NTE har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ble villedet av dørselger til å inngå avtale om "Bedre enn innkjøpspris, dvs Spot" Her ble avtalen fremstilt med meget gunstige betingelser. Dette viste seg så absolutt ikke å stemme med virkeligheten. Tvert imot. Strømkostnadene ble betydelig høyere enn ved en "normal" spotavtale. Det viser seg også i ettertid at Forbrukerrådet sterkt fraråder denne type avtaler som karakteriseres som meget ugunstige og uoversiktlige for kundene. Forbrukerrådet klarer faktisk ikke å sammenligne prisene i denne avtalen mot "normale" spotavtaler pga. de uryddige betingelsene. Ved henvendelse til NTE henvises det bare til 6 mnd binding og det er ingen interesse i å gjøre noe før bindingstiden utløper, selv om kundebehandler innrømmer den villedende markedsføringen. Problemet for NTE er bare at denne typen kundebehandling er oppskriften på et kort og varig avsluttet kundeforhold. Kanskje noe å tenke på? En ærlig og redelig markedsføring må da være det som lønner seg i det lange løp. Bytter til annen leverandør så fort som mulig, men "takker" for erfaringen.
Vi var NTE kunder i en kort periode da de lover oss billige strøm enn spottpris. Fakturering var svært uoversiktlige med flere faktura per mnd. Prisen var omtrent dobbelt så høy som tidligere leverandør. Vi føler oss lurt av NTE. De slutter ikke å ringe oss for å få oss tilbake som kunder.
Dørselger som lover et sett med betingelser, som i ettertid viser seg ikke å stemme. Kundeservice er elendig når man prøver å få ryddet opp. De henviser bare til 6 mnd binding og er ikke interessert i å gjøre noe før bindingstiden utløper. Bytter til annen leverandør så fort som mulig...
Styr unna, og les ihvertfall den uoversiktlige regningen godt. Selger en avtale, men fakturerer noe helt annet...
Svært gunstig spotprisavtale gjennom ViaTrumf. Oversiktlig Min side der en enkelt ser forbruk og kan utsette faktura.
NTE krediterte fakturagebyret, bekreftet dette i en ny telefonsamtale, gikk så bort fra dette i to e-poster, før jeg igjen fikk bekreftet at det var ettergitt. De har tydeligvis en dame der som som ikke er keen på å yte god kundeservice.
Etter 4-5 måneder som kunde, har NTE, helt uten forvarsel, byttet til ny avtale midt i måneden. Den nye avtalen har mye dyrere strøm. Jeg ringte og sporte NTE hvorfor de plutselig skiftet avtale, de kunne ikke svare med en gang, men skulle sende mail når de visste. Etter 2 uker venting, "kom de på" / svarte de at det er fordi jeg har fått ny strømmåler. Problemet er at det er over halvannet år siden jeg har fått ny strømmåler. De har også fjernet siden med avtalevilkår på den gamle avtalen jeg hadde. Anbefales ikke!