NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Var kunde fra 2019 til nå. Hadde spotpris avtale med fastbeløp 47,- og påslag 5,99 kr/kWt. I mellomtida lanserte de en spotpris avtale med 0,- kr påslag, ca. før et år siden.Hvorfor får ikke jeg som eksisterende kunde automatisk det samme betingelsene? Pratet med k.service og de sa at de ikke kan varsle hver enkel kunde. Jeg mener de burde det! De sier at det er enkelt å endre avtalen sin via min side om man ønsker det. Om man ønsker det??? Hva slags tull er det! Hvem ønsker å betale 5,99 kr/kWt påslag istedenfor 0,- spørrer jeg? Er det noen fra oss som ønsker å spandere norgesenergi og betale mer enn andre så at de kan tjene enda mer penger på vanlig folk? Man føler seg lurt og skuffet. Videre har norgesenergi også ''prismatch''. Jeg søkte det 2 ganger. Det finnes strømleverandører med 0 kr påslag og 0 kr fastbeløp på markedet. Jeg fikk avslag og de fant hver gang noen unnskyldninger og det tok flere uker å få et svar på det... Som skal ikke behandles gamle/eksisterende kunder.Til slutt byttet jeg til en annen leverandør uten fast mnd. beløp og 1 kr/kWh i påslag.
Hei! Skjønner at du henviser til følgende SMS/mail fra oss: "Vi lytter til kritikken som har kommet mot strømbransjen om den komplekse strømjungelen av strømavtaler. Nå rydder vi i gamle kampanjeavtaler som ikke er i salg lenger og avslutter disse. 14.11.2022 overføres du fra Gul kampanje til strømavtalen Strøm til Spotpris. Strøm til Spotpris har de samme priselementene som Gul kampanje med et fastbeløp og et påslag per kWh." Som for de aller fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vi er lei oss for at du oppfatter Strøm til Spotpris som en dårlig avtale. Dersom du ønsker en annen strømavtale kan du enkelt endre til foretrukket avtale på Min side. At forespørselen din om prismatch ikke gikk igjennom har mest sannsynlig med at den ikke fulgte våre prismatchvilkår som du kan lese mer om her: https://norgesenergi.no/innhold/prismatch/ Vit det at dersom du ikke skulle være fornøyd med nåværende leverandør og skulle ville gi oss en sjanse til er du alltid velkommen tilbake i fremtiden! Ønsker deg en god dag! Mvh NorgesEnergi
Bytter kunder over til dyrere avtaler etter å ha kommet med lokketilbud. Slutt med lokketilbud!
Hei Morten, Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Via Min Side man endre avtale til en mer foretrukket avtale. Du kan også kontakte vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80, eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ så endrer vi avtale for deg. Mvh Silje - NorgesEnergi
NE bryter avtaler m svært kort tidsfrist, blir vanskelig for loyale kunder.
Hei Kåre, Dette vil vi gjerne undersøke nærmere, og håper du kan kontakte vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/. Håper vi hører fra deg! Mvh Silje – NorgesEnergi
De skifte meg til en dårlig avtale som ikke ikke vises på web siden deres, med den unnskyldning at de lytter til kunden og rydder opp i avtalene. Det viser seg at de har mye bedre avtaler når jeg ser på websiden deres. Når jeg ringer (1 time vente tid), så sier de at dette har ledelsen bestemt, men at de inviterer til dialog og at jeg kan få den bedre avtalen. Dette gir ikke tillit, tvertimot.
Hei Didrik, Vi er lei oss for at du oppfatter den nye avtalen som en dårlig avtale. Avtalen man automatisk settes over til inneholder de samme priselementene som tidligere avtale, og derfor har man blitt satt over til denne. Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Vi beklager lang ventetid, dette skyldes stor trafikk til vårt kundesenter. Flott at du har kontaktet oss, og fått en avtale du forhåpentligvis er fornøyd med. Mvh Silje – NorgesEnergi
Hvorfor kan en ikke sende en e-post til Norgesenergi. Hvorfor purrer de på faktura som er betalt for en uke siden til rett forfall.
Hei Rune, Det tar vanligvis 2-3 dager fra du betaler faktura til innbetaling er registrert hos oss, og dette kan være grunnen til at du har mottatt SMS-påminnelse. Kontakt gjerne vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80, eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/, slik at vi kan sjekke dette. Mvh Silje – NorgesEnergi
Fungerte helt fint til jeg har fått mail at de avvikler noen avtaler så jeg blir overført til den nye avtale. I mail har de også svrev "Hvorfor gjør vi dette". Og der skriver de: "Når strømprisene er høye er det ekstra viktig å ha kontroll over strømforbruk og kostnader." Og mange andder fine ord om den nye/bedre. Men den ny avtale som de overfører meg til blir cirka 600 dyrer per år en den andre (grunnet høyere månedsbeløp). Så jeg vurderer å bytte selskap hvis jeg finner noen andre med bedre pris.
Hei Miroslaw, Vi er lei oss for at du oppfatter din nye avtale som en dårlig avtale. Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Vi ønsker selvsagt å beholde deg som kunde og håper du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på dine avtale, og finne den beste for deg. Du kan kontakte vårt kundesenter på 38 10 00 80 eller via vårt kontaktskjema her: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/. Du kan ogå endre til en mer foretrukket avtale på Min Side. Mvh Silje – NorgesEnergi
Bryter avtaler uten først og kontakte kunde Det er bra med 1 faktura
Hei Trondhenry, Vi håper du kan ta kontakt med vårt kundesenter på 38 10 00 80 slik at vi kan få undersøkt hva som har skjedd i forbindelse med din avtale. Mvh Silje – NorgesEnergi