NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Telefonselger lyver om bindingstider og avbruddsgebyrer. En useriøs leverandør.
Min avtale Gul webspot holdt i 3 uker fra bestillingsdato, før jeg får mail fra NE om at de "rydder" i produktene deres, slik at det skal bli lettere for meg å få billig strøm. Det medfører at de fjerner min avtale og bytter meg over til en VESENTLIG dyrere avtale, som idiotisk nok er kalt "strøm til lavpris". Dette skalkeskjulet om opprydning i produktene deres er en simpelt feig måte å gjemme det faktum at dere vil vri mer penger ut av hver kunde. Vil bytte over til Fjordkraft spot web, spot + 2 øre påslag nå. Idiotisk teit kundebehandling av Norgesenergi, å fjerne den éne avtalen som faktisk var brukbar! I tillegg er nettsiden bevisst misvisende, da du kun får servert de dyre avtalene, og må aktivt søke etter de billige. Skjønner godt hvorfor dere er dårligst rangert i landet.
Hei Jo L. Fra tid til annen vil det kunne gjøres endringer i vårt avtalesortiment eller på våre avtaler. Dette skjer vanligvis sjeldent. Gul Webspot-avtalen har vi hatt over en lengre tidsperiode og kundene som har hatt denne har fått beholde denne uendret for hele perioden. Det vil dessverre alltid kunne være slik at enkelte av våre kunder nylig har bestilt en avtale når endringen trer i kraft. Vi forstår at dette kan oppleves misledende. I NorgesEnergi er vi alltid opptatt av at du skal få så lav strømregning som mulig. Derfor setter vi ned strømprisen din så fort vi har mulighet til det, samtidig som vi alltid utsetter det å øke strømprisen din lengst mulig. Vi velger å fortsette med de aller fleste strømavtalene våre og alle de vi har fortsatt med har gått ned i pris. Det betyr at de aller fleste av våre kunder tjener på denne opprydningen. Strømmarkedet er i stadig endring og det samme er kundenes behov og vi ønsker å tilpasse oss dette. Vi har flere forskjellige strømavtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov. Ta gjerne kontakt med oss dersom du ønsker at vi hjelper deg å finne den som passer best for deg og ditt forbruk. Mvh Monica, NorgesEnergi
Jeg kan ikke få beskrevet hvor misfornøyd jeg er med NorgesEnergi. Jeg mottok en epost i forgårs, der NorgesEnergi kunne opplyse meg om at de nå "ryddet" i produktene sine, og at jeg nå ble flyttet fra en strømavtale med et påslag på kroner 9 i måneden, og timebasert spotpris uten påslag, til et påslag på 27 i måneden, og et påslag på strømprisen på 3,49 per kWh. Etter en konstruktiv samtale med kundeservice, var mitt siste spørsmålet; "Skjønner du at jeg som kunde, både føler meg lurt og opprørt over det dere gjør nå, og vurderer sterkt å skifte strømleverandør?", ble besvart med; "Nei, det skjønner jeg ikke, du blir flyttet over til den avtalen vi mener er rimeligst på markedet, så om du ønsker å bytte til noen som er dyrere, så må du gjøre det". Mitt svar var enkelt; "Jeg vil heller betale mer hos noen andre, enn å forbli hos en strømleverandør som lurer kundene sine". Det ligger en lengre og kjedelig historie bak, som førte til at jeg ble så opprørt, som jeg ikke skal ta opp her nå. Mitt råd til alle som vurderer å skifte til NorgesEnergi, eller er kunde der idag, bytt. Selv om det kanskje blir dyrere. Ingen som oppfører seg slik mot en kunde som har vært hos dem i over 16 år fortjener å ha kunde. Det er en grunn til at de befinner seg nederst på listen...
Hei Thomas. Vi syns det er veldig leit å høre om din opplevelse da du kontaktet vårt kundesenter. Vi ønsker på ingen måte å behandle en lojal og god kunde på den måten. Du må gjerne sende oss en e-post til [email protected] med ytterligere opplysninger slik at vi kan se nærmere på saken din. I forhold til strømavtalen din som nå avvikles, er det dessverre ikke noe annet vi kan gjøre enn å gi deg en ny strømavtale. Vi setter dem det gjelder direkte over på det produktet vi anser som det rimeligste produktet på nåværende tidspunkt. Vi har heldigvis redusert påslaget på alle våre strømavtaler slik at avtalene vi beholder skal være konkurransedyktige avtaler. Mvh Mari, NorgesEnergi.
