SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kundeservice er grei, dem er snill og behjelpelig men forteller at nettsiden dems ikke var blitt oppdatert i forhold til prisene, etter jeg hadde søkt på Elskling og fikk en helt annen pris + at det stå en annen pris når jeg logget meg inn som kunde en det stå på fremsiden dems. Vi har hatt en veldig høy strømregning de siste månedene og har opplevd flere strømbrudd der Skandiaenergi beregner strøm selv om vi var helt uten strøm i flere timer. Syns kanskje ikke at det er helt greit!
Hei Maria. Det er leit å høre at du har hatt problemer med flere strømbrudd. Det er ditt lokale nettselskap, som har ansvaret for at strømmen leveres, og ditt krav i forhold til strømbrudd må derfor rettes mot dem. Nettselskapet har også ansvaret for å levere målerstand til oss som strømselskap, slik at fakturaen fra oss blir riktig. Når du mener at målerstanden er feil i forbindelse med strømbruddene, så må du klage dette inn til nettselskapet. I følge NVE kan strømkunder som opplever strømavbrudd med varighet på over 12 timer kreve kompensasjon fra nettselskapet. Et slikt krav retter du skriftlig, og vi anbefaler e-post. Husk også at det må sendes i rimelig tid med dato for strømbrudd og adresse. Noen netteiere har egne nettsider hvor du kan rette et slikt krav. Vi setter stor pris på at du er fornøyd med Kundeservice. Dagens innkjøpspriser skal normalt oppdaterte seg fortløpende på våre hjemmesider. Vi har opplevd noe heng i systemet de siste dagene, men vi ser at det går som normalt nå. Det er viktig for oss å levere billig strøm, og vi tar gjerne en gjennomgang av ditt forbruk og priser om du ønsker dette. Ta kontakt og referer til innlegget her på bytt.no. Husk at vi har 100 % fornøyd garanti, er du ikke ett hundre prosent fornøyd så får du hele påslaget vårt tilbake. Ingen spørsmål – pengene tilbake rett og slett. Hilsen Lars SkandiaEnergi
Fikk lav pris per måned. Hyggelig service og gratis fornybar strøm. Fornøyd så langt.
Hei Harald. Takk for omtale og at du er kunde hos oss. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Bra kundeservice. Jeg fikk den hjelpen jeg trengte for å ordne opp i problemet. Selgeren som har ringt meg har ljugd om priser. Jeg ble lovet en pris og når fakturaen kom, jeg måtte betale 20 øre mer pr kW enn det han har sagt på tlf. Plus andre summer som han ikke har opplyst om. Jeg følte meg rett og slett lurt. Det er utrolig dårlig at dette skjer. Det er greit nok at priser er varierende og alt det. Men det går ikke ann å være så stor forskjell fra måned til måned. På samme måned betalte jeg 35 øre pr kw hos en leverandør og hos skandiaenergi skulle de ha 44 øre. Dere kan bli bedre ved å lære de som ringer og som skal få folk til å bytte til skandiaenergi, å ikke ljuge om priser og å lure folk. Jeg skal hverfall aldri tilbake til SkandiaEnergi. Jeg ble utrolig skuffet.
Hei Silvia. Vi setter stor pris på at du er fornøyd med vår kundeservice, men at du har blitt skuffet og føler deg lurt kan vi ikke være bekjent av. Derfor har vi 100% FORNØYD GARANTI - er du ikke 100 prosent fornøyd med oss får du pengene tilbake, hele påslaget vårt. Ingen spørsmål – bare pengene tilbake rett og slett. I forhold til pris så opererer vi med innkjøpspris på alle våre produkter. De ti siste årene har denne avtaleformen vært den billigste i markedet. Den anbefales av uavhengige forbrukerrådgivere. Dagens innkjøpspris er alltid oppdatert på våre hjemmesider, og varierer fra dag til dag. Den prisen vil ikke være lik for desember 2017 målt mot for eksempel desember 2018. Per i dag har vi ikke fastpris som vi forstår at du har blitt forespeilet. Dersom du har blitt lovet det over telefonen må vi beklage feilinformasjon. Som nevnt, alle våre avtaler har innkjøpspris, og det kommer også tydelige frem i velkomstbrev, bekreftelser og våre hjemmesider. Det som spesielt for SkandiaEnergi at vi kun leverer Grønn strøm, og det gjør vi uten tillegg i prisen. Det vil si at vi kjøper opprinnelsesgarantier, for all strøm vi leverer. Det er et bevis på at det produseres like mye strøm basert på fornybare kilder som den strømmen som forbrukes. Godt for deg, godt for oss og godt for kloden. Ønsker deg en fin dag Silvia, du er alltid velkommen til å prøve oss igjen om du vil gi oss en ny sjanse. Ta kontakt så kan vi gå igjennom avtalen på nytt og sørge for at du også mottar grønn og billig strøm. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Jeg ble oppringt en kveld og gikk inn i en avtale på stående fot. Angret så dette i ettertid. Greide å miste angrerettskjema, så ringte inn. Var da en dag for sen, og ho jeg snakka med sa at fristen hadde gått ut og jeg MÅTTE være kunde i minst 6 måneder. Hun kunne ikke godkjenne at jeg benyttet meg av angreretten. Skjønner at når man er en dag forsinket, så har egentlig fristen gått ut, men syns ikke man skal tvinge noen til å være kunde. Sa at jeg da ville betale meg ut av kontrakten, for ville ikke være kunde. Da fikk pipa en annen lyd og hun sa at hun skulle være snill denne gangen og skøyfe gebyret. Prøvde rett å slett å lure meg til å bli hvis jeg ikke hadde sagt at jeg heller betalte meg ut! Makan til kundeservice....
Hei Nina. Vi har ingen intensjoner om å lure noen – hverken gamle eller nye kunder. Angrefristloven gir angrefrist på 14 dager, og som du skriver i din omtale var du en dag forsinket. Jeg ser at dette løste seg, og at vår Kundeservice som du var i kontakt med firte på dette i forhold til våre rutiner og loven. Vi er mest glad for at det har løst seg, og ønsker deg velkommen tilbake som kunde når du vil ha billig strøm fra oss. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Ville ikkje anbefalt SkandiaEnergi med tanke på at man ikkje får tilsendt dokumentasjon på tilbud skriftlig, manglende utsendelse av angrefristskjema, reinspikka løgn om at man ikkje bytter leverandør og dårligere tilbud enn det vi i utgangspunktet hadde. 2,5% tilbake på det man betaler er minimalt mtp at man betaler meir i leige og kilowatt enn det man ville betalt til eksempelvis Los. Som Loskunde er iallefall tilbudene linket opp på rekke og rad.
Hei Don S. Beklager om du har hatt en dårlig opplevelse. Du må gjerne ta kontakt med vårt kundesenter, så kan vi sørge for at du får all dokumentasjonen du trenger. Vi er en seriøs gjeng som jobber i SkandiaEnergi, så alle våre avtaler ligger åpent på våre hjemmesider. Vi har ingen lokketilbud, bare lave priser. Angrefristskjema sendes per post til alle våre nye kunder. Det går ut et større antall daglig. Det er første gang vi har hørt at det mangler i en konvolutt. Dersom du ikke har mottatt angrefristskjema, så sier loven at du står fritt til å angre utover fristen. I forkant av avtaleinngåelse kommuniserer vi også via SMS til ny kunder. De fleste opplever reduksjon i kostnader ved å bytte til en billig leverandør, og vi praktiserer både prisgaranti og pengene tilbake om du ikke er fornøyd. LOS er en bra lokal leverandør, ingen tvil om det, men husk at nettleien i ditt område kommer fra Agder Energi. Her er prisen lik for alle. Forskjellen er forbruket ditt på toppen av dette. Våre kunder nyter godt av at vi selger strømmen for sammen pris som vi kjøper den inn for. På våre hjemmesider kan du til enhver tid se dagens innkjøpspriser. Ønsker deg en fin dag Don S., du er alltid velkommen til å prøve oss ut om du også vil ha billig strøm. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Veldig fornøyd, billig og bra 😀 kan virkelig anbefale denne strømleverandøren med cbw fordeler 😉.
Hei Glenn. Tusen takk for at du anbefaler oss til andre her på bytt.no. Godt å høre at du er veldig fornøyd, og at du mener at vi leverer verdi for pengene. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Elsker at de er billig i utgangspunktet, og attpåtil partner i cashback world. 🖒
Hei Tanita. Vi elsker også billig strøm. Tusen takk for at du anbefaler oss til andre. Hilsen Espen SkandiaEnergi