Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Endrede vilkår siste sekund, betaler ikke lenger for faktisk forbruk. Trist, da tjenesten var veldig brukervennlig; kommer ikke tilbake etter dette stuntet.
Vi har stort sett vært fornøyd med Tibber, men etter fadesen i Oktober ble vi noe mer amper. Så vidt vi skjønte ville oktoberregningen være ett engangstilfelle. Men så kommer desemberregningen hvor estimatet deres var skyhøyt. Vi valgte å bytte på dagen. De sier de tar kun for faktisk forbruk, men når man får 1000 lappene i fratrekk på neste månedsregning tyder det på at man har betalt for mye mer faktisk strømforbruk. I disse tider har man ikke råd til å måtte betale uforutsette og skyhøye regninger langt over forventningene. Utsettelse hjelper svært lite da det stort sett bare skyver problemene framover.
Skuffet over måten tibber håndterer høye strømpriser. Her er det på bekåstning av kundene.
Dårlig grep… estimert forbruk forskudd!! Her må ledelsen gå i seg selv og ta grep…. Hva har denne «kundeflukten» kostet tibber i omdømme og kroner og øre??? Lite gjennomtenkt dette her..
Det er ikke greit å være bank for strømleverandøren. Fakturaene og hvordan de estimerer strømmen din er utydelig…man føler seg lurt og har totalt mistet den gode kontrollen man hadde før man begynte med forskuddsbetaling.
Selv nå etter at Tibber har tatt grep med å endre betalingsmodell til at kundene kan endre estimert gjennomsnittlig pris for de neste 15 forskuddsbetalte dagene, så vil de fremdeles ha forskudd på 15 dager. Da strøm er børs og pris regnes kun dagen før salg, så er det rart at Tibber estimerer utifra historikk som ikke finnes og priser som heller ikke finnes frem i tid.. Tibber sier å miste 1 kunde er å miste en kunde for mye, men de gjør jo ingenting for å bedre situasjonen.. Desember regningen med 4700 kr i forskudd og i tillegg hva som var på november regningen, og ingen strømstøtte på den de 4700 kr er ikke bra... Hjelper ikke å trekke fra 4700 kr på neste faktura, når de kanskje beregner 7800 kr i forskudd på januar regningen... Anbefaler på det sterkeste å UNGÅ Tibber som strømselskap og krysser fingrene for at de går tilbake til normal modell før de eventuelt går konkurs..
Jeg var lenge på utkikk etter ny avtale. Tibber ble valget mitt og jeg var kjempefornøyd i nesten ett år. Hvorfor? Ikke noe lureri, ingen skjulte kostnader og de ga meg forutsigbarhet. Det var viktig når man har ansvaret for økonomien i en familie på fem. De få kronene forskjell utgjør enorme ting i vår familieøkonomi. Så helt plutselig snur Tibber og bruker kundene for å berge seg selv - og det med kort varsel, og minimal mulighet til å endre noe. Ingen forutsigbarhet, uttalelser som ikke kunne stå til det forbrukertilsynet og andre eksperter mente. Alt for å redde seg selv når de i lang tid har skrytt av at de har forbrukeren i fokus. Jeg valgte å gå over til Vibb som er ganske lik Tibber - men foreløpig uten all lureriene. Skuffende å måtte bytte fra et selskap som jeg virkelig hadde tro på. Ekstra ekkel følte jeg meg som hadde vervet andre til Tibber, i god tro om at jeg endelig hadde funnet strømleverandøren jeg har lett etter i mange år...