Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
I utgangspunktet en god tanke at renten skal justeres etter sikkerheten man stiller, altså verdien på boligen. Denne verdien justeres automatisk, alt bra så langt. Men det virker som de trenerer e-takster de får inn, og kvier seg med å godkjenne. E-taksten kan for øvrig verifiseres som riktig ved å se på en rekke sammenlignbare eiendomsoverdragelser det siste året. Dermed faller jo hele forretningsideen i fisk, når bank overprøver e-takst (som for øvrig andre banker uten problem godkjenner, og dermed gir bedre betingelser). Med andre ord så får man ikke riktig rente - En dealbreaker for meg.
Hei Anton Her virker det som om det er en misforståelse. Jeg kan garantere deg at vi ikke kvier oss for å godkjenne e-takster, og har selvsagt ingen trenering av e-takster som kommer inn. Får vi inn e-takster på boliger i et område der vi kan tilby lån så går denne rett inn i verdivruderingen av boligen din. Det beste for oss og kunden er når våre boligverdi-estimater treffer så bra at det ikke trengs noen e-takst. Da sparer kunden både tid og penger på å flytte lånet til oss. I de tilfeller der kunden mener at boligen er verdt mer enn vårt estimat er vi bare glad for å få inn en e-takst :) Hilsen alle oss i Bulder
KUN fingeravtrykk gir tilgang til konto. Har problem med tørr og sprukken hud om vinteren som gjør at jeg flere ganger ikke har fått tilgang til kontoen min,- dette er absurd og uakseptabelt!!! Hva er problemet med å tilby bank-id som alternativ pålogging??? Umulig å søke lån om man ikke har vært i jobb et helt kalenderår? Godt lønnet ingeniør som var student frem til sommeren i fjor nektes lån på grunnlag av opplysninger fra Altinn og kundeservice har nå 3 ganger gitt forskjellig og feil info om hvordan man kan ordne dette. Det ble ingen verving,-lånebeløpet som er omtrent 1/4 av hans årsinntekten blir nå søkt i annen bank. Da jeg selv søkte lån gikk prosessen helt problemfritt, men den unødvendige frustrasjonen med tilgangen til kontoen gjør at flytting av lånet vurderes.
Hei Sonja Vi skjønner. En sånn utfordring er sikkert veldig frustrerende. Vi bruker fingeravtrykk eller ansiktsgjennkjennelse fordi det er sikrere og raskere enn for eksempel pin-kode. Du kan lese mer om hvorfor vi gjør det slik her https://faq.bulderbank.no/appen/hvorfor-krever-vi-biometri-som-innlogging Vi noterer oss, utfordringen din og skal diskutere beste måten å løse slike utfordringer på. Du er ikke den første som melder om utfordringer med å logge på med fingeravtrykk. Den automatiserte søknadsprosessen vår, som hjelper oss å kunne holde prisene nede, er av og til litt mer firkantet enn en rådgiver som behandler saken manuelt. Vi jobber hele tiden med å forbedre dette slik at våre automatiske behandling også kan se bedre det en rådgiver ser, nemlig at ting kan forandre seg i fremtiden. Hilsen alle oss i Bulder
Alt av lånesøknader og og arbeid er helautomatisk. De har dermed ingen god kundeservice når en trenger funksjonalitet utover nettbank. I deres egne ord: "vi har ikke har anledning for manuell behandling i samme grad som mer tradisjonelle banker."
Hei Erik Det stemmer at vi ikke tilbyr fast personlig rådgiver. Dersom en personlig rådgiver er avgjørende for deg i valg av bank, er nok en annen bank et bedre alternativ. Men selv om vi ikke har personlig rådgiver, har vi dyktige rådgivere som hjelper deg med alt du trenger. Mer automatisering er det som gjør oss i stand til å presse prisene ned. Derfor stemmer det at vi ikke kan operere med samme manuelle behandling som andre banker, som også som regel tar seg betalt for denne manuelle behandlingen med høyere boliglånsrenter. Hilsen alle oss i Bulder :)
Opprette konto og laste ned app ble gjennomført på få minutter. Bra grensesnitt på appen. Moderne og brukervennlig
Hei Astrid! Så bra å høre! Vi jobber hardt for at det skal være raskt og enkelt å bli kunde og å være kunde. Takk for fin tilbakemelding - og velkommen til Bulder! Hilsen alle oss i Bulder :)
Høye krav og noe "tungvint" å bli godkjent, men fungerer bra,
Hei Okriber Bra å høre du synes vi holder det vi lover. Når det er sagt så skulle vi ønske du ikke opplevde det som tungvindt å bli godkjent. Fortell oss gjerne mer om hva du opplevde som tungvint på [email protected] så kan vi forbedre oss enda mer. Velkommen til Bulder! Hilsen ale oss i Bulder :)
Fordi en bor i et område med lave boligsalgs tall så får en automatisk avslag på lånesøknad uten mulighet til å kunne redegjøre for seg eller få individuell behandling.
Hei Kjell Vi har mange kunder som bor på "landet". Men det stemmer at for å få vår automatiske estimat på boligverdien din, som gjør at du slipper å hente inn takst og at vi kan justere renten din ned automatisk når du fortjener bedre pris. Så er vi avhengig av at det har vært nok kjøp og salg av boliger i ditt nærområde til at verdien estimeres nøyaktig nok. Skjønner at det er frustrerende om det ikke er tilfelle i ditt nærområde. Den gode nyheten er at dette kan endre seg dersom det skjer noen kjøp og salg i nær fremtid. Vi håper å se deg som Bulder-kunde snart, hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg hadde lyst å prøve banken, men jeg har visst feil mobil og det er ikke mulig å identifisere seg uten fingeravtrykk...kanskje like greit siden jeg heller vil ha nettbank uansett.
Hei Christine Vi skjønner det. Bulder passer nok ikke perfekt for alle. For å få den beste opplevelsen av Bulder må du har en nyere telefon som har fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjennelse. Vi vil bygge den ultimate mobilopplevelsen for bank - og da er det å ikke bygge en nettbank med innlogging i nettleser et aktivt valg vi har gjort for å fokusere utviklingskraften og fokuset vårt på mobil. Hilsen alle oss i Bulder:)