SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg er veldig fornøyd med SkandiaEnergi og har vært kunde i flere år nå. Det finnes sikkert selskaper som kan tilby enda lavere påslag enn 5,60 øre/kWt, men det utgjør en forsvinnende liten andel av strømkostnaden, og jeg betaler bare 9.- i månedstillegg, alt etterskuddsvis. Viktig for meg er det at jeg opplever kundeservice som lett tilgjengelig og veldig hyggelig.
Hei Sjur! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar! Det setter vi stor pris på. Ønsker deg en god jul! :) Mvh Anna, SkandiaEnergi
Ble oppringt da jeg hadde sagt de opp og ble opplyst om at jeg måtte betale brudd gebyr. Han sa jeg fikk topp 3 garanti og at det da lønte seg å fortsette som kunde. Dum som jeg var trodde jeg dette, men i etterkant hadde det lønt seg å betale gebyret og vært ferdig med dem da strømregningen ble vannvittig høy to ganger på rad. Hadde spart inn igjen gebyret flere ganger ved å ikke hatt dem. Aldri mer.
Hei, Gerd! Det er beklagelig å høre at du er misfornøyd med avtalen du har hatt hos oss. Topp 3-garanti er en spotprisavtale, hvor en følger markedsprisen på strøm satt av NordPool time for time med 9 kr/mnd i fastbeløp + 5,60 øre/kWh i påslag. Markedsprisen på strøm satt av NordPool er lik for alle strømleverandører. Dessverre har markedprisen på strøm i august og september vært historisk høy, hvilket igjen har ført til høyere beløp på faktura selv om forbruket kanskje ikke har endret seg. Din ørepris før påslag ville vært den samme, uavhengig av strømleverandør som leverte strøm til deg i perioden. Om du skulle ønske en nærmere forklaring på din avtale og faktura, så håper vi du tar kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16, slik at vi kan gå gjennom dette sammen med deg :) Mvh, Truls - SkandiaEnergi
Jeg var flere ganger i kontakt med ulike personer på blant annet kundeservice. Vanskelig å få gode svar, og for hver gang jeg klaget på dette kom svaret : "Du kan jo gå ut av avtalen, men da må du betale et høyt gebyr". I etterpåklokskapens navn hadde det vært verdt det.
Hei Elisabeth! Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd ved kontakt med vårt kundesenter. Vi håper du har mulighet til å ta kontakt med oss på telefon 38 70 16 16 eller epost [email protected], sånn at vi får sett på saken din en gang til. Mvh Anna, SkandiaEnergi.
Jeg byttet til Skandiaenergi fordi jeg ble lovet å kunne låse strømprisen fra oktober til mars/april da strømmen ofte er noe høyere. Dette ga meg trygghet, og jeg valgte å benytte meg av tilbudet. Denne avtalen har en bindingstid på 9 mnd, og jeg valgte å binde meg da jeg syntes det var en god avtale. Når jeg ringer til kundeservice og vil låse strømmen, blir jeg fortalt at de ikke kunne tilby dette tilbudet da strømprisen har variert mye. (Den er nok for billig nå). Da forventet jeg at jeg kunne avslutte kundeforholdet mitt uten gebyr fordi de ikke holdt avtalen, men det nektet de. Hold dere unna Skandiaenergi. De kommer med fristende, gode avtaler de ikke kan tilby, og du blir bundet i minimum 9 mnd. Skal også sies at jeg var veldig opptatt av at samtaletilbudet skulle tas opp, men det jeg fikk til svar at de var utilgjengelig.
Hei Maria! Med tjenesten Pristak overvåker vi markedet for deg. Når vi ser at det bygger opp til risiko for høye priser eller strømkriser, sender vi vi deg et tilbud om en fastpris for den utsatte perioden. Vanligvis er denne perioden på 2-3 måneder. Sånn som markedet har vært i det siste har vi dessverre ikke hatt mulighet til å sende ut tilbud om fastpris de siste månedene. Det er heller ikke mulig å ta kontakt med oss for å be om fastpris, det må man eventuelt akseptere når tilbud blir sendt ut på epost/SMS. Når det gjelder bindingstid er ikke dette noe man får fordi man har mulighet til å få fastpris, men fordi man som kunde har fått en økonomisk gode av oss. Normalt sett at fordelsprodukter man har i avtalen er gratis i hele bindingstiden. Dersom du har flere spørsmål kan du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16 eller epost [email protected]. Ønsker deg en fin dag! Mvh Anna, SkandiaEnergi
Bra selskap med strømpris i tråd med tilbud. Anbefales.
Hei Anders! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar hos oss. Det setter vi stor pris på :) Mvh Anna, SkandiaEnergi
God service, og ingen skjulte kostnader som jeg er blitt lurt med av andre selskaper.
Hei Ingrid! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Det er viktig for oss at alle våre kunder er fornøyde med oss som strømleverandør :) Mvh Anna, SkandiaEnergi.
Det viser seg at de tre på topp som Skandia lover er utvalgt av hvilke, og kun fem, andre selskaper de velger å sammenligne seg med, og altså ikke hele markedet. De lovet og betalingsutsettelse gratis, men fakturaen er blir jevnlig belastet med kr. 52,- for dette😢Man får heller ikke tilgang på fakturaen i nettbanken lenger når man godtar e-faktura, men må logge seg innpå deres sider for å se den, det blir ekstra bortkastet tid. De har heller ikke en app som viser strømpris inne ærende døgn time for time. Jeg har skiftet til noen andre etter analyse fra bytt.no
Hei Anna, Tusen takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Vi synes det var veldig leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Dette ønsker vi selvfølgelig å gjøre noe med! Prisen på vår Topp 3 garanti sammenlignes med de 20 største strømleverandørene i Norge. Listen inneholder blant annet NorgesEnergi, Fortum og Fjordkraft for å nevne noen. Denne avtalen har et fastbeløp på kun 9,- i måneden og et påslag på 5,60 øre. Vi kan veldig gjerne sende deg e-post med garantibeviset for 2021, om det er ønskelig? Vi tar oss ikke betalt for å utsette faktura, men de 52,- samsvarer med vårt fordelsprodukt Pristak. Kort forklart så er Pristak en smart løsning som beskytter deg mot høye vinterpriser og strømkriser. Vi hadde satt veldig stor pris på om du hadde kontaktet vårt kundesenter per e-post eller telefon, slik at vi kunne fått sett på ditt kundeforhold og ikke minst tatt en god prat på alle tingene du nevner her. Vårt mål er å sørge for at alle våre kunder er fornøyde. Vi tar derfor alle tilbakemeldinger til oss, slik at vi har muligheten til å bli enda bedre fremover. Kontakt oss gjerne på telefon 38 70 16 16 eller [email protected]. Vi har åpnet alle ukedager mellom kl. 09 - 16. Med vennlig hilsen Christina