Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Må henge meg på det samme som de lenger ned. Etter at ‘tilbudsperioden’ er over så flyttes alle over på Telinet Spotpris. Dette er iofs greit men det som ikke nevnes NOE sted ved inngåelse er at spotpris ‘krever’ Avtalegiro. Ikke eFaktura- avtalegiro. Har man ikke det så blir man krever for forskuddsbetaling. Selv om bransjen fikk TYDELIGE retningslinjer for noen år siden at forskuddsbetaling for privatpersoner skulle UNNGÅS. Men rosinen i pølsa her er da selvsagt at når de da bestemmer seg for å forskuddsfakturere starter moroa: - De fakturerer for FIRE måneder. - De legger til grunn en kWh pris på 87,5!!!! (Nå ligger den på 1-2øre før påslag) - De forutsetter et skyhøyt forbruk (for min del over det dobbelte av hva jeg noensinne har benyttet meg av). Heldigvis var det enkelt å ringe inn og få kreditert faktura men det unntar ikke fra at dette er blodig useriøst. Aldri mer.
Jeg har fått en regning forskuddsvis for 4 mnd (har inngått avtale om etterskuddsvis betaling) med et skyhøyt stipulert forbruk og en pris per kwh som er på 87,50 øre/kwh, altså mer enn 6 ganger prisen som er avtalt. I tillegg er kundeservice stengt kl 15 slik at det ikke er greit å få tak i de for vanlige arbeidstagere. Jeg er svært misfornøyd!
Telinet oppgir at de tar betaling etterskuddsvis. Etter tre måneder krever de plutselig 14 000 kroner i forskudd, uten forvarsel. Til absurde priser.
Ville bytte til avtale som kunne bestilles av nye og eksisterende kunder, men da var det plutselig bare for nye kunder, enda det sto klart og tydelig både nye og eksisterende kunder. Reklamerer for noe som overhodet ikke er tilfelle. Fikk ikke engang noe forklaring. Aldri mer Telinet !!!
Veldig dårlig kundeservice, registrerte meg som kunde og dem registrerte meg som kunde etter jeg hadde purret når netteier stengte måleren. Måtte punge ut med åpning av anlegg pga dem nektet å ta skylden. Har aldri hatt verre kundeservice enn dette. Hold unna!
Jeg byttet strømleverandør i juli og fikk brev fra Telinet om at de skulle tilbakebetale 15.000,- til min konto. Pengene er fremeles ikke kommet og det er snart gått 6 måneder.
Jeg byttet leverandør og hadde da ca kr. 9000,- til gode fra Telinet. Fikk sluttavregning hvor det stod at pengene skulle settes inn på konto 09.08.19. Etter en uke ringte jeg kundeservice og purret på tilbakebetalingen. Fikk svar om at det hadde vært ferietid og person med myndighet til å godkjenne faktura ikke var tilstede som var årsaken til at beløpet ikke var betalt. Fakturaen skulle godkjennes og utbetales omgående var lovnaden. Ingen ting skjedde og jeg purret igjen uka etter, der meldingen var at fakturaen var godkjent og lagt til betaling. Elendig kundebehandling i og med at de har forskuttert meg i mange år med et beløp som ligger høyere enn reelt forbruk og jeg har betalt punktlig. En sitter igjen med følelsen å ha lånt el-selskapet penger. Nå har det gått 3 uker uten at noe har skjedd. Jeg vurderer nå klage til el-klagenemda og evt TV2 hjelper deg, så får vi se om det får fart i sakene.
Vi ser at vi sendte pengene omtrent samtidig som dette ble skrevet, så det har nok krysset hverandre. Beklager at det tok litt tid.