⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lurt av selgere på døra

Omtale av  Erik

Selger på døra påsto at de var billigst i markedet. Etter at man hadde signert avtale og oppdaget at dette var feilinformasjon nektet Norges Energi å ta ansvaret for feilinformaskoen. Byttet tilbake, men endte med gebyr på 500kr fra NE

Svar fra NorgesEnergi
04.08.2020 21:31

Hei Erik! Selger skal selvfølgelig alltid gi tilstrekkelig informasjon om avtalen som blir signert. Man skal også motta skriftlig informasjon om avtalen og vilkår. Vi setter derfor pris på at du gir oss tilbakemelding på dette. Kontakt oss gjerne, dersom du ønsker at vi skal se på dette på ny. Du kan kontakte oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Feilinformerer gang på gang

Omtale av  Joakim

Jeg har vært i kontakt med NorgesEnergi 5 ganger angående dobbelfakturering. Hver gang sier de at jeg ikke skal betale, med mindre de ringer tilbake, så kan jeg bare overse faktura. Nå må jeg ringe inn for 6. Gang.... Useriøst I tillegg maser de om masse ekstraprodukter som skal gi billigere strøm, mot at jeg betaler et fast månedsbeløp. Smart om man betaler minst 1000kr i strøm uten nettleia.

Svar fra NorgesEnergi
04.08.2020 21:11

Hei Joakim! Beklager, dette forstår jeg er svært frustrerende og det skal selvfølgelig ikke skje. Jeg håper du har mulighet til å kontakte oss på ny, slik at vi kan se nærmere på saken og finne en løsning på hvorfor dette skjer. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (2)

NorgesEnergi ringte meg, en pågående og masete selger sa han var fra min nåværende leverandør

Omtale av  Anders

Et nytt nivå av svindel, ekstremt utspekulert. NorgesEnergi ringte meg, en pågående og masete selger sa han var fra min nåværende leverandør. Ettersom jeg er reservert mot telefonsalg, trodde jeg på dette. Etter å ha sagt ja til en del spørsmål, fikk jeg epost om at jeg nå var kunde hos et for meg ukjent firma. Det viser seg at NorgesEnergi (i likhet med flere såkalte kataloghaier) tråler Brønnøysundregistrene etter folk med enkeltmannsforetak, og pusher en skreddersydd juridisk felle som det er vanskelig å komme seg ut av: Som foretak er man ikke reservert mot telefonsalg, man har verken klagerett eller angrerett, og salget styres av avtaleloven som gir selger mulighet til selv å definere alle punkter i avtalen. I tillegg kan de oppgi fiktivt lave priser, dvs. uten moms selv om ditt firma ikke har momsfritak eller får skattetrekk på strømforbruk. Ganske sleipt. Men jeg vil tipse alle om at man kan komme seg ut av slike avtaler: For å trikse det til, registrerer de en flyttemelding på deg som privatperson (uten å gi beskjed!) og melder firmaet som innflyttet. Dette kan reverseres om man kontakter sin egentlige strømleverandør. I kommentarfeltene her spiller de empatiske og beklager over en lav sko, men mitt møte med kundeservice besto kun av en kort, kategorisk avvisning av å ha gjort noe som helst galt, og deretter stillhet. Så kom en regning i posten på 3000 kr. til et oppdiktet «gebyr». Etter å ha googlet litt, ser jeg at NorgesEnergi tidligere har hatt en STOR mengde klagesaker i Forbrukerrådet for å lyve om både produktene og hvem de egentlig representerer. (Forbrukerrådet, sak nr. 16/2271.) De har også OPPSØKT FUNKSJONSHEMMEDE OG ELDRE I DERES HJEM og gitt inntrykk av å skulle lese av måleren, og så bedt dem skrive under på kundeavtaler de ikke forstår! (Stavanger Aftenblad, 3. november 2012). Jeg har fått en del telefoner fra kataloghaier og svindlere etter å ha registrert ENK, men dette må være det absolutt mest uetiske selskapet jeg noen gang har vært borti. Jeg har vanskelig for å forstå at de ansatte der kan sove godt om natten og bruke pengene sine med god samvittighet.

