Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bulder er vel mer en "nyfødt" bank pr dags dato, og det merkes. Som flyktning fra Sbanken/DNB var det dog en kraftig nedgradering. Nå har jeg prøvd banken i noen uker. Appen og banken generelt er dog veldig ribbet til det essensielle. Betale regninger, overføre.. Slike ting. Den mangler en del essensielle ting: -Har ikke Bank ID (Er straks på plass da) -Har ikke Fond -Har ikke Web basert brukegrensesnitt (KUN app) iPad appen i Mac OS er fryktelig buggy. På android blir jeg ofte kastet ut til startsiden hvor jeg må legitimere meg med Bank ID igjen og godkjenne alt før jeg kommer tilbake til hovedsiden hvor nå alt av moduler er tilbake som jeg må fjerne. Skjedde 2 ganger i dag. Meget irriterende. Så langt er jeg ikke helt 100% fornøyd med stabiliteten av appen og dens oppførsel. Og mangel på å kunne logge inn på Web gjør at jeg må leve med ustabilitet på appen. Får se hvor lenge jeg holder ut med Bulder. Kundeservicen er dog på topp.
Hei Sindre! Takk for grundig feedback. Det er helt rett at Bulder Bank ikke har like bredt tilbud som de tradisjonelle bankene. De aller fleste av våre kunder flytter til Bulder på grunn av boliglånet, bankappen og den gode sparerenten. I tillegg utvider vi nå tilbudet med fonssparing som du har fått med deg er rett rundt hjørnet. Vi har hatt noen bugs på Android slik du beskriver. Dette ser vi på og utbedrer as we speak. Ustabiliteten du har opplevd er ikke noe vi normalt sett har. Å ikke bygge nettbasert innlogging via nettleser er som du sikkert har fått med deg et aktivt valg. Dette er noe vi kunne ha gjort, men vi tror på å investere all vår kraft og arbeid i appen. For det er det som er det viktigste og hyppigste kontaktpunktet for svært mange bankkunder. Glad for å høre at du har hatt en god opplevelse med kundeservicen vår. De er en dyktig og hyggelig gjeng! Hilsen alle oss i Bulder
Dette er en halvferdig bank som fungerer bra på det de områdene de fokuserer på. det er fortsatt store mangler som nettbank, straksbetaling, og et øyeblikelig valuterings- system sånn at man ikke opparbeider seg debetrenter bare av å flytte rundt penger. Jeg hadde også likt å sett en kjappere utrulling av tjenester og funksjoner. håper dette blir tilfellet med alle de nye kundene fra S banken.
Hei Espen Takk for grundig feedback! Det er riktig at vi fokuserer tjenestetilbudet vårt. Sbanken har hatt 22 år på å bygge sitt gode tjenestetilbud, og vi har hatt drøye 2 år. Når det er sagt så kommer Bulder aldri til å ha et like bredt tilbud som de store tradisjonelle bankene. De fleste Bulder-kundene kommer til oss for boliglånet, bank-appen og den gode sparerenten. I tillegg utvider vi nå tilbudet med fondssparing. Å ikke bygge nettbasert innlogging via nettleser er et aktivt valg fra vår side. Dette er noe vi kunne ha gjort, men vi tror på å investere all vår kraft og arbeid i appen. For det er det som er det viktigste og hyppigste kontaktpunktet for svært mange bankkunder. Straksbetaling og øyeblikkelig valutering ser vi på. Hilsen alle oss i Bulder :)
Ringte banken pga jeg til min store overraskelse fikk opp at boligen min i Oslo ikke kunne belånes. Fikk til svar at for å låne på borettslagsleilighet så forlanger banken at det sendes inn «tall» over gjeld/egenkapital i borettslaget hver måned! Finner ikke noe informasjon om dette på nettsidene. Useriøst.
Hei Lika Det stemmer. I Bulder gjør vi det slik at dersom boligverdien din går opp, eller lånesummen din ned - ting som gjør at du fortjener bedre rente - så får du det automatisk. Uten å måtte prute eller forhandle. For at dette skal fungere må vi følge boligverdien og lånesummen din hver måned for å regne ny belåningsgrad. Vi har mange borettslagskunder. For at Bulder-konseptet med lavere rente skal fungere må borettslaget rapportere inn fellesgjeld månedlig. De fleste borettslag gjør dette, men dessverre ikke alle. Da kan vi ikke tilby lån. Skjønner at det kan være frustrerende om det er slikt for ditt borettslag. Hilsen alle oss i Bulder
Ved første øyekast, så appen ut som noe spam. Minnet ikke om noen bank-apper jeg har sett tidligere. Til og med noe vervepremie/bonus i appen. Men dette kan jeg leve med. Hadde tenkt å bruke BB til å plassere et større beløp, da de for tiden har markedets høyeste innskuddsrente. Men jeg er IKKE interessert i å ha noe debetkort. Det bruker jeg ALDRI. Etter ett år koster det også kr 275,- pr år. Leste svaret i en annen anmeldelse. Det svarte BB at kortet kunne til enhver tid avbestilles i appen. Noe slikt finner jeg absolutt ikke i appen. Men kontakter kundeservice når de åpner på mandag, så finner vi garantert ut av dette.
Hei Morten Vi er faktisk litt glad for å høre at vi ikke minner om noen bank-app du har hatt tidligere. Det er heller ikke et mål for oss. Bulder gjør ting litt annerledes. Noen liker det, andre ikke. Det er helt i orden. Bulder passer ikke for alle. Bulder-appen kommer best til sin rett når du har et kort med transaksjoner. Først da oppdager du mange av fordelene med Bulder. Derfor sender vi alltid ut et kort til nye kunder. Kortet koster 275 kr i året, dersom du tar det i bruk. Kortet kan du fryse i appen, og slette om du vil ved å ta kontakt med oss på chatten i appen så fikser vi det for deg. Hilsen alle oss i Bulder
I utgangspunktet en god tanke at renten skal justeres etter sikkerheten man stiller, altså verdien på boligen. Denne verdien justeres automatisk, alt bra så langt. Men det virker som de trenerer e-takster de får inn, og kvier seg med å godkjenne. E-taksten kan for øvrig verifiseres som riktig ved å se på en rekke sammenlignbare eiendomsoverdragelser det siste året. Dermed faller jo hele forretningsideen i fisk, når bank overprøver e-takst (som for øvrig andre banker uten problem godkjenner, og dermed gir bedre betingelser). Med andre ord så får man ikke riktig rente - En dealbreaker for meg.
Hei Anton Her virker det som om det er en misforståelse. Jeg kan garantere deg at vi ikke kvier oss for å godkjenne e-takster, og har selvsagt ingen trenering av e-takster som kommer inn. Får vi inn e-takster på boliger i et område der vi kan tilby lån så går denne rett inn i verdivruderingen av boligen din. Det beste for oss og kunden er når våre boligverdi-estimater treffer så bra at det ikke trengs noen e-takst. Da sparer kunden både tid og penger på å flytte lånet til oss. I de tilfeller der kunden mener at boligen er verdt mer enn vårt estimat er vi bare glad for å få inn en e-takst :) Hilsen alle oss i Bulder
KUN fingeravtrykk gir tilgang til konto. Har problem med tørr og sprukken hud om vinteren som gjør at jeg flere ganger ikke har fått tilgang til kontoen min,- dette er absurd og uakseptabelt!!! Hva er problemet med å tilby bank-id som alternativ pålogging??? Umulig å søke lån om man ikke har vært i jobb et helt kalenderår? Godt lønnet ingeniør som var student frem til sommeren i fjor nektes lån på grunnlag av opplysninger fra Altinn og kundeservice har nå 3 ganger gitt forskjellig og feil info om hvordan man kan ordne dette. Det ble ingen verving,-lånebeløpet som er omtrent 1/4 av hans årsinntekten blir nå søkt i annen bank. Da jeg selv søkte lån gikk prosessen helt problemfritt, men den unødvendige frustrasjonen med tilgangen til kontoen gjør at flytting av lånet vurderes.
Hei Sonja Vi skjønner. En sånn utfordring er sikkert veldig frustrerende. Vi bruker fingeravtrykk eller ansiktsgjennkjennelse fordi det er sikrere og raskere enn for eksempel pin-kode. Du kan lese mer om hvorfor vi gjør det slik her https://faq.bulderbank.no/appen/hvorfor-krever-vi-biometri-som-innlogging Vi noterer oss, utfordringen din og skal diskutere beste måten å løse slike utfordringer på. Du er ikke den første som melder om utfordringer med å logge på med fingeravtrykk. Den automatiserte søknadsprosessen vår, som hjelper oss å kunne holde prisene nede, er av og til litt mer firkantet enn en rådgiver som behandler saken manuelt. Vi jobber hele tiden med å forbedre dette slik at våre automatiske behandling også kan se bedre det en rådgiver ser, nemlig at ting kan forandre seg i fremtiden. Hilsen alle oss i Bulder
Alt av lånesøknader og og arbeid er helautomatisk. De har dermed ingen god kundeservice når en trenger funksjonalitet utover nettbank. I deres egne ord: "vi har ikke har anledning for manuell behandling i samme grad som mer tradisjonelle banker."
Hei Erik Det stemmer at vi ikke tilbyr fast personlig rådgiver. Dersom en personlig rådgiver er avgjørende for deg i valg av bank, er nok en annen bank et bedre alternativ. Men selv om vi ikke har personlig rådgiver, har vi dyktige rådgivere som hjelper deg med alt du trenger. Mer automatisering er det som gjør oss i stand til å presse prisene ned. Derfor stemmer det at vi ikke kan operere med samme manuelle behandling som andre banker, som også som regel tar seg betalt for denne manuelle behandlingen med høyere boliglånsrenter. Hilsen alle oss i Bulder :)