Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vi ble forhåndsfakturert for 3 ganger forbruket. Det tok mange emailer for å få rettet dette. Etter et år ble vi uten varsel satt over til den for oss dyrest mulige pakken som Telinet tilbyr. Styr unna Telinet!
Har hatt en meget god erfaring med Telinet. Fikk først beskjed om at jeg hadde penger tilgode og ringte derfor til kundeservice for å få dette utbetalt. Fikk da anbefalt andre løsninger uten forhåndsbetaling, og valgte en slik løsning. Tilgode beløp var på konto 4 timer etter telefonsamtalen med kundeservice. Meget god kundeservice.
Har inntrykk av at prisen på strømmen er ok, men syns det er dårlig at de konsekvent overfakturerer.
Som flere andre har jeg opplevd systematisk overfakturering over 2 år. Naturligvis min egen feil at jeg ikke fulgte med bedre, men man er jo vant til at strømselskapene gjør avregning med jevne mellomrom. Det skjer ikke hos Telinet! Det som fikk meg til å reagere var en "omfakturering" av desemberfakturaen forrige år, hvor de plutselig hadde doblet beløpet. Strømforbruket var estimert for høyt, og strømprisen satt til ca. 75 øre! Etter å ha lagt betydelig jobb i mailkommunikasjon og purringer, fikk jeg tilbake over 10000 kroner. Det hadde de elegant "godtskrevet min konto"! Nye mail og purringer før jeg endelig fikk ut pengene de frekt og urettmessig hadde "lånt". Foretok umiddelbart bytte til annet selskap, og fikk straks mail hvor de ville vite hvorfor jeg ville forlate dem som strømleverandør. Ble til og med oppringt av noen som skulle følge opp dette, men de ringte bare to "ring", og la på da jeg rakk å svare på den siste oppringningen. Sikkert noen som får betalt for oppfølging, bare de kan dokumentere at de har forsøkt å ringe.... Telinet har halvert sin omsetning fra 2010 til 2014, og tapt over 11 millioner kroner på driftsresultatet. Det er så kompensert med store "finansinntekter", sikkert på grunn av alle pengene de "låner" fra sine kunder. Stort sett alt ledelse og eiere er involvert i går dårlig, med unntak av det som tidligere var Telinet Callsenter (Nå Decision AS) Kanskje på grunn av ekspertisen de har opparbeidet med alle misnøyde kunder i Telinet... Men tallene er klare og i Telinet har man sikkert begynt å regne ut når den siste ansatte skal slukke lyset og gå hjem. De samme eierne har startet opp Agva Kraft som er en ren blåkopi av Telinet. Samme produkter og samme priser. Hvorfor skulle de bruke energi på det, om de trodde Telinet var et godt og varig konsept... Hele virksomheten stinker, og er dypt useriøs. Ligg unna!
10. 000 ekstra i løpet av 2 år. De fikk altid min målerstand.
Ingen peiling da eg nettopp har skiftet, men fikk ganske greit og raskt svar på e-post.
De forhåndsfakturerte meg et beløp på over en halv månedslønn... Jeg måtte ta opp lån for å få betalt den. Jeg har tidligere opplevd at Hafslund har stipulert forbruket mitt og sendt faktura på for høyt forbruk, men ikke i nærheten av så voldsomt som Telinet overdrev. De stipulerte forbruket mitt til å være 4 ganger høyere enn det er i virkeligheten! Jeg som var vant til å få regning på rundt 3000kr fikk plutselig en regning på godt over 11000kr! Hadde ikke sjanse til å betale den... Dessuten skulle de ha et gebyr for at jeg avsluttet abonnementet pålydende 950kr. Jeg synes det er veldig frekt å gjøre forretninger på denne måten, det er å ta opp lån på kundens bekostning og tjene renter på disse pengene. Burde ikke vært lovlig!