Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NTE
3.6
78 verifiserte omtaler

NTE omtaler og erfaringer

Ingen trend

NTE har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.6
Bra
78 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#12
Utmerket
NTE er rangert
#12 av 82 strømselskaper
59%
Middels
59% anbefaler NTE
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 78 omtaler om NTE

FILTRER OMTALER
34
14
4
7
19
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NTE
NTE har 78 verifiserte omtaler på Bytt.no

God app, lokal, men grådige

Omtale av  Martin

Fikk e-post i dag om at det er dyrt for dem å levere strøm, derfor setter de opp prisen med et fast gebyr. Det er helt utrolig at de tør å gjøre noe sånt når strømmen aldri har vært dyrere og selskapene aldri har tjent så mye som nå. Hadde frem til dette ingen problemer med dem og oppfattet de som like dyre som resten, men nå må jeg se meg om etter noen billigere (=mindre alt for dyr).

Svar fra NTE
01.12.2023 14:07

Hei, Martin. Denne prisoppgangen varsler vi nå om fordi vi fra 01.01.24 øker kostnaden på fastbeløp og påslag for vår Spotprisavtale. Hele strømmarkedet er påvirket av inflasjonen, så vi er ikke det eneste kraftselskapet som må sette opp prisene. Bakgrunnen for alle er den generelle prisveksten i samfunnet som gjør at det koster mer å kjøpe inn, administrere og levere strøm hjem til forbrukeren. Vi har tatt regnestykket for ørepåslaget og sett på forbruket til gjennomsnitsskunden vår for å vise hva prisøkningen utgjør i kroner og øre i løpet av et helt år. Hvis vi tenker at gjennomsnittskunden vår har en bolig med et forbruk på 15 000-20 000 kWh i året, utgjør prisøkningen mellom 100 og 140 kroner for påslaget, samt 47 kroner for fastprisen, for et helt år. Utregning: Bolig på 15000 kWh årlig forbruk: 15000 kWh * 0,05215 = 782,25 (nåværende ørepåslag på 5,215 øre/kWh) 15000 kWh *0,059 = 885 (nytt ørepåslag fra 01.01.2024 - 5,9 øre/kWh) Differanse: 102,75 kroner Bolig på 20000 kWh årlig forbruk: 20000 kWh * 0,05215 = 1043 (nåværende ørepåslag på 5,215 øre/kWh ) 20000 kWh * 0,059 = 1180 (nytt ørepåslag fra 01.01.2024 - 5,9 øre/kWh) Differanse: 137 kroner Du står naturligvis fritt til å velge den strømleverandøren du selv ønsker, og om du forlater oss nå vil vi benytte anledning til å si takk for tilliten du har vist oss. Vil du tilbake til oss på et senere tidspunkt er du hjertelig velkommen. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NTE?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Webspot

Omtale av  Daniel B. L. C. B

Fra jeg byttet til NTE har det vært ingen problemer, ingen skjulte kostnader, ikke blitt byttet over på en dyrere avtale. Rett og slett enkelt å greit å veldig lønnsomt!

Svar fra NTE
02.10.2023 13:40

Hei, Daniel! Så hyggelig tilbakemelding å få! Våre verdier er åpen, nær og pålitelig, og vi jobber for dette hver dag. Det er også en av grunnene til at vi ønsket å være en del av Trygg strømhandel. Veldig godt å høre at du opplever det som enkelt og greit å være kunde av oss. Vi håper opplevelsen av dette fortsetter. Skulle det være noe, så ikke nøl med å kontakte oss. Takk for at du tok deg tiden til å skrive om oss her inne. Ønsker deg en riktig god dag og uke! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Prisendringer/Kundesørvis

Omtale av  Tom N

Nå har jeg vært kunde i ca 2 år. Kundesørvis er meget dårlig. Vanskelig å komme igjenom, og alt for lang ventetid. Lite hjelp å få når du først kommer igjenom på tlf. Setter opp priser flere ganger i året. Varsler ikke om prisendring og skylder på tekninske problemer i sytemet. Anbefales ikke!

