NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har hatt Norgesenergi siden 2013 og vært en fornøyd kunde, men når vi nå byttet bolig ble vi oppringt av en selger som skulle prakke på oss det ene og det andre av "kjempegode" avtaler. Jeg skjønner at jobben er å selge, men kan være greit å ta et nei for et nei iblant. For min del blir dette bare mas. I tillegg tok Norgesenergi nå ut spotprisavtalen vi har hatt, og erstattet den med en dyrere. Dermed er vi ferdig som kunde i Norgesenergi.
Hei Jonas Vi er leie oss for at du ikke hadde en god opplevelse da du ble kontaktet av oss i forbindelse med flytting, og at avtalen du har fått hos oss nå oppleves som dårligere enn den du hadde tidligere. Kontakt gjerne vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi vil gjerne høre mer om dine erfaringer hos oss og hjelper deg gjerne med å finne den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Mvh Monica - NorgesEnergi
Ufattelig dårlig å ha avtaler hvor man betaler 50-100% mer enn spotpris for strømmen uten noen fordeler, og samtidig ha kreditt på kontoen slik at man ikke oppdager at man har skyhøye regninger før det er altfor sent.
Hei Frank Variable avtaler har som oftest en mer stabil og forutsigbar pris, og endrer seg ikke like ofte som Spotprisen. Det sendes også prisvarsel to uker i forkant før prisen endres. For dem som ønsker en mer forutsigbar strømpris kan variable avtaler være et alternativ. Den variable prisen vil vanligvis gå både senere opp i pris og senere ned i pris enn det spotprisen gjør, og det er derfor vanlig at den ligger både under og over spotprisen i perioder. Dersom du ikke er fornøyd med din strømavtale hos oss kan du når som helst bytte til Spotprisavtale om ønskelig. Dette kan du gjøre på min side eller du kan ta kontakt med vårt kundesenter så hjelper vi deg. Når det gjelder Strømkonto er dette en valgfri betalingsløsning hos oss. Strømkonto gir deg muligheten til å fordele strømutgiftene jevnt utover året. Hver måned mottar du en faktura med et anbefalt beløp og et minstebeløp. Når vi regner ut ditt anbefalte månedsbeløp tar vi utgangspunkt i din forventede årlige strømkostnad og deler den på 12. Forbruket ditt blir lest av av din lokale netteieren som vanlig, og de videresender informasjonen til oss. Deretter produserer vi faktura som trekkes ut av Strømkontoen som du jevnlig betaler inn til. Saldo fremgår på hver faktura, og man kan også sjekke dette via Min Side. Dersom man er i minus kan man da velge å betale inn mer om ønskelig. I år har strømprisene hatt et høyere prisnivå enn vanlig også i sommerhalvåret. Kontakt gjerne vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste løsningen for deg. Mvh Monica - NorgesEnergi
De første årene hadde jeg en god avtale og alt fungerte bra. Ble fakturert etterskuddsvis og alt skjedde gjennom NorgesEnergi. De har i ettertid innført en strømkonto som jeg ikke har blitt opplyst om eller på noen måte har godkjent. Denne blir innkrevet av et firma , Teller, som jeg heller ikke er gjort kjent med eller godkjent. Hvem som fakturerer nettleien har også blitt endret fram og tilbake. Disse tingene gjør at man ikke har oversikt - det er svært forvirrende ! Jeg føler meg i beste fall som rundlurt, men det minner meg rett og slett om svindel !
Hei Erik, Vi beklager dersom du ikke har fått tilstrekkelig informasjon om Strømkonto. Tjenesten Strømkonto må aksepters for at produktet legges til avtalen. Strømkonto har ingen bindingstid, og kan sies opp når som helst. Det har blitt utsendt informasjon om at Tellier er tjenesteleverandør for Strømkonto til alle våre kunder som har denne tjenesten. Vi ønsker gjerne å undersøke saken nærmere, og håper du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Det er leit å høre at gjennomfakturering med netteier oppleves som forvirrende. Da de ekstreme prisene på strøm vedvarer og fører med seg nye utfordringer for kundene våre. Slik strømstøtten administreres nå, utbetales den av de aller fleste nettselskapene en god stund etter forfallsdato på strømfakturaen for forrige måneds strømforbruk. Dette er uheldig da det betyr at kundene våre må legge ut for hele strømregningen, og få strømstøtten tilbake fra netteier på et senere tidspunkt. For å løse dette gjeninnførte vi derfor gjennomfakturering. Dersom vi har startet gjennomfakturering med din netteier vil nettleie og strømstøtte fremover trekkes fra faktura fra oss. Håper vi hører fra deg! Mvh Silje – NorgesEnergi
Vi har hatt Norges energi i 8 år vært delvis fornøyd til det siste året. Vi ringte inn i september å sa vi ikke ønsket å ha avtale om strømkonto, dette skulle de selvfølgelig ordne. Vi valgte å bytte selskap, betalte strømregningen for oktober på 3500,- Å trodde at alt var i orden! Men Så får vi melding idag om at vi må betale 12000 kr på en strømkonto som vi ikke har. Tar kontakt med Norges energi idag, å spør hva som skjer? da er det ikke loggført at vi sa opp strømkonto. Å kaster oss bare videre. Ingen som vil ta tak i problemet. Så treffer jeg på ei helt forferdelig dame som absolutt ikke sitte med kundeservice, som forteller at man må betale sluttoppgjør på strømkonto. Vi har altså ingenting på den strømkonto, heller ingenting utstående. Får idag faktura på melding på 11 000kr! Håper alle kundene deres ser hvordan dere holder på, og hvordan dere lurer folk! Røm fra dette elendige selskapet!!
