Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

16 år hos Norgesenergi er nok!

Omtale av  Thomas

Jeg kan ikke få beskrevet hvor misfornøyd jeg er med NorgesEnergi. Jeg mottok en epost i forgårs, der NorgesEnergi kunne opplyse meg om at de nå "ryddet" i produktene sine, og at jeg nå ble flyttet fra en strømavtale med et påslag på kroner 9 i måneden, og timebasert spotpris uten påslag, til et påslag på 27 i måneden, og et påslag på strømprisen på 3,49 per kWh. Etter en konstruktiv samtale med kundeservice, var mitt siste spørsmålet; "Skjønner du at jeg som kunde, både føler meg lurt og opprørt over det dere gjør nå, og vurderer sterkt å skifte strømleverandør?", ble besvart med; "Nei, det skjønner jeg ikke, du blir flyttet over til den avtalen vi mener er rimeligst på markedet, så om du ønsker å bytte til noen som er dyrere, så må du gjøre det". Mitt svar var enkelt; "Jeg vil heller betale mer hos noen andre, enn å forbli hos en strømleverandør som lurer kundene sine". Det ligger en lengre og kjedelig historie bak, som førte til at jeg ble så opprørt, som jeg ikke skal ta opp her nå. Mitt råd til alle som vurderer å skifte til NorgesEnergi, eller er kunde der idag, bytt. Selv om det kanskje blir dyrere. Ingen som oppfører seg slik mot en kunde som har vært hos dem i over 16 år fortjener å ha kunde. Det er en grunn til at de befinner seg nederst på listen...

Svar fra NorgesEnergi
18.10.2019 12:03

Hei Thomas. Vi syns det er veldig leit å høre om din opplevelse da du kontaktet vårt kundesenter. Vi ønsker på ingen måte å behandle en lojal og god kunde på den måten. Du må gjerne sende oss en e-post til [email protected] med ytterligere opplysninger slik at vi kan se nærmere på saken din. I forhold til strømavtalen din som nå avvikles, er det dessverre ikke noe annet vi kan gjøre enn å gi deg en ny strømavtale. Vi setter dem det gjelder direkte over på det produktet vi anser som det rimeligste produktet på nåværende tidspunkt. Vi har heldigvis redusert påslaget på alle våre strømavtaler slik at avtalene vi beholder skal være konkurransedyktige avtaler. Mvh Mari, NorgesEnergi.

Nyttig (3)

Lureri og masse ekstra tull, bare å legge på når de ringer!

Omtale av  Rolf

Jeg ble oppringt av en selger 25.08.19 som sa at han var fra huseiernes landsforbund, Jeg søkt opp nummeret i ettertid og det viser seg å tilhøre NorgesEnergi.... Jeg spurte om han kunne sende meg tilbudet på mail, det var ikke mulig da jeg måtte godta tilbudet nå over telefonen siden det var ett så fantastisk godt tilbud og det bare var spesielt utvalgte som fikk dette tilbudet… Han sa han bare skulle lese opp rettighetene mine og mens han gjorde det spurte han om jeg godtok det han leste opp før han fortsatte å lese opp mer og igjen spurte om jeg godtok. Han sa det var ikke noe problem å godta tilbudet da jeg skulle få alle papirer i posten iløpet av et par dager og avtalen ble ikke satt i gang før om 14 dager. Når det hadde gått 14 dager sendte jeg en mail til kundeservice der de svarte at de skulle utsette oppstarten til 20.10.19 og at papirene sikkert var forsinket. Noen dager etter fikk jeg melding fra strømleverandøren jeg hadde fra før om at kundeforholdet var avsluttet. Idag 15.10.19 fikk jeg melding fra NorgesEnergi hvor de gratulerte meg som kunde. Jeg har enda ikke fått noen dokumenter og har ikke fått muligheten til å bruke angreretten min, ser også nå på mine sider at strømprisen deres er 11 øre dyrere enn det jag hadde fra før. Så dette blei bare rot og det var akkurat det jeg fryktet når jeg ble presset til å si ja.... En forferdelig og merkelig måte å skaffe kunder på, det ender jo bare med dårlig omtale, å jeg har allerede bedt min gamle leverandør om å sette meg opp som kunde igjen, dette skulle ta 14 dager til. Så det blir bare masse ekstra rot. Nå har de også sluttet å svare når jeg skrev at de fikk ordne opp..

Svar fra NorgesEnergi
16.10.2019 10:38

Hei Rolf. Vi er så heldige å ha Huseiernes Landsforbund som en av våre samarbeidspartnere så selger har nok her ringt på vegne av oss begge. Det er ikke noe greit at du føler du har blitt presset til å bli kunde hos oss. Slik skal det ikke være. Man skal alltid få full informasjon om avtalen, samt angrefristskjema kort tid etter avtaleinngåelse. Ved bestilling over telefon har man rett på 14 dagers angrefrist. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her da jeg trenger mer informasjon fra deg for å kunne sjekke opp i saken. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080 eller sende en e-post til [email protected] slik at vi kan sjekke opp i saken på nytt. Du kan gjerne spørre etter meg om du ønsker det, så vil jeg ta kontakt med deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Skal ha deg over på avtalen "strøm til lavpris" hele tida

Omtale av  Bjørn E

Enkle å ha med å gjøre da jeg skulle tegne strømavtalen "gul webspot" hos dem. Etter dette er min opplevelse at alt handlet om å få meg over på den strømavtalen som er mest økonomisk fordelaktig for dem. Dette gjelder da jeg flyttet og ville ha med meg den eksisterende strømavtalen. Dette ble omgjort til at det ble tegnet en annen, og dyrere avtale for ny bolig selv om dette ikke fremgikk av nettsiden deres. Flere ganger teknisk svikt da jeg skulle etablere efaktura eller avtalegiro gjennom deres nettside. Ble da to ganger forsøkt overført til dyrere strømavtale, selv om feilen lå hos dem. Nå har jeg fått en epost om at de legger ned strømavtalen jeg har og at de overfører meg til "strøm til lavpris" nok en gang (under argumentet om at de vil tilby sine kunder så billig strøm som mulig), selv om de på telefon innrømmer at de har billigere avtaler for meg enn den de har overført meg til.

Svar fra NorgesEnergi
18.10.2019 12:03

Hei Bjørn E. Vi forstår veldig godt at det du beskriver over har skapt en friksjon mellom oss som strømleverandør og deg som kunde. Vi ønsker å bli bedre, og dine tilbakemeldinger kan absolutt hjelpe oss med dette. Jeg kan med en gang si at vi ikke har en baktanke om å finne årsaker til å endre avtalen til kunden, men jeg kan forstå om det oppleves slik fra din side. Når det kommer til strømavtalen din som nå avvikles, stemmer det at vi nå var nødt til å gjøre dette. Avtalen man blir satt over på er en konkurransedyktig avtale, og den avtalen med lavest påslag pr. dags dato. Vi ønsker gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se nærmere på saken din. Du kan kontakte oss på telefon 38 10 00 80, Facebook eller e-post ([email protected]). Mvh Mari, NorgesEnergi.

Nyttig (0)

Billig og enkelt

Omtale av  Jonas

Lite tull som jeg har erfart hos andre, fin pris og lett å holde styr på prisene som gjelder.

Nyttig (0)

Helt forferdelig

Omtale av  May

Kjøpte hus den 12 juli og fikk strømavtale hos Norgesenergi den 16.juli. fikk regning på strøm fra 26. juni. Viste ikke at dette huset fantes en gang da. Jeg ringte for å få rettet opp i feilen. Han jeg pratet med avviste meg fullstendig. Han sa at hos dem sto det at jeg hadde bestilt strøm den 26 juni, og det kunne jeg se på sms fra dem på min tlf. På min sms står det den 16 juli. Har aldri hvert borti et mer useriøst firma en dette. Skal nok betale denne regninga, men jeg håper at jeg ALDRI hører fra dem mer.

Svar fra NorgesEnergi
18.10.2019 12:02

Hei May. Det er leit å høre at du opplever oss som useriøse, det ønsker vi selvsagt ikke. Jeg kan gjerne se nærmere på saken din hvis du sender oss en henvendelse på e-post ([email protected]) eller ringer oss på telefon 38 10 00 80. Du kan gjerne spør etter meg slik at jeg kan behandle din sak personlig. Mvh Mari, NorgesEnergi.

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Enkelt, billig og bra

Omtale av  Andreas

Lett å sjekke prisene på Spot opp mot konkurrentene. Transparent, enkle hjemmesider. Lettleselig faktura. Hyggelig kundeservice.

Svar fra NorgesEnergi
15.10.2019 10:30

Hei Andreas. Takk for din tilbakemelding. Vi synes det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss og at du tar deg tid til å fortelle oss det. Vi setter pris på at du også oppgir hva du er fornøyd med. Det er verdifullt for oss. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Lureri. Dei lover og garanterer at dei er billigere best

Omtale av  Per

Lureri. Dei lover og garanterer at dei er billigere best. Lokker med strømkonto. Ser at dei får svært dårlig skår på nettet.

Svar fra NorgesEnergi
15.10.2019 10:15

Hei Per. Som lavprisaktør er vi blant markedets rimeligste. Vi har gode avtaler for et hvert forbruk og behov og vi håper du vil ta kontakt med oss om du ikke er fornøyd med din strømavtale hos oss. Vi kan da sjekke om du har den avtalen som passer best for deg og ditt forbruk. Vi bryr oss om hver henvendelse vi får og synes det er leit når kunder ikke er fornøyde hos oss. Heldigvis snakker vi med mange fornøyde kunder også hver dag. Vi håper du vil ta kontakt med oss slik at vi kan få mer informasjon av deg og finne deg og din strømavtale hos oss. Vi vil gjerne høre mer om hva du har opplevd hos oss og håper du vil gi oss en ny sjanse til å rette opp i inntrykket. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (0)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR