Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Tibber har blitt urimelig - de krever forhåndsbetalt for mye mer strøm enn vi bruker - per 10 des krever de 3 gangen frem til 14. ergo vi bytter leverandør.
Ser at de lager ekstremt høy prognose for neste periode som jeg må finansiere. Det er nå slutt etter at jeg fikk siste faktura!
Byttet på dagen når de endret prismodell. Totalt mangel på kvalitetsledelse og tanke bak kommunikasjonsmodell. Spart masse penger på ny leverandør
Helt topp app som gir måling på døgnbruk/ elbil-lading. Skulle hatt variert nettleige inn i kalkulasjon/ strømstyring.
Alt var bra med tibber inntil de begynte med forskuddsbetaling. Har ikke byttet ennå, men blir kanskje etterhvert.
Tibber krever forhåndsbetaling av kundene. Gidder ikke være deres bank!
Tibber skulle ta rotta på den usunne konkurransen i strømmarkedet og har de siste årene vært en strålende pionerer på akkurat dette. De tok kun betalt for strøm garanti samt månedsavgift og var dermed langt billigere enn de fleste lurendreier avtalene som eksisterte og fortsatt eksisterer. I tillegg til å konkurrere på prisfronten har de OGSÅ bidratt til et paradigmeskifte i det norske strømmarkedet ved å introdusere smart styring av varme, elbil og andre store strømforbruket i hjemmet. Desverre har deres aggressive satsing på det området ført til at de nå er i en likviditetsskvis i et usunt strømmarked som har skjedd under Arbeiderpartiet sin ledelse både når de innførte ACER avtalen og lovet at strømprisene IKKE kom til å forandre seg noe særlig og nå før krigen i UKRAINA brøt ut. Likviditetsskvisen er fordi de har mange sysselsatte mennesker og ikke høy inntekt gjennom månedsavgift. Norpool krever at strømselskapet stiller med en forhåndsbetaling for strøm som kjøpes gjennom strømmatkedet (ref artikkel i E24). For å komme i mål må de derfor spørre pent om kundene kan utnytte et loophole hvor de får høyere regninger ved forhåndsfakturering og får en tredjepart til å betale denne og senere fakturerer tredjeparten kunden for samme beløpet 30 dager senere gratis og uten påslag. Dette gjør at kunden kan nedbetale den høye regningen etter at strømstøtten har kommet inn. Ja det er rovdrift og uheldig, men de har iallefall vært ærlige hele veien på hva de gjør, hvor de vil og hvorfor de gjør ting. Det har ikke AGVA kraft eller andre pill råtne strømleverandører klart å levere på. Tibber har for det meste rekruttert sin kundemasse gjennom verving, det vil si at folk selv får høre hvor fornøyd andre kunder er. Ikke aggressive telefonselgere som selger produkter de vet kundene taper STORT på slik at de kan utnytte dem.