SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
De sier vi er billig, men de er ikke det. Jeg pleide å ha faktura på 1500, men når jeg byttet til Skandia Energy får jeg cirka 3000kr faktura og vi er bare to personer som bor i leiligheten. Bare lurereri
De holder ikke på det de sier og de prøver å lure folk på det styggeste måte som fines. Norges verste selskap.
Da jeg aksepterte avtalen med SkandiaEnergi så hadde selger bekreftet på telefonen at det betales etterskuddsvis. Hvordan kan de da sende en faktura datert 11.februar som oppgir et forbruk for perioden 1.feb-1.mars??? Og til og med en pris på rundt 80 øre/kWh!!? Er sjokkert. Har allerede skiftet bort fra SkandiaEnergi effektivt fra 20.feb, så forventer et oppgjør med tilbakebetaling beregnet iht faktisk forbruk pr 19.feb.
Jeg gikk inn i avtalen med Skandia Energi, med den forutsetning at de skulle klare å være blant Topp 3 i rimelig pris. Så har de ikke innfridd. Eksempel. Bytte fra Haugaland Kraft. De har en pris på 70,36 pr Kwh. Skandia leverer en faktura på 71,06 og for siste måned krever de 74,49. Samtidig ser jeg på pris oversikt strømpriser at de lokker 60,15 øre pr kwh. Jeg mener at de ikke har innfridd det de lover og vil snarest heve kontrakten. Dette er rene bondefangeriet fra ende til annen.
Dette er nok typisk for de fleste strømselskap, men de ringer altså til de får tak i deg. Prater i vei og presenterer haugevis med tall og estimater og avtaler. Spør om nåværende strømselskap, og selvfølgelig kan de tilby en myyye bedre avtale enn den du har nå. Fordi strømselskapet du har nå lurer deg jo bare, uten at du vet om det selv. Etter 15 minutter sier jeg at de kan sende meg et skriftlig tilbud så jeg kan vurdere det, men det var visst ikke mulig. Denne spesielle avtalen tilbys kun av telefonselger, over telefon. Det er et "take it or leave it" tilbud. Svarer at jeg aldri tar imot et tilbud over telefon, men selgeren fortsetter og presse videre. Han blir frekkere, og da jeg igjen sier at jeg må ha tilbudet skriftlig klager han over at han har brukt "gode 30 minutter" på å presentere tall og kilowattpriser for meg, (samtalen varte faktisk i 23 minutter) så hvorfor trenger jeg dette skriftlig? Det er fristende å svare tilbake at selgeren faktisk opptar min tid også, men på dette tidspunktet var jeg den høflige. Det ender med at han sier rett ut at han ikke gidder å bruke mer tid på meg og legger på. Så kjære SkandiaEnergi- dette er IKKE måten å skaffe kunder på. Ingen lar seg presse over telefon til å binde seg opp til et tilbud uten å ha alt skriftlig først til å gå over og sammenligne. Det er useriøst og dårlig gjort mot potensielle kunder. Enn så lenge beholder jeg strømselskapet mitt.
Fikk to ganger større regninger en jeg fikk før hos Hafslund. Etter jeg gikk over til Hafslund de fortsetter å sende meg regninger. Anbefaler ikke SkandiaEnergi i de hele tatt!!!!!!
Selgerne vet ikke hva de selger, i den forstand at de har for liten innsikt i hvordan avtalen egentlig fungerer (topp 3 spot, som ikke er topp 3). Spør du om noe får du spydige svar, og ikke fortell en med 4års erfaring der, at du selv har jobbet med det samme i 10år. 9mnd bindingstid blir en heller ikke opplyst om, men det står i avtaledokumentet dem selv lager og sender ut (selvsagt ikke gyldig når du som kunde ikke får opplysninger om det). Det eneste positive jeg kan si, er vel at jeg ble bedt om og ikke bytte til dem, og at de ikke ønsket å snakke med meg mer. Handler ikke med noen som opptrer arrogante og uærlige, med et middelmådig produkt.
Hei Håvard. Dette var en lei tilbakemelding å lese. Vi har mange dyktige medarbeidere som arbeider hardt for å gi gode kundeopplevelser og for å tilby billig strøm. Vi betviler ikke din lange erfaring, og det er beklagelig at du ikke opplever å ha fått god nok informasjon. Avtalen Topp3-garanti er en gunstig strømavtale som jeg varmt kan anbefale, og alle vilkår knyttet til denne er vi nøye med å tydeliggjøre og sende skriftlig dokumentasjon på. Vi har mange kunder som er svært fornøyde med denne avtalen. Vi ønsker ikke å opptre verken arrogant eller uærlig, og det hadde vært fint om du ville ta kontakt med oss direkte, slik at vi kan lære av din opplevelse og få anledning til å rette opp inntrykket ditt av oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi.