Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
ingen vits å bytte til Telinet hvis du er kunde fra Agva Kraft, de er samme selskapet og man får ikke benytte tilbudet.
Jeg fikk kun noen få uker gratis strøm til avtalt -11,5 kr per kwt. Så begynte de å fakturere annen pris enn den som jeg var lovet i 6 mnd. Styr unna slike luringer!
Må henge meg på det samme som de lenger ned. Etter at ‘tilbudsperioden’ er over så flyttes alle over på Telinet Spotpris. Dette er iofs greit men det som ikke nevnes NOE sted ved inngåelse er at spotpris ‘krever’ Avtalegiro. Ikke eFaktura- avtalegiro. Har man ikke det så blir man krever for forskuddsbetaling. Selv om bransjen fikk TYDELIGE retningslinjer for noen år siden at forskuddsbetaling for privatpersoner skulle UNNGÅS. Men rosinen i pølsa her er da selvsagt at når de da bestemmer seg for å forskuddsfakturere starter moroa: - De fakturerer for FIRE måneder. - De legger til grunn en kWh pris på 87,5!!!! (Nå ligger den på 1-2øre før påslag) - De forutsetter et skyhøyt forbruk (for min del over det dobbelte av hva jeg noensinne har benyttet meg av). Heldigvis var det enkelt å ringe inn og få kreditert faktura men det unntar ikke fra at dette er blodig useriøst. Aldri mer.
Jeg har fått en regning forskuddsvis for 4 mnd (har inngått avtale om etterskuddsvis betaling) med et skyhøyt stipulert forbruk og en pris per kwh som er på 87,50 øre/kwh, altså mer enn 6 ganger prisen som er avtalt. I tillegg er kundeservice stengt kl 15 slik at det ikke er greit å få tak i de for vanlige arbeidstagere. Jeg er svært misfornøyd!
Telinet oppgir at de tar betaling etterskuddsvis. Etter tre måneder krever de plutselig 14 000 kroner i forskudd, uten forvarsel. Til absurde priser.
Ville bytte til avtale som kunne bestilles av nye og eksisterende kunder, men da var det plutselig bare for nye kunder, enda det sto klart og tydelig både nye og eksisterende kunder. Reklamerer for noe som overhodet ikke er tilfelle. Fikk ikke engang noe forklaring. Aldri mer Telinet !!!
Veldig dårlig kundeservice, registrerte meg som kunde og dem registrerte meg som kunde etter jeg hadde purret når netteier stengte måleren. Måtte punge ut med åpning av anlegg pga dem nektet å ta skylden. Har aldri hatt verre kundeservice enn dette. Hold unna!