Jeg ble oppringt av en selger 25.08.19 som sa at han var fra huseiernes landsforbund, Jeg søkt opp nummeret i ettertid og det viser seg å tilhøre NorgesEnergi.... Jeg spurte om han kunne sende meg tilbudet på mail, det var ikke mulig da jeg måtte godta tilbudet nå over telefonen siden det var ett så fantastisk godt tilbud og det bare var spesielt utvalgte som fikk dette tilbudet… Han sa han bare skulle lese opp rettighetene mine og mens han gjorde det spurte han om jeg godtok det han leste opp før han fortsatte å lese opp mer og igjen spurte om jeg godtok. Han sa det var ikke noe problem å godta tilbudet da jeg skulle få alle papirer i posten iløpet av et par dager og avtalen ble ikke satt i gang før om 14 dager. Når det hadde gått 14 dager sendte jeg en mail til kundeservice der de svarte at de skulle utsette oppstarten til 20.10.19 og at papirene sikkert var forsinket. Noen dager etter fikk jeg melding fra strømleverandøren jeg hadde fra før om at kundeforholdet var avsluttet. Idag 15.10.19 fikk jeg melding fra NorgesEnergi hvor de gratulerte meg som kunde. Jeg har enda ikke fått noen dokumenter og har ikke fått muligheten til å bruke angreretten min, ser også nå på mine sider at strømprisen deres er 11 øre dyrere enn det jag hadde fra før. Så dette blei bare rot og det var akkurat det jeg fryktet når jeg ble presset til å si ja.... En forferdelig og merkelig måte å skaffe kunder på, det ender jo bare med dårlig omtale, å jeg har allerede bedt min gamle leverandør om å sette meg opp som kunde igjen, dette skulle ta 14 dager til. Så det blir bare masse ekstra rot. Nå har de også sluttet å svare når jeg skrev at de fikk ordne opp..
Hei Rolf. Vi er så heldige å ha Huseiernes Landsforbund som en av våre samarbeidspartnere så selger har nok her ringt på vegne av oss begge. Det er ikke noe greit at du føler du har blitt presset til å bli kunde hos oss. Slik skal det ikke være. Man skal alltid få full informasjon om avtalen, samt angrefristskjema kort tid etter avtaleinngåelse. Ved bestilling over telefon har man rett på 14 dagers angrefrist. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her da jeg trenger mer informasjon fra deg for å kunne sjekke opp i saken. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080 eller sende en e-post til [email protected] slik at vi kan sjekke opp i saken på nytt. Du kan gjerne spørre etter meg om du ønsker det, så vil jeg ta kontakt med deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Enkle å ha med å gjøre da jeg skulle tegne strømavtalen "gul webspot" hos dem. Etter dette er min opplevelse at alt handlet om å få meg over på den strømavtalen som er mest økonomisk fordelaktig for dem. Dette gjelder da jeg flyttet og ville ha med meg den eksisterende strømavtalen. Dette ble omgjort til at det ble tegnet en annen, og dyrere avtale for ny bolig selv om dette ikke fremgikk av nettsiden deres. Flere ganger teknisk svikt da jeg skulle etablere efaktura eller avtalegiro gjennom deres nettside. Ble da to ganger forsøkt overført til dyrere strømavtale, selv om feilen lå hos dem. Nå har jeg fått en epost om at de legger ned strømavtalen jeg har og at de overfører meg til "strøm til lavpris" nok en gang (under argumentet om at de vil tilby sine kunder så billig strøm som mulig), selv om de på telefon innrømmer at de har billigere avtaler for meg enn den de har overført meg til.
Hei Bjørn E. Vi forstår veldig godt at det du beskriver over har skapt en friksjon mellom oss som strømleverandør og deg som kunde. Vi ønsker å bli bedre, og dine tilbakemeldinger kan absolutt hjelpe oss med dette. Jeg kan med en gang si at vi ikke har en baktanke om å finne årsaker til å endre avtalen til kunden, men jeg kan forstå om det oppleves slik fra din side. Når det kommer til strømavtalen din som nå avvikles, stemmer det at vi nå var nødt til å gjøre dette. Avtalen man blir satt over på er en konkurransedyktig avtale, og den avtalen med lavest påslag pr. dags dato. Vi ønsker gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se nærmere på saken din. Du kan kontakte oss på telefon 38 10 00 80, Facebook eller e-post ([email protected]). Mvh Mari, NorgesEnergi.
Lite tull som jeg har erfart hos andre, fin pris og lett å holde styr på prisene som gjelder.
Kjøpte hus den 12 juli og fikk strømavtale hos Norgesenergi den 16.juli. fikk regning på strøm fra 26. juni. Viste ikke at dette huset fantes en gang da. Jeg ringte for å få rettet opp i feilen. Han jeg pratet med avviste meg fullstendig. Han sa at hos dem sto det at jeg hadde bestilt strøm den 26 juni, og det kunne jeg se på sms fra dem på min tlf. På min sms står det den 16 juli. Har aldri hvert borti et mer useriøst firma en dette. Skal nok betale denne regninga, men jeg håper at jeg ALDRI hører fra dem mer.
Hei May. Det er leit å høre at du opplever oss som useriøse, det ønsker vi selvsagt ikke. Jeg kan gjerne se nærmere på saken din hvis du sender oss en henvendelse på e-post ([email protected]) eller ringer oss på telefon 38 10 00 80. Du kan gjerne spør etter meg slik at jeg kan behandle din sak personlig. Mvh Mari, NorgesEnergi.