SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hvorfor må jeg betale ekstra for grønn energi, når vi nå importerer kullkraft energi til en høy pris, dere kan ikke styre hvilken energi som går i de kablene, så lenge det er Acer som styrer dette. Jeg.vil ikke betale et øre mer enn 59 øre pr kw time.
Jeg ble oppringt av en selger som klarte å selge inn strømavtale til meg. Det som gjorde at jeg gikk inn på avtalen var at jeg når som helst kunne låse strømpris til maks 49 øre kW/t men det var et påslag på 1kr og noe pr dag. Jeg fikk denne spesialavtale. Pga jeg hadde vært med på en konkurranse. Da jeg så at strømmen var på vei oppover ringte jeg inn til kundeservice og ville låse strømprisen. Men det var ikke så lett, de hadde sine egene folk som bestemte når det var mest hensiktsmessig å gjøre det for oss kunder. Da jeg fortalte han at det var grunnen til at jeg byttet over til dem svarte han at han kunne fristille meg fra avtalen noe jeg ikke var interessert i. Jeg lurer bare på hvor useriøst et strømselskapet kan være. Håper på et ordentlig svar på hvorfor det er forskjell på det man blir lovet og det man får
svært hyggelig kundeservice, har levert hva dei lovet
Jeg ble oppringt og ble helt solgt av det selgeren fortalte, og forhastet meg inn i en avtale uten å sjekke noe som helst. Når jeg etter å ha summet meg sjekket nettet etter omtaler ble jeg helt skremt av alle de negative opplevelsene folk har hatt og angret meg sterkt. Jeg gruet meg for å ringe og benytte meg av angreretten, men vedkommende jeg møtte på kundeservice var veldig forståelsesfull og hjalp meg med å avbestille avtalen med en gang og med et smil om munnen. Så fra meg er det ingenting jeg kan utsette på dette firmaet.
Etter oppringning tilkundeservice i begynnelsen av sept.2021 der jeg viste til at andre selskaper var betydelig rimeligere enn Skandia ble jeg møtt med arroganse som endte opp i at den prisen jeg betalte var helt grei. Jeg antydet da at jeg vile skifte selskap. Svaret var toppen av arroganse Ikke noe å hente - take it or leave it. Jeg orienterte meg derfor i markedet og kontaktet annen leverandør. som kom med et langt bedre tilbud. Ble oppringt av en fra Skandia den 07.09.21 som til å begynne med var hyggelig men da jeg fortalte om opplevelsen fra tidligere fikk han en annen tone. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte betale kr. 490 i avbestillingsgebyr pga av bindingstid. Dette til tross for at det ikke var opplyst noe om bindingstid da jeg inngikk avtale. Det står heller ikke noe om bindingstid på firmaets hjemmeside.
Prøvd to ganger, begge ganger har erfaringen vært helt forferdelig! Anbefales ikke å bytte dit.
In February I was called by them and got an offer with a binding period 9 months. Unfortunately I agreed without giving it much thought (my fault). Then I got an offer from my current electricity provider for cheaper price and covering the cancellation fee. So the contract got transferred back. Only my stupidity until now. However, after half a year Skandiaenergi all of sudden sent me a welcome message and when I contacted customer service to ask what's going on, they told me that they called me in August (lie) and I agreed to become their customer. When I called on their lie and asked for proof, they said that actually I agreed in February to postpone my contract by 6 months (lie, after cancelling the contract I only told them they can contact me later if they want to but definitely not that they should sign me up again) and when I asked for any proof, the guy just tried to hurry up and end the conversation several times without explaining anything. I insisted to know how and when did I agreed to postponing the delivery and the guy just became rude and then hang up. Maybe they are fine if you are their customer, I don't know, but the customer service rudeness and arrogance is very off-putting, so I'm not coming back.