Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg kommer fra Sbanken å når DNB tok over de, så mistet de Apple Pay.. Og jeg ble fort ganske lei av Sbanken. Men nå har jeg funnet Bulder, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Appen er fantastisk, og enkel å bruke. og Elsker alle de kule funksjonene. Gleder meg til en fantastisk fremtid med Bulder.
Hei Mats! Herlig å høre at Bulder fungerer så godt for deg og at du elsker de kule funksjonene. Vi gleder oss også til en fantastisk fremtid sammen! Hilsen alle oss i Bulder:)
Uferdig konsept fra Sparebanken Vest, med store voksesmerter. Lite proff kundeservice (manglet bare tyggisen under samtalen), oppleves som til bry når man ringer tilbake etter å ha fått brev(!) om å kontakte de. Ennå ikke sett noe til kundeutbyttet de lovet. Dårlig kredittvurderingsprosess på kort, som gir avslag til kunder med god betalingsevne og lite lån. Tydelig et konsept som er laget for for skumme fløten i markedet, men som ikke passer de fleste i lengden. Appen er ganske bra, fremstår som mer innovativ enn hva den faktisk er takket være utradisjonell ordlegging (litt morsomt da), men til tider ganske uferdig. Det er i og for seg greit, ettersom de utvikler den videre. Regner med at mange nye kunder etterhvert oppdager utfordringene, den dag de står der uten å få god hjelp, korte åpningstider på kundeservice - og må belage seg kun på appen. Jeg byttet vekk fra de etter noen måneder bruk. Slapp heldigvis å stå der uten å få hjelp. Finnes langt bedre valg i det norske bankmarkedet tenker jeg.
Hei Magnus Det stemmer som du sier at Bulder er under kontinuerlig utvikling og ikke like "ferdig" som de tradisjonelle alternativene. Det er en del av å bygge noe nytt. Kundeutbyttet ble utbetalt i slutten av mars. Husk at kundeutbyttet i 2023 er basert på hvor mye og hvor lenge du hadde lån og innskudd i 2022. Du må ha hatt over 37.374 kr i enten lån eller innskudd for å få minste utbetaling. Du har rett i at Bulder ikke passer for alle. Grovt sett kan vi si at bankkunder er i to grupper. En gruppe liker å bruke rådgiveren sin aktivt og er i tett dialog med banken sin. Den andre gruppen vil helst være selvbetjent og fikse tingene selv. Bulder passer helt klart best til den siste gruppen. Vi har ikke egne personlige rådgivere eller filialer. Du må derfor være glad i å fikse mye selv for å trives i Bulder. Men har du problemer du ikke finner ut av selv, står vi klar til å hjelpe. Takk uansett for tilbakemeldingene dine! Hilsen alle oss i Bulder :)
Seriøs bank, setter opp og ned rente uten at man behøver mase.
Hei Roger Det stemmer. Vi justerer renten basert på boligverdien din og belåningsgraden slik at du alltid får den beste renten vi kan tilby deg - uten at du må ringe og prute først. Det sparer både oss og deg for tid, og ikke minst sparer det deg for penger! Hilsen oss i Bulder:)
Jeg byttet raskt til Bulder etter at Sbanken ga beskjed om Apple Pay-nekt, men jeg byttet nok for raskt. For det første har jeg fått avslag på en helt vanlig kredittkort-søknad med en begrunnelse som egentlig ikke betyr noe, fordi søknadsprosessen er automatisk, og da er det lett å servere tomprat. For det andre tilbyr ikke banken en rekke tjeneste en er blitt vant med, som straksbetaling eller å legge til kontoer fra andre banker. Jada, de har en nydelig nettbank (selv om det burde vært mulig å velge en annen farge enn svartmetall-sort), men basis-tjenestene er jo ikke der de burde være. Og jada#2: De er en ung og fersk bank, de fortjener mer tid osv. osv. Men da får det bli en annen gang, da.
