Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Byttet til Tibber pga pris og brukervennlige løsninger. Byttet fra dem pga endring til hårrreisende faktureringspraksis.
Tibber tror at vi plutselig skal bruke dobbelt så mye strøm til dobbelt pris av det realistiske i desember. Dette er bare en sleip måte å hente inn frisk kapital i et kriserammet selskap. Her gjelder det bare å komme seg vekk før skuta synker..
Ingen grunn for å sutre og bekymre seg over 15 dagers stipulert forbruk som trekkes ved forfallsdato! App og kundeservice gjør det vel verdt det, og risikoen som kunde er minimal. Jeg har ingen plan om å bytte ut Tibber! Kommunikasjon i forkant av ny betalingsløsning kunne vært bedre og ikke minst varslet litt før!
Elendig kommunikasjon, dårligere kundebehandling... Sender ut estimert faktura? Bra app.. Gode integreringer.. Bytter kun tilbake om de slutter med forskuddsfakturering og den dårlig kommunikasjon ut til kunden..
Fornøyd kunde i 3 år, men forhåndsfaktureringen er uaktuelt for meg. Skru opp prisen isteden eller begynn med fakturering hver 14 dag.
Solgte hus i overgangen september/oktober og hadde da blitt forhåndsfakturert for 14 dager i oktober. Tibber har ingen automatiske rutiner for tilbakebetaling og hadde jeg ikke vært våken hadde de stappa penga i egen lomme. Selve appen og økosystemet rundt er bra greier, men de har forbedringspotensiale også der. Jeg ønsker meg en tilbyder som tilbyr app og styring frakoblet fra strømkjøp. Da hadde vi stått friere. Kommer til å bytte strømleverandør nå.
Vært stor fan av Tibber og anbefalt selskapet til mange. Til og med fått flere til å bytte til Tibber. Dette snudde raskt da det dukket opp en faktura på nærmere 17 000 kr med forfall 27. desember for hus og hytte. Hvis fakturaen hadde vært etterskuddsvis for november skulle den vært på 4000 kr for både hus og hytte. Tibber har tydeligvis valgt en prediksjon av strømforbruket vårt som gir dem mest mulig penger inn. Dvs samme strømforbruk som vi hadde hjemme i desember i fjor, hvor strømprisen var halvparten av hva de har regnet med nå. En rekke omstendigheter førte til unormalt høyt strømforbruk akkurat denne måneden i fjor (3000 Kw/t) for oss. De har helt sett bort fra at strømforbruket har vært kraftig redusert sammenlignet med tilsvarende måneder i fjor gjennom hele dette året. For hytta hadde vi nylig byttet over til Tibber, så jeg vet ikke hva slags antagelser de har gjort her, men også her antar de tidenes strømforbruk. Vi byttet selskap samme dag vi fikk fakturaen. Strømstøtten for desember får vi først rundt 20. januar…