Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Enkel og komme i gang med å bruke, rask hjelp om du behøver, renten endrer seg automatisk, utbytte
Hei Helge Så bra at du er fornøyd med rask hjelp, modellen med automatisk beste rente, utbytte og at det er enkelt å komme i gang. Du har skjønt verdien i Bulder og oppsumert alt på en fin måte. Takk for tilbakemeldingen. Hilsen alle oss i Bulder :)
Grensesnittet er nok mer myntet på fjortiser enn voksne brukere. Appen forsøker å være kul, men det er mye som ikke fungerer. Nylig mottok jeg en kredittkortfaktura i appwn og prøvde å forandre beløpet. Det gikk ikke: "OPS! Noe gikk galt". Ingen nærmere forklaring. Jeg måtte gå inn på Sparebanken Vests. (som er Bulders morselskap) på pc for gå dette til. Ikke har de utenlandsbetaling, bankid fikk de helt nylig, men da fra Sparebanken Vest, å tilby kredittkort har de lovet i over 1 år. Generelt: en god idé for unge bankbrukere som er tilfreds med det mest basale. For oss andre: et uferdig produkt.
Hei Jrg B Snittalderen på våre kunder ligger mellom 35 og 45 år. Vi liker å være lekne i språket og er lei av at bankspråk skal være traust og vanskelig. Noen liker det, andre ikke. Det er helt greit. Det stemmer at vi ikke støtter utenlandsbetaling per i dag. Dette jobber vi med. Kredittkort blir lansert i disse dager. Bulder er ikke ment å levere den samme bredden i produkter og tjenester som de store etablerte bankene. Men vi kan klare å være bedre enn dem på noen områder. Vi oppfordrer kundene til å bruke oss der vi er god, og andre der de mener de er bedre! Hilsen alle oss i Bulder :)
Denne banken har det du trenger for å ta opp og betjene lån med en av markedets beste boliglånsrenter. Mget gunstig sparekontorente og utbyttebetaling både på denne og på lån. Kun tilgjengelig i app - savner mulighet til å logge på via PC.
Hei Gisle Kjekt å høre at du er fornøyd med lave boliglånsrenter og god sparekontorente. Utbyttet vårt er det også svært mange som er fornøyd med å få. Vi har ingen planer om å utvikle en egen nettbank for PC. Vi går all inn på mobil. Bare slik kan vi klare å lage den beste bank-appen i Norge. Vi skal fortsette å stå på for å holde deg fornøyd! Hilsen alle oss i Bulder :)
dårlig kundesupport og de lurer deg til å betale for medlemskap for å bruke appen, så etterpå vil de ikke ha deg som kunde likevel. du får heller ikke pengene tilbake.
Hei Patch Alle som registrerer seg som kunde får automatisk Bulder-kortet tilsendt. Om du ikke ønsker kortet kan du slette det og du betaler ingenting. Først ett år etter at du eventuelt har begynt å bruke kortet vil du motta en normal årsavgift på kortet. Hilsen alle oss i Bulder
Forsøkte å refinansiere under 65% av verdi. Totalgjeld var da på ca 3 x årsinntekt. Avslag…… forstå det den som vil.
Hei Sg Skjønner at det er frustrerende å få avslag på en søknad. Det kan være mange grunner til et avslag og vi kan ikke gå i detaljer på enkeltsøknader her. Håper du har kontaktet oss om du har hatt behov for å forstå mer av avslaget. Hilsen alle oss i Bulder :)
Bruker lang tid på å svare. Lite funksjonell nettside. Mangler vanlig nettbank. Appen suger.
Hei Kb Vi forsøker alltid å svare så fort vi kan. I perioder med stor pågang kan ventetiden på svar bli noe lenger. Vi har ingen planer om å utvikle egen nettbank for datamaskin. Vi tror på mobilen som den beste plattformen for å håndtere banktingene dine. Derfor setter vi alt vårt fokus inn der. Bare slik kan vi bygge Norges beste bank-app. Appen vår er vurdert til 4,7 av 5 stjerner på både App Store og Google Play, selv om det ikke høres ut som du er enig i det. Ha en fin dag! Hilsen alle oss i Bulder :)
Veldig lite hjelpsomme mennesker på kundeservice. Vi velger nå å flytte boliglånet bort fra Bulder bank
Hei Zahida Trist å høre at dere forlater Bulder. Fortell oss gjerne mer om hva dere er misfornøyd med og hvorfor dere vil flytte lånet bort fra Bulder. Vi vil lære og høre mer om hvorfor du ikke er fornøyd. Hilsen alle oss i Bulder:)
Har bare brukt Bulder en måneds tid. Ganske fornøyd så langt, men jeg forstår ikke hvorfor summene i app'en rundes av til nærmeste hele krone..?! 😕 En app som viser banktransaksjoner og økonomi syns jeg virkelig burde vise nøyaktige tall! Det er da plass i app'en til å vise desimaler?! 🤨
Hei Hilde! Bra du er godt fornøyd og har et øye for detaljer. Vi velger å ikke vise kronebeløp med desimaler på oversiktsskjermbildene, fordi det gir et mye ryddigere inntrykk. Du kan se desimaler og hvert eneste øre om du trykker inn på den enkelte transaksjonen. Kanskje kan vi lage en variant der man kan velge om man vil se ørene også i oversikten. Det er mulig. Hilsen alle oss i Bulder :)
Har brukt Bulder Bank i noen måneder (gikk over fra Sparebanken Vest). Dette er en moderne bank, som gjør det veldig enkelt og oversiktlig. Glem treige nettbanker, eller ting du ikke forstår. Slik er det ikke i Bulder. Anbefales på det sterkeste. Ps! De har veldig gode renter også.
Hei Henrik Så bra å høre at du er fornøyd med lav rente og høy fart! Takk for anbefalingen din. Vi skal stå på for å holde deg like fornøyd i fremtiden! Hilsen alle oss i Bulder :)
Godt tilbud på banklån. Men å få bestilt kodebrikke til bankid og hentet denne ut og få aktiviert bank id, er mareritt. For det første så må man legitimere seg med pass for å få ut brikken. I disse passkrise-tider så er det ikke enkelt. Tok kontakt med Sparebank vest som hadde sendt brikken og lurte på muligheten for å møte i en filial for å legitimere med førerkort og fødselsattest. Ble blank avvist og ingen hjelp å få. Bedt om å ta kontakt med Bulder bank da de ikke hadde noe med Bulder B å gjøre. Tok igjen kontakt etter å ha fått kodebrikke og skulle bestille bankid på nettsiden. Fikk ikke stilt spm før kundeservice avviste meg og alt måtte tas med Bulder bank. Alle brev og nettsiden på Bulder bank, ser ut til å være sendt fra Sparebank Vest. Men de har ingenting med Bulder bank å gjøre likevel...
Hei Simon Vi skjønner godt at dette har vært frustrerende for deg. Prosessen rundt å få tak i og aktivere BankID er ikke så enkel som vi skulle ønske den var. Men sikkerhet er ekstremt viktig, og det trumfer alt når det kommer til BankID. Bulder Bank er en del av Sparebanken Vest. Men mens Sparebanken Vest sitt tjenestespekter er tilrettelagt for vestlandet, er Bulder Bank sitt tjenestespekter ment for hele Norge. Derfor kan ikke Bulders tjenester være knyttet til fysiske filialer. BankID på avveie vil utgjøre en stor fare for personvern og mulighet for svindel, derfor er utstedelse av BankID et område der vi setter de aller høyeste kravene til sikkerhet. Det betyr at den eneste måten å få ut en ny BankID på posten en legitimering med pass og avlesing av chipen som finnes i de nye passene. Som du sier er Bulder Bank er en del av Sparebanken Ves. Rådgiverne du har snakket med i Sparebanken Vest har henvist til gjengen som rådgir rundt Bulder sitt tjenestetilbud, fordi de kan mest om hvordan henting og aktivering av BankID skjer på posten. Så for at vi skal kunne hjelpe deg videre oppfordrer vi deg til å ta kontakt med rådgiverne som jobber med dette temaet oftest, og de finner du her https://www.bulderbank.no/kontakt Hilsen alle oss i Bulder :)
Bedre innskuddsrente på sparekonto enn hos konkurrentene.
Hei Johs! Det stemmer. Vi har meget konkurransedyktig rente på vår sparekonto. Og i tillegg har vi ingen begrensninger på uttak, og heller ingen krav til beløp for å få den gode renten. Den får du fra første til siste krone. Hilsen alle oss i Bulder :)
Flyttet låne mitt enkelt fra DNB. Spennende å se pris utviklingen på boligen. Sendte selfølgelig oppdatert E-takst slik at alt ble riktig. Har i etter tid økt låne for annen invest. Dette gikk også veldig fint. Tusen takk til bulder bank som leverer et enkelt produkt som fungerer helt supert så lenge man gjør som tiltenkt og faktisk leser igjennom papirene. Ser det er mye rare negative kommentarer her, tror det er noe feil med dem og ikke banken :)
Hei Henrik! Så bra du er fornøyd med å bytte over til Bulder. Ja, sant det er spennende å følge boligverdiutviklingen rett i appen. Det er det mange som gir oss tilbakemelding om. Vi skal fortsette å jobbe på for å holde deg og andre kunder fornøyd. Når det gjelder det du beskriver som "rare negative kommentarer" så er det slik at de fleste som er misfornøyde har fått et avlsag på søknad eller annet som gjør at de naturligvis ikke er like fornøyd som de som blir kunder i Bulder. Det er forståelig, men det farger selvsagt tilbakemeldingen vi får fra dem. Ha en herlig dag! Hilsen alle oss i Bulder :)
Ubrukelig bank, masse problemer, påstår jeg har manuel tid på tlf så jeg ikke kan overføre Mellom egene kontoer.. har sendt flere skjermbilder av automatisk tid innstillinger og all dokumentasjon de krever... 6 mnd langt prosjekt å overføre penger til meg selv.. måtte bytte bank tilslutt.. anbefaler Sbanken.!
