SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Min subjektivt oppsummering: 1) Når de ringer, de vil ikke snakke om pris på bruddgebyr 2) Jeg fikk ingen papir-avtale hverken inngang til «min» side første måned av kontrakten 3) Langt telefon kø 4) 490 kr bruddgebyr – ganske høy pris etter min mening 5) Betalte 174 kr for strøm fra dem for 10 dager 6) Aldri mer De ringte med med tilbud å bytte. Vanligvis hører jeg hva den andre sida sier og bestemme meg. De sa at de er billigste på markedet, alltid! De også sa at jeg vil spare minst 200,- per år. Men, at jeg må være en kunde for 9 måneder minst. Ok … Høres bra ut … De også snakket om 90 kr. Jeg har forstått at det er bruddgebyr. Så sa jeg at det er ganske dyrt, mens selger sa det er nesten ingen penger, det er bare 1 snus boks! Som småbarns mamma sa jeg, ja vel, kr 90 det er egentlig 3 pakker av bleier. På denne tidspunkt skulle jeg har lært at skandiaenergi har en forskjellig syn på penger … 90 kr er ingenting, vet du ... Likevel, har inngått jeg til kontrakten. Det var slutten av mars 2018, rett før påske. I løpet av april (første 15 dager) fikk jeg ingen kontrakt på papir (brev), ingen inngang til nettside til å sjekke hva vi har avtalt på telefonen. Jeg ringte dem, ventet ganske lenge («vi har stor pågang …») til å høre at avtalen kommer etter 1. måned. Da blir jeg sint. Hva slags kunde-selger relasjon er dette???! Så sa jeg opp avtalen, når ringte meg den tidligere strømleverandør, som sa at skandiaenergi er jo billigste leverandør i løpet av sommer, men når vinteren kommer, pris går sky-høy! Det kunne være i slutten av april. Første uka i juni! kom faktura fra skandiaenergi med rimelig pris på strøm, men med bruddgebyr på 490 kr, som i begynnelse av avtale var ikke sagt. Da ringte jeg dem igjen, ventet lenge «vi har stor pågang» … Rådgiver var snill og flink, lovet å undersøke saken. Så ringte hun tilbake etter et par timer og sa ja, dere snakket om kr 90 som gebyr. Men, det var ikke bruddgebyr, det var gebyr til å inngå til avtalen … Hva skal bli bedre? 1) kommunikasjon med kunder på telefonen, på papir, på nettet.... 2) ingen grunn å ha så stor gebyr
Hei Eva, Vi legger oss flate. Her er det mye som har gått galt, og det skal det ikke gjøre. Vi tar innspillene dine på største alvor, og har allerede satt i gang tiltak for at dette ikke skal skje igjen. En liten kommentar til slutt – din tidligere strømleverandør snakker ikke helt sant. Våre strømpriser følger spot-prisen på Nordpool. Det betyr at du får samme strømpris, som vi kjøper den inn for. Da er prisene lave på sommeren og høyere på vinteren, men det skyldes ikke våre påslag, for det er konstant kun kr 9,- pr måned hele året gjennom. I tillegg får du Grønn og 100% fornybar strøm sikret med opprinnelsesgarantier inkludert i prisen. Det tar de fleste strømleverandører ekstra betalt for. Hilsen Lars SkandiaEnergi
Har i løpet av de siste 2 mnd blitt ringt over 30 ganger fra dette selskapet, har i dag blitt ringt to ganger, etter å ha ringt kundeservice i dag tidlig ble jeg lovet å bli fjernet fra listene, senere i dag ringer dere igjen. Ved dem første 5 hendvendelsene fra dem spurte jeg om jeg kunne få sendt tilbudet skriftlig, da dette kunne høres interessant ut, 5 av 5 selgere lovet at dem skulle sende dette og jeg oppgir dem min mail. Ingen har sendt så mye som et tilbud. Hvis ikke dere kan sende noe skriftlig ikke si at dere skal gjøre det, blir så inderlig useriøst. Vil bare oppfordre dere til å slutte med å ringe de samme nr gang på gang dere må vel da han noen kroner til å handle nye ringelister. Begynner å føle at jeg blir terrorisert av dette selskapet. Mulig dere har noe CRM system hvor jeg er satt på tilbakeringing hver andre dag. Trenger ikke ringe meg noe mer takk. Kommer aldri til å gjøre handel med et firma som holder på slik.
Hei Lars, Vi beklager at du ble oppring rett etter at du kontaktet vårt kundesenter. Det tar dessverre litt tid å fjerne nummerte fra ringesystemet, og her har det åpenbart ikke gått fort nok. Hvorfor du ikke har fått tilbudet på mail er det vanskelig å svare på. Jeg kan love deg at det er interessant, og om du kontakter oss igjen skal du få tilbud på Billig og Grønn strøm på mail omgående. Hilsen Lars SkandiaEnergi
Det er rimelig og lett å forstå avtalen. Ingen skjulte gebyrer etc.
Ble oppringt av selger som ikke opplyste om bindingstid på avtalen. På dette tidspunktet var vi kunder i Norges Energi, og ville ikke bytte. Da fortelle selger at Skandia Energi eide Norges Energi, og de skulle være billigere enn sine underleverandører. I ettertid viser dette seg å være rent tøv, da Skandia Energi er et eget selskap, og har ingenting med Norges energi å gjøre! Ba om å få tilsendt vilkår og pris per mail, noe vi ikke kunne få fordi da kunne vi bare gå til konkurrentene deres og få samme tilbud. Så fikk ingen vilkår skriftlig, og selger opplyste aldri om bindingstid. Spar deg selv for mye bry, og bare styr unna disse!
Jeg vet ikke om jeg har fastpris, spotpris eller variabel pris? Det som også er rart er at de som jeg har nettleie hos er dyrere enn pris hos dere, for meg hadde det vært like greit å bare være et av stedene, jeg vil ha en god og ordentlig svar på dette.
Hei Janneke, Vi er glade for at strømregningen er lav. Det betyr at vi gjør jobben vår og leverer Billig og Grønn strøm til våre kunder. Derfor er regningen fra oss lavere enn nettleien. Alle strømavtalene hos SkandiaEnergi er innkjøpspris eller spot-pris. Det betyr at du betaler det samme for strømmen, som vi kjøper den inn for. I tillegg kommer det månedlige påslaget. Nettleien kan vi ikke gjøre noe med. Den kommer fra din netteier, og er den samme uansett hvilken strømleverandør du har. At strøm og nettleie er samlet på en faktura er kun for å gjøre dette enklere og mer oversiktlig, og en tjeneste de fleste av våre kunder har ønsket velkommen. Du kan lese mer om strøm og nettleie på en faktura her: https://www.skandiaenergi.no/stromregningen-strom-nettleie/ Husk at du hos SkandiaEnergi er sikret 100% Fornybar strøm uten tillegg i prisen. Du har også en 100% Fornøyd garanti, slik at du etter vår avtaleperiode får penger tilbake om du ikke er fornøyd. Hilsen Lars SkandiaEnergi
Er dyrere en vi hadde før. Vær lurt og vil gjerne avbryte avtalen. Hva skulle det koster?
Den som ringte meg fra kundeservice lovet at de skulle holde prisene i det minste på 3 plass blant alle strømleverandører, men Topp-3 Garanti det er bare et fint navn for et tilbud og i realiteten er det en innkjøpspris-avtale som garanterer at man har en "konkurransedyktig pris". Jeg ser ikke at dere klarer å slå deres konkurrenter så bra. Jeg ser frem til bindingstiden utløper. De sier at man har angivelig 100% Fornøyd Garanti. Jeg bare lurer på hva kommer til å skje når jeg sier opp avtalen når bindingperioden er over og skal ha pengene tilbake - lureri 2 ?
Hei Peter. Avtalen er ikke lureri, den er ekte og vi opplever at den er populær hos våre kunder. Avtalen er dog ikke på plass hos Strømpris.no for øyeblikket. Det skyldes rett og slett noen tekniske utfordringer som strømpris.no og vi arbeider for å løse. Topp-3 Garanti er en innkjøpspris-avtale. Det vil si at du betaler det samme for strømmen, som vi kjøper den inn for. Vi har et lavt månedspåslag på Topp-3. Det er viktig for oss at det ikke skal være et lokketilbud hvor prisen skrues opp etter kort tid. Håper du blir fornøyd med strømavtalen og at du vil se at den er konkurransedyktig. Husk at du også har gratis grønn strøm. 100% Fornøyd Garanti - denne garantien sikrer at du helt uten risiko kan prøve oss, og om du ikke er fornøyd ved avtaletidens utløp får du vårt månedlige påslag tilbake. Det er heller ikke noe lureri. Hilsen Espen SkandiaEnergi