Nyttig (14)

Værste sort, styr unna!!

Omtale av  Lasse

Hadde plutselig 2 hus stående på meg da jeg flyttet fra leieobjekt til eieobjekt, og det hadde det gjort i 2 mnd enda jeg sa jeg skulle flytte strømmen, ikke opprette ny avtale! Det var ingenting de kunne gjøre med det, annet en at jeg bare måtte betale. Jeg måtte bare dra å ringe på å be de nye leietakerne etter penger! Helt sinnsykt utrolig norgesenergi.

Svar fra NorgesEnergi
04.08.2020 20:54

Hei Lasse! Dersom du har gitt oss beskjed om at en strømavtale skal sies opp fra en viss dato, skal selvfølgelig vi registrere opphør av avtalen. Jeg vet dessverre ikke hva som har skjedd i denne saken, men jeg håper at du kontakter oss på ny slik at vi kan se på hva som kan ha skjedd her. Kontakt oss gjerne på tlf: 38 1000 80, eller send oss en e-post til adressen [email protected], så skal vi se nærmere på dette. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (3)

Dårlig kundeservice

Omtale av  Robin

Dårlig kundeservice. Sur kundebehandler etter at jeg byttet selskap grunnet innblanding i vindkraft.

Svar fra NorgesEnergi
04.08.2020 20:53

Hei Robin! Våre kundebehandlere skal alltid være høflige og hyggelige i kontakt med våre kunder, og jeg beklager at du har hatt denne opplevelsen. Det stemmer at vi er eid av Fortum som har fått tildelt noen få konsesjoner av norske myndigheter på å bygge vindmøller i Norge. Men NorgesEnergi er et strømselskap, ikke en strømprodusent, og vi har ingen egne interesser i norsk vindkraft. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (2)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Svindles av selgerene

Omtale av  Lill E

De lover deg billigere strøm enn det du har eller kan få av andre leverandører. Når du har sagt ja på en sms som ikke inneholder noe informasjon av avtalen og kontakter Norgesenergi for informasjon så er det ingenting av det som er lovet av selger med i avtalen. De har opptak, men tar ikke opptak av hva selgeren selger, kun den biten hvor du har sagt Ja, selv om du kanskje ikke sa Ja til avtalen. Men dette vil bli brukt i mot deg. Når du innser at du ikke vil ha denne avtalen for det var ikke den du hadde takket ja til så nekter Norgesenergi å slette avtalen, dette er noe hvilket som helst strømselskap kan gjøre, men Norgesenergi sier da at de har et veldig unikt system så DE kan ikke slette. Så man sender inn angrerettskjema da for å få dette strøket, men den mottar aldri Norgesenergi, selv om de sender mail med bekreftelse på mottatt mail. Aldri mer Norgesenergi

Svar fra NorgesEnergi
21.08.2020 14:23

Hei Lill! Når man har samtale med selger, skal selger gå igjennom avtalevilkår og få et muntlig samtykke til avtalen. Denne samtalen blir tatt opp på lydfil, og dette blir man opplyst om. Når man har gjort dette, vil man motta en sms man må besvare "ok" på, slik at vi også mottar skriftlig samtykke. Deretter skal man motta en "velkomst" e-post med ytterligere informasjon om avtalen og oppstartsprosessen. Jeg forstår det slik at du har sendt oss et angreskjema og ønske om å kansellere avtalen. Kontakt oss gjerne, slik at vi kan undersøke hva som har skjedd. Du kan kontakte oss på tlf 38 10 00 80, eller sende oss en e-post til [email protected]. Henvis gjerne til innlegget og meg. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (3)

Billig strøm

Omtale av  Torbjørn D

Beviselig et av Norges 10 billigste strømselskaper. God kundeservice.

Svar fra NorgesEnergi
28.08.2020 08:03

Hei Torbjørn! Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar! Det betyr mye for oss at du er en fornøyd kunde hos NorgesEnergi, og det håper vi du fortsetter med! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR