NTE har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg byttet til NTE da de tilbød en "slå spot" avtale og jeg ikke var helt fornøyd med den forrige strømleverandøren. Begynte med helt ok priser, men skjøt i været etter noen måneder og endte på over det dobbelte av det vi hadde betalt tidligere. Dette viste seg ved nærmere undersøkelse å ikke være en spotprisavtale i det hele tatt og med 6 måneders binding så virker det heller som en forretningsmodell for å loppe folk før de bytter tilbake til en seriøs aktør. Angret bittert på at jeg lot meg overtale til det som virket som et godt tilbud.
Ble villedet av dørselger til å inngå avtale om "Bedre enn innkjøpspris, dvs Spot" Her ble avtalen fremstilt med meget gunstige betingelser. Dette viste seg så absolutt ikke å stemme med virkeligheten. Tvert imot. Strømkostnadene ble betydelig høyere enn ved en "normal" spotavtale. Det viser seg også i ettertid at Forbrukerrådet sterkt fraråder denne type avtaler som karakteriseres som meget ugunstige og uoversiktlige for kundene. Forbrukerrådet klarer faktisk ikke å sammenligne prisene i denne avtalen mot "normale" spotavtaler pga. de uryddige betingelsene. Ved henvendelse til NTE henvises det bare til 6 mnd binding og det er ingen interesse i å gjøre noe før bindingstiden utløper, selv om kundebehandler innrømmer den villedende markedsføringen. Problemet for NTE er bare at denne typen kundebehandling er oppskriften på et kort og varig avsluttet kundeforhold. Kanskje noe å tenke på? En ærlig og redelig markedsføring må da være det som lønner seg i det lange løp. Bytter til annen leverandør så fort som mulig, men "takker" for erfaringen.
Vi var NTE kunder i en kort periode da de lover oss billige strøm enn spottpris. Fakturering var svært uoversiktlige med flere faktura per mnd. Prisen var omtrent dobbelt så høy som tidligere leverandør. Vi føler oss lurt av NTE. De slutter ikke å ringe oss for å få oss tilbake som kunder.
Dørselger som lover et sett med betingelser, som i ettertid viser seg ikke å stemme. Kundeservice er elendig når man prøver å få ryddet opp. De henviser bare til 6 mnd binding og er ikke interessert i å gjøre noe før bindingstiden utløper. Bytter til annen leverandør så fort som mulig...
Styr unna, og les ihvertfall den uoversiktlige regningen godt. Selger en avtale, men fakturerer noe helt annet...
Svært gunstig spotprisavtale gjennom ViaTrumf. Oversiktlig Min side der en enkelt ser forbruk og kan utsette faktura.
NTE krediterte fakturagebyret, bekreftet dette i en ny telefonsamtale, gikk så bort fra dette i to e-poster, før jeg igjen fikk bekreftet at det var ettergitt. De har tydeligvis en dame der som som ikke er keen på å yte god kundeservice.