Svar fra NTE
02.10.2023 14:26

Hei, Tom. Takk for at du har brukt tid på å skrive en tilbakemelding. Vi beklager at du har opplevd våre tjenester som dårlige. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, - også de som ikke bare er positiv, for de medfører en mulighet for oss til forbedring. Vi har i enkelte perioder lengre ventetid, men det er mulig å be om å å bli ringt tilbake etter to minutter slik at du kan gå gjøre andre ting i mellomtiden. Vi har tatt tilbakemeldingen din om lang ventetid til vurdering, og skal se på muligheter vi har til å effektivisere behandlingstiden vår ytterligere og ansette flere kundebehandlere. Vi er dessverre nødt til å justere prisen i tråd med det som skjer i markedet. Dette skyldes at konsumprisindeksen generelt øker, og vi er forpliktet til å oppdatere teknologien for å sikre at du får nyttige og trygge tjenester. NTE varsler alltid om prisjusteringer minst 30 dager i forveien, i henhold til regelverket. Det vi ikke kan kontrollere, er om mottakeren av e-posten har blokkert oss eller markert e-posten som søppel, men våre teknikere kan se i systemene om dette har hendt. Er du usikker på hva årsaken er må du gjerne kontakte oss om det, så kan vi sammen oppklare problemet. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Blant markedets billigste - svært fornøyd !

Omtale av  Rolix

Veldig fornøyd med tariffen - blant markedets billigste !!

Svar fra NTE
25.09.2023 15:18

Hei, Rolix. Fint å høre at du er fornøyd med avtalen din! Det blir vi glad for å høre. :-) Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Svært fornøyd.

Omtale av  Joost

Enkel og greit, god service og pris i henhold til avtale.

Svar fra NTE
25.09.2023 15:12

Takk for fine ord! Spør oss gjerne om du lurer på noe. Ha ellers en fin dag videre, vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Billig uten tull

Omtale av  Roald

Billig avtale med negativt påslag. Oversiktlige fakturaer

Svar fra NTE
25.09.2023 15:11

Hei, Roald. Tusen takk for hyggelige ord. Vår Webspot-avtale er det mange som er fornøyde med, og det er VI fornøyd med. :-) Ha en fin dag videre, vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Elendig stabilitet, nettet forsvinner flere ganger i løpet av dagen

Omtale av  Daniel

Elendig stabilitet, nettet forsvinner flere ganger i løpet av dagen Lang ventetid på kundeservice. Husk å melde oppsigelse 2 måneder før du skal bytte ellers er du tvunget til å betale for 2 ekstra måneder også!

Svar fra NTE
14.08.2023 14:41

Hei, Daniel. Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale av oss. Det gir oss anledning til å se oss selv utenfra, og dermed forbedre oss på de områdene som våre kunder er opptatte av. :) Det hjelper oss til å bli best på kundeservice! Det gjør oss vondt å høre at du opplever ustabile tjenester fra oss. Vi garanterer at du har stødig fiberlinje og den hastigheten du betaler for når du er tilkoblet internett med kabel, men hvis det er på WiFi du opplever ustabiliteten, er det mange faktorer som spiller inn. Da forsøker vi å hjelpe til så godt vi kan for å møte de utfordringene som finnes i din spesifikke bolig. Ta gjerne kontakt med oss for gode råd eller forslag til forbedringer som er tilpasset din situasjon. I vår bransje er det normalt å ha en måneds oppsigelsestid fordi vi ønsker å la kundene få den gjeldende måneden med på fakturaen som du mottar for tjenestene våre. Det kan i tilfeller hvor det varsles oppsigelse tidlig i måneden oppleves som at vi har 1-2 måneder i oppsigelsestid. Det kommer av at vi regner oppsigelse fra utgangen av måneden det varsles i, og ut neste måned. Hvis noen derimot flytter inn etter at du flytter ut, og skriver en egen avtale med oss, vil det overstyre din oppsigelsestid slik at avtalen din blir sagt opp den dagen en ny avtale trer i kraft. Det kommer av at det ikke er mulig å ha to avtaler på den samme hjemmesentralen/ruteren. Dessverre kan vi i perioder oppleve lang kø på den døgnåpne tekniske avdelingen vår, men vi har mange ansatte som svarer på telefonen, og vi tolker det som en god ting at kunder og andre tar kontakt med oss om det de lurer på. Vi ønsker jo å bistå! :) Med det ønsker vi deg en flott dag, og ønsker deg velkommen tilbake ved en senere anledning om du skulle ønske det. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

NTE har 78 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NTE mener
Har tilegnet profilen
NTE deltar på Bytt.no

NTE har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NTE besvarer omtaler

NTE har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
NTE henter ikke inn tilbakemeldinger

NTE benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR