Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hva gjør jeg med tibber-kravet om forhåndsbetaling for 16 dagers strømforbruk når jeg straks skiftet til annen strømleverandør og aldri kommer til å bruke den strømmen fra Tibber krever jeg forhåndsbetaler? Jeg vil da ikke betale for strøm jeg aldri kommer til å bruke fra Tibber!
To ting. 1. Kommer ikke frem på chat - ikke svar innen 24 timer. 2. Har ikke råd til å forskuddsbetale (gi Tibber gratis lån).
Det dere driver med nå, tiltaler meg dårlig. Jeg skifter leverandør når jeg kommer hjem fra ferie. Takk for meg.
Jeg var stort sett fornøyd, men måten de valgte å løse denne krisen på er et godt eksempel på hvordan et firma kan miste troverdigheten sin fulstendig.
Var bra inntil ny betalingsordning ble gjennomført
Tibber gravde sin egen konkurs når de i stedet for å spare penger når det gikk bra, låne penger når de behøvde det, bestemte de seg for å utnytte kundene sine ved å dobbel fakturere alle på uhyre kort varsel. Trolig konkurs på gang, iallfall håper jeg det. Likte i utgangspunkt Tibber, god app og norske arbeidsplasser. Men synkende skip er ikke verd det.
Jeg har nå byttet til Motkraft istedet for Tibber, etter å ha vært kunde en stund. Tibber er et kapatalistisk vekstselskap av verste sort som kaster kundene under bussen så fort eierene ikke får overskuddet de ønsker. Dette er ikke en trygg aktør! Kundeservice er stengt når de ønsker (vilkårlig) og du får ikke kontakt med de på annen måte enn chat (mange dagers svartid) og de er frekke. Grafene i appen er misvisende (Y-aksen er dynamisk) så du får ingen god innsikt. De er heller ikke billigst!!