Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Mediaomtale i det siste sier det meste. Det eneste positive som er igjen, er appen.
Krevde at jeg skulle betale 5k+ på forskudd for 15. dager med strøm i desember. Byttet på stedet, lite troverdig selskap.
Endret faktureringsrutine er uakseptabel. Bruker kunden som bank. Har byttet strømleverandør.
Hadde Norgesenergi tidligere og byttet til Tibber for 2 år siden. Har vert veldig fornøyd med Tibber. De har rimelig strøm og lavt påslag. Det viktigste med Tibber synes eg er appen og deres opplegg for strømsparing. Appen er veldig oversiktlig og brukervennlig. Smartlading på elbilene mine fører til flere hundre kroner i mnd i innsparing på lading. Det er tydelig at Tibber jobber for strømsparing. Den nye faktureringsmodellen har det vert snakket mye om, og mange tror Tibber tar betalt for strømmen på forhånd. Eg ser det ikke slik. Min oppfatning er at en betaler for strømmen som en har lånt siden sist forfall. Skulle det være at estimatet ikke stemmer helt så bruker en likevel strøm for de pengene og det hele går opp. Det har ikke noen betydning, og hos meg stemmer estimatene ganske bra. Alt i alt er eg fornøyd med Tibber og kommer ikke til å bytte.
Hatt Tibber i noen år og vært superfornøyd, men han som fant opp den nye faktureringsmodellen burde få sparken.... Greit nok at de ville ha estimert forskudd på 14 dager, men når det estimerte forbruket blir satt nesten 3 ganger så høyt som faktisk forbruk og man derfor får en tilleggsregning på over kr 9000,-, ja da er det noe galt.... Ikke har de avtale om å få nettleie på samme faktura, så da må man vent 3-4 uker før man får igjen strømstøtte fra nettlevrandør... Dette har flere andre selskap, så da var valget enkelt :-)
Appen og muligheten for strømstyring etter pris er veldig bra, men konkurrentene er i ferd med å innhente forspranget. API for strømpris er veldig kjekt, men mangler nettleien.
Jeg er en privatkunde, ikke en bank tjeneste for Tibber. Kanskje på tide på skifte virksomhet