtale av  John

Det nærmeste man kommer, uten å kalle det ren svindel.Det som er bra er att det er enkelt å skifte til forhåpentlig mer seriøse strømleverandører.

Svar fra NorgesEnergi
22.04.2020 12:45

Hei John, Det høres ut til at du har hatt en dårlig erfaring med NorgesEnergi. Vi håper du tar kontakt med oss, dersom det er noe vi kan hjelpe deg med, da vi NorgesEnergi ønsker at våre kunder skal være fornøyde med kundeservicen og avtalene vi tilbyr. Ta gjerne kontakt på tlf 38 1000 80 eller send oss en e-post til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Misvisende markedsføring

Omtale av  Odd H

For litt over et år siden kom en dørselger på besøk, som klarte å overbevise min ektefelle om at det var penger å spare på å bytte strømleverandør til Norgesenergi, med avtalen "Topp 10-garanti". Selgeren la frem en overbevisende argumentasjon og brukte begreper som "prisgaranti", "billigst i markedet" over tid, samtidig som at han hadde mye negativt å berette om vår daværende strømleverandør. Siden den gang har vi hatt den aldeles ugunstige strømavtalen "Topp 10-garanti", og jeg må erkjenne at vi rett og slett har vært uoppmerksomme og naive. Den gang hadde vi nettopp vært gjennom en periode med uvanlig høye strømpriser og det viste seg å gå lang tid før det gikk opp for oss hvor dårlig avtale vi faktisk hadde. Jeg kan ærlig talt ikke se en eneste fordel (for kunde) med strømavtaler som den ovennevnte. Over tid vil de alltid være dyrere enn spotavtaler, og det er lite gjennomsiktighet hva angår fastsettingen av pris. Jeg har nettopp gjort et ærlig forsøk på å finne et eneste eksempel på at en variabel pris-avtale kan bli like gunstig eller gunstigere for min husstand enn en spotavtale, og lyktes IKKE med det. Når Norgesenergi hele tiden må ha visst at de leverte oss den minst gunstige avtalen de kunne levert oss, og har levd godt med det, blir det bare et tidsspørsmål før man "våkner" og føler seg lurt trill rundt. Prisgaranti er en sannhet med modifikasjoner, og baserer seg på at de skal være blant de 10 rimeligste blant øvrige "variabel pris"-avtaler i markedet - altså at de skal være en av de 10 minst dyre alternativene blant markedets ellers dårligste og dyreste avtaler. Skal NorgesEnergi snu skuten og bedre sitt navn og rykte, mener jeg at de enten må avvikle sine dårligste avtaler fullstendig eller gjøre ærlige forsøk på å demonstrere hvilke av produktene i sin egen portefølje som virker mest gunstig for kunden, slik at avtaler som "Topp 10-garanti" kun leveres til kunder som faktisk kan være tjent med den, i hvert fall tidvis. Ellers avhenger hele kundeforholdet av kundens ignoranse, naivitet og manglende innsikt i strømmarkedet, og den slags framferd bygger ikke tillit og kundelojalitet.

Svar fra NorgesEnergi
17.04.2020 21:32

Hei Odd, Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale hos oss, det ønsker vi selvfølgelig ikke. Topp-10 garanti er en variabel strømavtale som skal gi kundene forutsigbarhet for at de har en god strømavtale over tid. De får en garanti for at avtalen er blant de ti beste variable avtalene på årlig basis basert på ei representativ referanseliste. Prisen kundene betaler vil altså jevne seg ut over året. Noen perioder vil prisen ligge over andre avtaler, mens den i andre perioder vil ligge under. Med denne avtalen vil altså kundene sikre seg en jevnere strømpris enn ved andre typer avtaler. Spotpris har vist seg over være billigst over tid. Variable strømavtaler er en mellomting mellom spotpris og fastpris. Variable avtaler passer for dem som ikke ønsker å binde strømprisen med en fastpris, men samtidig ønsker mer forutsigbarhet enn å velge en spotavtale. Det kan sammenlignes med å få muligheten til å velge en mellomting mellom fastrente eller flytende rente i banken. I variabel-avtalene endrer prisene seg langsommere enn i spotpris-avtalene. Det vil si at du typisk betaler litt mer når markedsprisen er på vei ned, og litt mindre når den er på vei opp. Noen ønsker det slik, selv om statistikken viser at spotpris-avtaler er rimeligere over tid. For oss er det viktig at du som kunde har mulighet til å velge mellom ulike avtaler, slik at man finner en avtale som passer for deg og ditt forbruk. Derfor har man også alltid mulighet til å bytte avtale dersom man ikke er fornøyd. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (3)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Forferdelig

Omtale av  Bettt

Superhøyt bruddgebyr det er dårlig informert om ved inngåelse, og når du sier opp og bytter leverandør bytter de automatisk tilbake til seg selv som leverandør dersom du ikke aktivt ber dem om å ikke gjøre det.

Svar fra NorgesEnergi
15.04.2020 11:42

Hei Bett! Dersom man mottar et bruddgebyr hos oss, betyr det at man har brutt en bindingstid. Bruddgebyret tilsvarer alltid rabatten man har mottatt, og dette informeres det alltid om ved avtaleinngåelse og vilkår. Dersom man bytter leverandør har vi ikke anledning til å gjenopprette avtalen uten bekreftelse fra kunden selv. På bakgrunn av dette, håper jeg du kontakter vårt kundesenter så vi kan hjelpe deg, og se nærmere på hva som kan ha skjedd her. Du kan kontakte oss per telefon 38 1000 80, åpningstider man-fre 08-16. Eventuelt kan du gjerne kontakte oss per e-post: [email protected] Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Fikk feil i reklame via Huseierens Landsforbund.

Omtale av  Jan

Billig støm ja takk. Kun kr. 19.- pr. mnd + 2,99 pr. kwh. Dette var billig! trodde jeg og sendte inn bestilling. Så leste jeg avtalen de sendte meg. Her stod det Kun kr. 19.- pr. mnd. + 2,99 pr. kwh I påslag på dems priser !!! Hvorfor kunne de ikke opplyse om dette før de sender kontrakten ???

Svar fra NorgesEnergi
14.04.2020 15:05

Hei Jan! Det er leit at du har mottatt misvisende/feil reklame fra Huseiernes Landforbund. Vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med videre. Med medlemspris avtalen gjennom Huseiernes Landsforbund så får du strømmen til innkjøpspris hos oss. Det betyr at du betaler den samme prisen per kWh som vi kjøper strømmen inn for, samt kun 19 kr/mnd + påslag 2,99 øre/kWh (inkluderer elsertifikatet) Har du flere spørsmål så kan du gjerne ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (1)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR