NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Et nytt nivå av svindel, ekstremt utspekulert. NorgesEnergi ringte meg, en pågående og masete selger sa han var fra min nåværende leverandør. Ettersom jeg er reservert mot telefonsalg, trodde jeg på dette. Etter å ha sagt ja til en del spørsmål, fikk jeg epost om at jeg nå var kunde hos et for meg ukjent firma. Det viser seg at NorgesEnergi (i likhet med flere såkalte kataloghaier) tråler Brønnøysundregistrene etter folk med enkeltmannsforetak, og pusher en skreddersydd juridisk felle som det er vanskelig å komme seg ut av: Som foretak er man ikke reservert mot telefonsalg, man har verken klagerett eller angrerett, og salget styres av avtaleloven som gir selger mulighet til selv å definere alle punkter i avtalen. I tillegg kan de oppgi fiktivt lave priser, dvs. uten moms selv om ditt firma ikke har momsfritak eller får skattetrekk på strømforbruk. Ganske sleipt. Men jeg vil tipse alle om at man kan komme seg ut av slike avtaler: For å trikse det til, registrerer de en flyttemelding på deg som privatperson (uten å gi beskjed!) og melder firmaet som innflyttet. Dette kan reverseres om man kontakter sin egentlige strømleverandør. I kommentarfeltene her spiller de empatiske og beklager over en lav sko, men mitt møte med kundeservice besto kun av en kort, kategorisk avvisning av å ha gjort noe som helst galt, og deretter stillhet. Så kom en regning i posten på 3000 kr. til et oppdiktet «gebyr». Etter å ha googlet litt, ser jeg at NorgesEnergi tidligere har hatt en STOR mengde klagesaker i Forbrukerrådet for å lyve om både produktene og hvem de egentlig representerer. (Forbrukerrådet, sak nr. 16/2271.) De har også OPPSØKT FUNKSJONSHEMMEDE OG ELDRE I DERES HJEM og gitt inntrykk av å skulle lese av måleren, og så bedt dem skrive under på kundeavtaler de ikke forstår! (Stavanger Aftenblad, 3. november 2012). Jeg har fått en del telefoner fra kataloghaier og svindlere etter å ha registrert ENK, men dette må være det absolutt mest uetiske selskapet jeg noen gang har vært borti. Jeg har vanskelig for å forstå at de ansatte der kan sove godt om natten og bruke pengene sine med god samvittighet.
Hadde plutselig 2 hus stående på meg da jeg flyttet fra leieobjekt til eieobjekt, og det hadde det gjort i 2 mnd enda jeg sa jeg skulle flytte strømmen, ikke opprette ny avtale! Det var ingenting de kunne gjøre med det, annet en at jeg bare måtte betale. Jeg måtte bare dra å ringe på å be de nye leietakerne etter penger! Helt sinnsykt utrolig norgesenergi.
Hei Lasse! Dersom du har gitt oss beskjed om at en strømavtale skal sies opp fra en viss dato, skal selvfølgelig vi registrere opphør av avtalen. Jeg vet dessverre ikke hva som har skjedd i denne saken, men jeg håper at du kontakter oss på ny slik at vi kan se på hva som kan ha skjedd her. Kontakt oss gjerne på tlf: 38 1000 80, eller send oss en e-post til adressen [email protected], så skal vi se nærmere på dette. Mvh Nina, NorgesEnergi
Dårlig kundeservice. Sur kundebehandler etter at jeg byttet selskap grunnet innblanding i vindkraft.
Hei Robin! Våre kundebehandlere skal alltid være høflige og hyggelige i kontakt med våre kunder, og jeg beklager at du har hatt denne opplevelsen. Det stemmer at vi er eid av Fortum som har fått tildelt noen få konsesjoner av norske myndigheter på å bygge vindmøller i Norge. Men NorgesEnergi er et strømselskap, ikke en strømprodusent, og vi har ingen egne interesser i norsk vindkraft. Mvh Nina, NorgesEnergi
De lover deg billigere strøm enn det du har eller kan få av andre leverandører. Når du har sagt ja på en sms som ikke inneholder noe informasjon av avtalen og kontakter Norgesenergi for informasjon så er det ingenting av det som er lovet av selger med i avtalen. De har opptak, men tar ikke opptak av hva selgeren selger, kun den biten hvor du har sagt Ja, selv om du kanskje ikke sa Ja til avtalen. Men dette vil bli brukt i mot deg. Når du innser at du ikke vil ha denne avtalen for det var ikke den du hadde takket ja til så nekter Norgesenergi å slette avtalen, dette er noe hvilket som helst strømselskap kan gjøre, men Norgesenergi sier da at de har et veldig unikt system så DE kan ikke slette. Så man sender inn angrerettskjema da for å få dette strøket, men den mottar aldri Norgesenergi, selv om de sender mail med bekreftelse på mottatt mail. Aldri mer Norgesenergi
Hei Lill! Når man har samtale med selger, skal selger gå igjennom avtalevilkår og få et muntlig samtykke til avtalen. Denne samtalen blir tatt opp på lydfil, og dette blir man opplyst om. Når man har gjort dette, vil man motta en sms man må besvare "ok" på, slik at vi også mottar skriftlig samtykke. Deretter skal man motta en "velkomst" e-post med ytterligere informasjon om avtalen og oppstartsprosessen. Jeg forstår det slik at du har sendt oss et angreskjema og ønske om å kansellere avtalen. Kontakt oss gjerne, slik at vi kan undersøke hva som har skjedd. Du kan kontakte oss på tlf 38 10 00 80, eller sende oss en e-post til [email protected]. Henvis gjerne til innlegget og meg. Mvh Nina, NorgesEnergi
Beviselig et av Norges 10 billigste strømselskaper. God kundeservice.
Hei Torbjørn! Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar! Det betyr mye for oss at du er en fornøyd kunde hos NorgesEnergi, og det håper vi du fortsetter med! Mvh Nina, NorgesEnergi
Dette er eit selskap som kun, ene å alene, tenker profitt. Uten tanke for situasjonen til eldre, pårørande og sjuke folk. Lovnad om å ikkje ta kontakt meir bryt dei galant. Til tross for at personen har registrert seg mot tlf salg i Brønnøysund tek dei kontakt om å om igjen. Lokket med "gode tilbud " Skuffande rett og slett! Nei Norges Energi bør lære av t.d Eidsiva å Tussa...å andre. Høyr på kva fortvilende pårørande har å fortelle....istedenfor å lene seg til paragrafa å lover å regler...Ta dokke eit kurd i etikk å moral.
Hei Laila S! Dette inntrykket ønsker vi ikke at våre kunder skal ha, og det er leit å høre at det er dette inntrykket du har av oss som selskap. Vi bryr oss om våre kunder, og ønsker at de skal være fornøyde med NorgesEnergi som sin strømleverandør. Vi skal selvfølgelig ikke ta kontakt dersom man er registrert mot tlf salg. Jeg håper derfor at du tar kontakt med oss, slik at vi kan ta saken videre. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Mvh Nina, NorgesEnergi
Aldri mer Norgesenergi. Selge meg forsikring skulle dem gjøre og teite meg har betalt forsikring tilfelle jeg ble syk osv, men når jeg først ble syk... Så ble jeg alvorlig syk og mistet mye av min hukommelsen, som denne forsikringen. Helt til jeg fikk en påminnelse pr E-post. Men da var det for sent for både Norgesenergi og deres tredjepart. Klagene hjalp ingen ting og dem bare avviser meg. Min erfaring er da at dem faktisk har regler/krav som diskriminerer en gruppe av oss som rammes av sykdom i hode med hukommelsestap. Er det ikke fantastisk! Ingen ydmykhet eller imøtekomme holdning fra NorgesEnergi eller deres samarbeidspartnere. Nei. Hold dere unna, disse er ikke verdt en eneste kunde etter mitt syn. Er nå kunde hos en annen strømleverandør.
Hei Ole P! Det er trist å høre at du sitter igjen med denne opplevelsen, det ønsker vi selvsagt ikke. Forsikringen du sikter til, antar jeg er produktet Sparepakken. Sparepakken kan gi deg ulike betalingsfritak dersom du blir arbeidsledig, sykemeldt eller opplever strømskader i hjemmet. Blir du arbeidsledig eller sykemeldt, kan vi dekke strømregningene for deg i opptil 4 måneder. Jeg håper du kontakter oss på ny, slik at vi kan se på hva som har skjedd i denne saken. Kontakt oss gjerne på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Nina, NorgesEnergi