Hei Den L Det er veldig leit å høre at du ikke har vært fornøyd med kundeservicen vår og avtalen du har hatt hos oss. Strømkonto gir deg muligheten til å fordele strømutgiftene jevnt utover året. Hver måned mottar du en faktura med et anbefalt beløp og et minstebeløp. Når vi regner ut ditt anbefalte månedsbeløp tar vi utgangspunkt i din forventede årlige strømkostnad og deler den på 12. Forbruket ditt blir lest av av din lokale netteier som vanlig, og de videresender informasjonen til oss. Deretter produserer vi faktura som trekkes ut av Strømkontoen som du jevnlig betaler inn til. Saldo fremgår på hver faktura, og man kan også sjekke dette via Min Side. Dersom man er i minus kan man da velge å betale inn mer om ønskelig. Når man avslutter Strømkonto vil man eventuelt få tilbakebetalt et beløp eller få en rest å betale alt ettersom hvordan man ligger an med innbetalinger. I år har strømprisene dessverre hatt et høyere prisnivå enn vanlig også i sommerhalvåret, og det har vært stor usikkerhet knyttet til prisutviklingen i hele år. For å kunne se på hva som har skjedd i dette tilfellet trenger vi at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få oversikt over hvem du er og avtalen din hos oss. Vi ønsker å sjekke opp i dette og vil gjerne gi deg en forklaring slik at du som kunde vet hva du betaler for. Kontakt gjerne vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Om ønskelig kan du spørre etter meg. Mvh Monica - NorgesEnergi
Var kunde fra 2019 til nå. Hadde spotpris avtale med fastbeløp 47,- og påslag 5,99 kr/kWt. I mellomtida lanserte de en spotpris avtale med 0,- kr påslag, ca. før et år siden.Hvorfor får ikke jeg som eksisterende kunde automatisk det samme betingelsene? Pratet med k.service og de sa at de ikke kan varsle hver enkel kunde. Jeg mener de burde det! De sier at det er enkelt å endre avtalen sin via min side om man ønsker det. Om man ønsker det??? Hva slags tull er det! Hvem ønsker å betale 5,99 kr/kWt påslag istedenfor 0,- spørrer jeg? Er det noen fra oss som ønsker å spandere norgesenergi og betale mer enn andre så at de kan tjene enda mer penger på vanlig folk? Man føler seg lurt og skuffet. Videre har norgesenergi også ''prismatch''. Jeg søkte det 2 ganger. Det finnes strømleverandører med 0 kr påslag og 0 kr fastbeløp på markedet. Jeg fikk avslag og de fant hver gang noen unnskyldninger og det tok flere uker å få et svar på det... Som skal ikke behandles gamle/eksisterende kunder.Til slutt byttet jeg til en annen leverandør uten fast mnd. beløp og 1 kr/kWh i påslag.
Hei! Skjønner at du henviser til følgende SMS/mail fra oss: "Vi lytter til kritikken som har kommet mot strømbransjen om den komplekse strømjungelen av strømavtaler. Nå rydder vi i gamle kampanjeavtaler som ikke er i salg lenger og avslutter disse. 14.11.2022 overføres du fra Gul kampanje til strømavtalen Strøm til Spotpris. Strøm til Spotpris har de samme priselementene som Gul kampanje med et fastbeløp og et påslag per kWh." Som for de aller fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vi er lei oss for at du oppfatter Strøm til Spotpris som en dårlig avtale. Dersom du ønsker en annen strømavtale kan du enkelt endre til foretrukket avtale på Min side. At forespørselen din om prismatch ikke gikk igjennom har mest sannsynlig med at den ikke fulgte våre prismatchvilkår som du kan lese mer om her: https://norgesenergi.no/innhold/prismatch/ Vit det at dersom du ikke skulle være fornøyd med nåværende leverandør og skulle ville gi oss en sjanse til er du alltid velkommen tilbake i fremtiden! Ønsker deg en god dag! Mvh NorgesEnergi
Bytter kunder over til dyrere avtaler etter å ha kommet med lokketilbud. Slutt med lokketilbud!
Hei Morten, Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Via Min Side man endre avtale til en mer foretrukket avtale. Du kan også kontakte vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80, eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ så endrer vi avtale for deg. Mvh Silje - NorgesEnergi
NE bryter avtaler m svært kort tidsfrist, blir vanskelig for loyale kunder.
Hei Kåre, Dette vil vi gjerne undersøke nærmere, og håper du kan kontakte vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/. Håper vi hører fra deg! Mvh Silje – NorgesEnergi