⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kjeltringer og inkompetente ansatte

Omtale av  Erik

Absolutt ingenting er bra. De sender ut ugyldige fakturaer som allerede er betalt, og nekter å vedkjenne seg feilen selvom det står svart på hvitt. Oppdaget tilfeldigvis bl.a en faktura jeg hadde betalt to ganger, en pr post og en e-faktura, dette måtte jeg gjøre de oppmerksomme på, flere mnd senere. Kjeltringer og inkompetanse, helt enkelt.

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2020 14:21

Hei Erik! Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med NorgesEnergi, det ønsker vi selvfølgelig ikke. Dersom vi ikke mottar betaling til forfallsdato, vil det automatisk sendes ut en purring per post. Da det kan ta noen dager før en innbetaling registreres i systemet, kan dessverre faktura som sendes per post sendes ut før vi mottar innbetalingen. Derfor oppgis det på purring at "dersom faktura nylig er betalt, kan du se bort i fra denne fakturaen". Dersom man har betalt en faktura to ganger, vil systemet automatisk oppdage dette etter noe tid og betalingen vil da automatisk tilbakeføres. Dersom du gir beskjed om at du har betalt dobbelt, vil vi selvfølgelig registrere utbetaling så fort som mulig. Kontakt oss gjerne dersom du ønsker at vi skal se nærmere på hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle. Du kan kontakte oss per e-post: [email protected] eller kontakte oss per telefon: 38 10 00 80. Vi har åpningstid man-fre 08-16. Henvis gjerne til dette innlegget, og meg. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Telefon

Omtale av  Ole

Ble oppringt av Norgesenergi etter å ha byttet leverandør. Kom med flere tilbud som jeg allerede har fått hos ny leverandør. Når jeg derfor takket høflig nei, fikk jeg et «ciao» fra fyren i telefonen også la han på. Fremstår meget uprofesjonelt.

Svar fra NorgesEnergi
11.09.2020 08:41

Hei Ole, Dette høres virkelig ikke greit ut. Har du mulighet for å sende oss en epost til [email protected] slik at vi får rapportert klagen til vår salgsavdeling? Ellers må jeg beklage så mye på vegne av selgeren du har vært i kontakt med! Mvh Rebecca, Norgesenergi.

Nyttig (1)

Lurer kundene

Omtale av  Paul

Dette er et firma du vil og bør holde deg langt unna. De lurer folk på elkjøp til å binde seg opp. Hvor de krever at kun personen som inngikk avtalen kan si opp avtalen. Dette er scam av verste slaget

Svar fra NorgesEnergi
11.09.2020 08:40

Hei Paul. Det er leit å høre at du er misfornøyd med avtalen hos oss. Hos Elkjøp må man selv signere for avtale og bindingstiden er så klart informert om. Kontakt oss gjerne på epost: [email protected] eller telefon: 381 00 080 om du har flere tilbakemeldinger. Mvh Rebecca, Norgesenergi!

Nyttig (1)

Unødvendige produkter og dårlig oversikt

Omtale av  Rasmus K. S

Jeg er bedriftsleder, småbarnspappa og studerer på si, så har en usedvanlig hektisk hverdag. For å forenkle hverdagen, ligger mye faste utgifter på avtalegiro. Har derfor ikke tenkt mye over strømavtale. Men hadde nå en gjennomgang, der jeg oppdaget at avtalen min har fått unødige tilleggsprodukter: strømkonto med "innvilget" kreditt til 49,- pr mnd (+renter), og en avtale som "sikrer" prisen, som også koster 49,-. Jeg har aldri bestilt eller hatt ønske om de produktene, men har betalt på de siden 2016! Så over årene har beløpet blitt over 5000,- for produkter jeg hverken vil ha, eller har bestilt. Denne "strømkontoen" står i tillegg flere tusen i minus, men når jeg kontaktet de får å spørre hvordan jeg evt skulle justere opp månedlig beløp, fikk jeg som svar at det ikke var mulig, men jeg kunne betale inn ekstra via nettbank om ønskelig. Men det som irriterer meg mest, er hvor uoversiktlig og vanskelig siden er å få oversikt på. Endte opp med å besøke mørenett for å få oversikt på mitt strømforbruk, da dette ikke var lett tilgjengelig på siden til Norges Energi. Jeg velger nødvendigvis ikke den billigste, men den beste leverandøren. Som kan gjøre min hverdag enkel, og som jeg kan stole på. Jeg trodde Norges Energi var en stor og seriøs aktør, noe det viser seg at de ikke er. Så jeg kommer til å bytte leverandør i løpet av dagen!