Hei Øivind Takk for feedback. Når det gjelder kredittkort har vi oppdaget en svakhet i søknadsprosessen som gjør at for mange har fått avslag. Det kan hende du er rammet av denne? I så fall vil du kunne søke på nytt igjen om noen dager. Det stemmer som du sier. Vi har ikke samme bredde i tilbudet som mange av de tradisjonelle bankene. Dersom du er en kunde som ønsker å samle alle banktjenestene ett sted, og har et bredt behov, så er nok ikke Bulder det beste alternativet. Bruk oss der vi er best, og andre der de er bedre. Vi håper vi snakkes "en annen gang, da" :) Hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg bruker bulder i 1 år nå og kan si at de har mye som må jobbe med. Kundeservice er en av dem. Du følger ikke at de har lyst å hjelpe deg når du ringer, ikke så høflig. Bulder startet med kredittkort da bestemte jeg å begynne å bruke bulder sin men dessverre de syns at jeg kan ikke få det uten å høre grunnen. Har kredittkort i Sbanken som er på 0. Har ikke funnet en grunn til om hvorfor fikk jeg avslag. Vanskelig også å søke om ny lån.
Hei Ledja Når det gjelder kredittkort har vi oppdaget en svakhet i søknadsprosessen som gjør at for mange har fått avslag. Det kan hende du er rammet av denne? I så fall vil du kunne søke på nytt igjen om noen dager. Vi forstår at det er frustrerende å få avslag uten noen god begrunnelse. Du har rett i at vi kan bli bedre der. Når det er sagt så er det tilfeller der vi ikke kan oppgi den eksakte grunnen - eller det kan være flere grunner samtidig. Hilsen oss i Bulder :)
Tenkte å bytte fra Sbanken til Bulder, men når jeg skulle skape en konto ble det stopp. Tar kontakt med Bulders kundesupport via epost for å finne ut hvorfor og om de kan hjelpe meg. Forklarer at jeg er norsk statsborger, men er registrert i folkeregisteret med utenlandsk adresse. Spør om det er greit, og spør om mulighet for å få BankID. Får et kort svar at jeg må ha norsk adresse i folkeregisteret. Fikk ikke svar på alt, så jeg spør igjen om de kan hjelpe meg eller ikke er villig å hjelpe meg. Andre svare er det samme. Med andre ord så føles det som man er uønsket som kunde hos Bulder om man bor i utlandet selv om man er norsk. Hos Sbanken er dette ikke noe problem.
Hei Jimmy Det stemmer. Skal du ha ny bankID må du være folkeregistrert med norsk adresse. Dette er et krav fra BankID sinside. Det kan gå fint å bruke en BankID i utlandet, men det er når du skal få ny at det er et krav fra BankID om at du må være folkeregistrert i Norge. Vi har mange kunder som bor i utlandet. Hilsen alle oss i Bulder :)
Opprettet konto hos Bulder bank. Tenkte å sjekke muligheten for huslån. Men nope, jeg bor i et område de ikke tilbyr huslån. Hva i all verden er det for en bank? Avslag før jeg i det hele tatt hadde oppgitt hvor mye evnt jeg ønsket å låne ei heller oppga jeg om andre type gjeld jeg måtte ha. Dette er tydeligvis bare en bank for de mer sentrale strøk.
Hei Annebritt Det stemmer. For å verdisette boligen din automatisk, slik at vi alltid kan gi deg vår beste pris er vi avhengig av presiste estimater på boligverdien. Det klarer vi i områder der omsettes et visst antall boliger. Rundt 85 % av norske boliger er i et slikt område. Men som du sier ikke alle. Forstår at det er frustrerende for din del. Den gode nyheten er at dette kan endre seg. Det er ikke sikkert at det er så mange kjøp og salg som skal til i ditt område før verdiestimatet blir godt nok. Vi håper det skjer i ditt område og at vi kan ta imot deg som boliglånskunde snart. Hilsen alle oss i Bulder :)