Hei Jørgen Det var leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Forstår at det må føles irriterende om du har hatt slike problemer. Det du beskriver er ikke et vanlig problem. Overføring av penger skal selvsagt fungere til enhver tid. Hilsen alle oss i Bulder
Veldig fornøyd med bytte til Bulder . Appen er enkel , gode rentevilkår på lån og ikke minst på sparekonto. Ett ekstra pluss er utbytte mulighet. Meget fornøyd kunde 👍
Hei Nina! Så bra å høre at du er fornøyd! Du har skjønt hva vi er gode på: appen, boliglån og sparekonto! Og ikke minst, muligheten for kundeutbytte. Det er en fin bonus. Vi skal jobbe på videre for at du fortsatt skal kunne være en meget fornøyd kunde! Hilsen alle oss i Bulder :)
Nei det er ikke så rart dere ikke finner boligen min... den er solgt. Rart grunnlag for å ikke få søke om lån
Hei Glenn Per dagst dato håndterer Bulder flytting av eksisterende lån, og ikke nytt lån i forbindelse med kjøp av ny bolig. Så om du ikke har en bolig i dag, kan du heller ikke søke lån i Bulder. Hilsen alle oss i Bulder :)
Søkte et lån innefor 65% på ca 3,5 x inntekt, inkludert her skulle også et mindre smålån bakes inn. Dette var ikke mulig å hensynta i den (litt for) enkle app-søknaden. Har tipp topp kreditt-rating. Lån kunne ikke behandles, greit nok, men ingen forklaring eller tilbakemelding på hva som var grunnen til dette. Det mest overaskende var kunde"service" sin totalt manglende interesse i å hjelp til med å få lagt inn andre relevante forutsetninger, for eksempel nedbetaling av kredittkort, ei heller et pip om hva som var årsaken til avslag. Rett og slett en forvirrende opplevelse og følelsen av bortkastet tid. Det blir på lykke og fromme hvem som får lån og ikke når det ikke opplyses om spesielle forutsetninger eller andre ting for å få lån, og ikke om årsaken til avslag. Mest irriterende er at du må bli kunde før du kan søke lån, dette er vel bevisst for å pynte brura for et fremtidig salg av banken. Skal legges til at jeg har boliglån fra før og aldri fått avslag med de forutsetninger jeg har, forholdsvis lav belåningsgrad mht boligverdi og inntekt. Derfor mildt sagt forvirret og ganske irriterende.
Hei Stian Det er dumt å høre at du har opplevd søknadsprosessen som forvirrende og sitter igjen med følelsen av bortkastet tid. I Bulder må du ikke bli kunde for å søke lån. Du trenger heller ikke bli kunde før du faktisk vet at du får lånet. Først når vi skal innfri lånet i gammel bank og utbetale nytt lån trenger vi at du blir kunde. Her har du kanskje missfortstått noe i prosessen? Norske banker blir strengt regulert i hvordan vi for eksempel skal vurdere smålån, forbrukslån og kredittkort. Har man som kunde for eksempel en kredittkortramme på 100.000 kr, men ikke brukt en krone av dette - er banken man søker boliglån i pliktig til å vurdere all denne kreditten som tatt i bruk, og at den skal nedbetales over kort tid. Dette gjør at man kan få tilskrevet mye høyere månedlige kostnader i sin privatøkonomi enn det man faktisk har. I noen tilfeller gjør det at kostnadene til kunden blir vurdert så høye at banken ikke kan innvilge boligån etter forskriftene banken er pålagt. Derfor oppfordrer vi alle kunder som har kredittkort eller andre kreditter som ikke er i bruk, å slette disse. For alle banker du søker lån hos vil måtte forholde seg til disse kredittrammene som om de faktisk er tatt i bruk og at hele rammen er belånt. Retningslinjene bankene opererer under er altså pålagt en streng holdning til kredittrammer. Hilsen alle oss i Bulder Bank