Svar fra NorgesEnergi
04.09.2020 14:49

Hei Rasmus K. S! Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale hos oss, det ønsker vi selvfølgelig ikke. Jeg håper du kan ta kontakt med oss slik at vi kan ta en gjennomgang av avtalen din og undersøke om det er en avtale som vil være bedre for deg og ditt forbruk. Det stemmer at vi har ekstra fordelsprodukter med ulike fordeler. Disse skal derimot alltid bli informert og godkjent av deg som kunde ved avtaleinngåelse. Betalingsløsningen Strømkonto er en fleksibel og forutsigbar måte å betale strømregningen på. Med Strømkonto betaler du en lik sum hver måned istedenfor høye faktura om vinteren og lave om sommeren. Om ønskelig kan du velge å betale mer eller mindre enn det anbefalte beløpet på din faktura. Vi kan også øke beløpet for deg i en kort periode dersom det skulle være ønskelig. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected] så kan vi se nærmere på dette. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Sleip, ikke rimelig,

Omtale av  Odd F

Finn en annen leverandør. Prisen er ikke rimelig. Bruddgebyr står ikke i forhold til abbonnement.

Svar fra NorgesEnergi
04.09.2020 14:49

Hei Odd F! Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med strømavtalen din hos oss. Vi tilbyr mange lavprisavtaler, og jeg håper du tar kontakt dersom du ønsker at vi ser over strømavtalen du har hatt hos oss. Vi tilbyr også prismatch hvor vi matcher prisen til et annet selskap dersom du har fått et bedre tilbud! Det stemmer at vi har noen få avtaler hvor man får avtaleperiode og dermed bruddgebyr dersom man bryter avtalen før avtaleperioden er over. Bruddgebyret tilsvarer derimot alltid rabatten man har mottatt, og dette informeres det om i avtalevilkårene. Mvh Nina, NorgesEnergi.

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Kundeservicemareritt

Omtale av  Theodor

Ble fortalt at det var enkelt å avbestille funksjoner jeg ikke trengte. Det var det IKKE.

Svar fra NorgesEnergi
04.09.2020 14:49

Hei Theodor! Alle våre fordelsprodukter er uten bindingstid. Dersom du har et produkt du ikke ønsker, er det bare å kontakte vårt kundesenter, så fjerner vi disse for deg med det samme. Jeg håper du tar kontakt dersom det er noe vi kan hjelpe deg med. Du kan nå oss på tlf 38 10 00 80, eller sende oss en e-post til e-postadresse [email protected]. Vi har åpent man-fre 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Pågående selger

Omtale av  Kenneth

Hadde selger på døra i dag. Litt leit når jeg spurte om å forhåndslese avtale på epost, og hun ikke kunne gi meg det. En annen ting var at hun nektet å gå før jeg skrev "OK" på tekstmelding hun sendte meg. Jeg sto på mitt, og ville ikke svare "ok" på sms'en før jeg hadde lest avtalen. Ikke noe press.....

Svar fra NorgesEnergi
31.08.2020 08:24

Hei Kenneth! Dette er selvfølgelig ikke slik våre selgere skal opptre i møte med kunder. Jeg beklager at du har hatt denne opplevelsen, og håper du vil kontakte vårt kundesenter slik at vi får tatt denne klagen videre. Kontakt oss gjerne på tlf 38 10 00 80, eller send oss en e-post til [email protected]. Håper vi hører fra deg! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (1)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR