Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Som de fleste andre her her jeg nesten bare utelukkende dårlig erfaring med Danske Bank. Byttet grunnet avtalen med akademikerne, og som nevnt av andre her tilbyr de god rente. Dessverre er renten det eneste positive med banken. 1. Ordnet med byggelån via danske bank, de har vært ubrukelig siden dag en, stadig nye behandlere og vi har vært nødt til å sende inn samme dokumentasjon 3 ganger før de endelig kunne gjøre noe. 2. Fikk sperret et kort for 5 uker siden, har enda ikke mottatt nytt kort. Sendte først feil, deretter har de plutselig problemer med produksjon av kort. Får jeg som kunde beskjed om dette ? Nei. Får jeg som kunde beskjed at kortet mitt er sendt (men tydeligvis ikke produsert). Ja. totalt 6 uker uten kort nå. 3. Helt elendig kundeservice, stadig nye behandlere som tydeligvis ikke har erfaring eller kunnskap til å svare på spørsmål. 4. Nettbanken er forferdelig dårlig. De er de tydeligvis helt klar over når du prater med de men ingenting er blitt gjort for at den skal forbedres. Oppsummert, bytter nå bank, villig til å betale mer i rente. Det sier vel nok.
Rævva kundeservice. Evig lang telefonkø, blir bedt om å gjøre alt selv i digitale skjema som ikke fungerer. Hvis du liker å holde det enkelt så styr unna denne drittbanken! Det du sparer i renteutgifter kan du heller tjene på din egen jobb. Hos Danske Bank må du selv jobbe, ringe, skrive og vente.
Pga Akademikeravtalen virker danske bank som den lureste banken å benytte når jeg nå skal få meg et boliglån, ettersom de tilbyr den laveste renta. På tross av lav rente vurderer jeg litt å ikke starte å bruke banken ettersom prosessen for kun å skaffe seg et finansieringsbevis er nesten umulig. Etter å ha prøvd 3 ganger å prøve å søke om finansieringsbeviset digitalt uten å få noe tilbakemelding ringte jeg en kunderådgiver. Etter 20 min ventetid på telefon fikk jeg et svar om at for å få finansieringbeviset må man ha møte med en person i banken og nå var det tre uker til neste ledige time. I forhold til andre banker er dette helt sykt. Jeg har fått et bevis i DNB og det tok ikke mer enn en dag.
Satt i dag nesten en time i telefonen.Bare pausemusikk.Dette holder ikke.Er ny bank løsningen
Ved overføring til utland er det ikke mulig å kopiere IBAN, navn og adresser. Dette medfører at man manuelt må skrive inn informasjonen med den risikoen det innebærer. I tillegg er brukergrensesnittet fullstendig utdatert og jeg må betale 25 kroner i avgift hver måned kun for å ha en brukskonto med kort, uten at jeg kan finne noe forklaring på dette noe sted. Selv med den gunstige renten jeg får gjennom akademikerne, er det ikke verdt det. Om de fortsatt har avtale med akademikerne i fremtiden og får totalrenovert nettbanken, skal jeg revurdere ;)
Jeg byttet til Danske Bank for et år siden pga gunstig boliglånsrente gjennom Akademikerne - noe de har latt meg angre på mange ganger siden den tid. Nettbanken fremgår som elendig funksjonsmessig (lite brukervennlig, mye du ikke får gjort selv og må i stedet ha hjelp av kundeservice). Bankrådgiveren min har virket uproff siden første dag, hvor jeg blir bedt om å sende inn den samme dokumentasjonen flere ganger. Når jeg tok dette opp laget hun svært dårlig stemning. Da jeg flyttet over fikk jeg beskjed om at de skulle fikse alt; alle avtalegiroer skulle bli flyttet over uten at jeg trengte å gjøre noe. Det som skjedde var derimot at jeg fikk purregebyrer på alle regninger, fordi Danske Bank feilet. Dette lar de meg som kunde ta støyten for. Nylig har jeg også forsøkt å gjennomføre en utenlandsbetaling, og har vært i kontakt med kundeservice både på tlf og chat fordi betalingen ikke gikk igjennom. Jeg fikk beskjed om å prøve med ulik bankinfo, fordi de ikke kunne finne noen feil i betalingen min. Dette resulterte i at jeg la inn 3 betalinger, som etter en god stund kom i retur, hver av de med et gebyr på 300 (!) kr for ikke-utført betaling! Det viser seg at Danske Bank ikke godtar den type konto jeg har forsøkt å overføre penger til - noe ingen av de jeg har snakket med har kunnet fortelle meg. Jeg blir altså gjort ansvarlig for at de ikke har kunnet hjelpe meg, og må nå betale 900 kr for deres manglende info. Alle kan gjøre feil og det er ok, men at de trekker meg for disse gebyrene mener jeg er helt urimelig og utrolig dårlig kundeservice.
Danske bank lover boliglån til 1.35% via akademikerne men når det faktisk kommer til stykket giver de deg ingen bolig når alle andre banker giver deg boliglån til kjøpe av ny bolig. Jeg har fått ca 3 mil mer i lån hos en konkurrerende bank og danske gav meg nul kr mer i lån til ny bolig!
Jeg har aldri vært borte i en dårligere bank. Hold dere langt unna. Det går ikke å få kontakt med denne banken.
Jeg har benyttet SBanken i mange år, og latt meg imponere av hvor langt fremme de ligger når det gjelder brukervennlighet. SBanken er følgelig mitt sammenligningsgrunnlag. De har klart å lage en løsning som bare fungerer og som fungerer godt. Intet behov for brukerveiledninger eller å måtte søke seg frem til hvordan man får utført enkle og dagligdagse oppgaver. Akademikerne-avtalen med Danske Bank er økonomisk gunstig for meg, og jeg byttet derfor til DB. De opplevelsene jeg så langt har hatt med nettbanken, minner meg om "DnB anno år 2000". Meget tungvint og lite intuitivt i et forsøk på å fremstå som elegant. Det er faktisk katastrofalt, sett fra et brukervennlighet-perspektiv. Helt ærlig, det er så ille at jeg vurderer å gå tilbake til SBanken igjen - selv om det vil svi økonomisk. Men skal man virkelig akseptere lite brukervennlige og trege løsninger for hverdagsbruk? Nei. Jeg vil på det sterkeste anbefale Danske Bank å ta en kikk på hva SBanken har klart å få til. Det er et MEGET godt eksempel på hvordan det skal gjøres. Det er tydelig at nettbank-løsningen til DB overhodet ikke har vært prioritert. Noen artige eksempler fra OM NETTBANK - TEKNISKE KRAV samt OM NETTBANK - DRIFTSSTATUS: -Supportsidene anbefaler Internet Explorer v. 9 eller nyere. I år 2021 er det ingen som bør anbefale IE til noe som helst. - Det omtales JAVA-basert BankID-løsning ("For å kunne benytte BankID skal du ha Sun Java installert på din PC"). Dette til tross for at det er fullt mulig å benytte BankID uten Java. Er det i det hele tatt noen som benytter BankID med Java i 2021? - Løsningen er meget treg (dette til tross for at det skrytes av at den skal kunne kjøres over ...56k-modem og ISDN) - Løsningen er lite intuitiv. Forfallsregister ... godt gjemt! Hvor oppretter jeg AvtaleGiro? Hvor finner jeg kvitteringer for utførte betalinger? - Bruk av BankID, kunne dere ikke ha gjort det enkelt: fødselsdato og mobilnummer. Deretter autentisering ved hjelp av BankID/mobil. Ferdig. Men, neida. Må inn med fødselsnummer, ta en runde på BankID/mobil og deretter frem med personlig BankID-passord. Tungvint. Skal Danske Bank i det hele tatt kunne brukes som dagligbank, må tjenestene som skal benyttes på daglig basis faktisk fungere. Knirkefritt. Raskt. Effektivt. Uten irritasjonsmomenter. Dette kan bare bli bedre.
Ikke interessert i beholde deg som kunde. Anbefaler faktisk kundene å bytte bank hvis du er misfornøyd
Danske Bank er gode på betingelser, særlig gjennom avtaler med fagforeninger. Men en så ufattelig dårlig nettbankopplevelse skal du lete lenge etter! Nettbanken er treg, lite intuitiv, unødig komplisert, og krever mange klikk og trykk og bekreftelser og ditt og datt for å gjøre de enkleste operasjoner. Appen er marginalt bedre, men generelt ikke noe stjerneprodukt. DB kunne lært mye av Sbanken, som er best i klassen på nettbank og app.
Har brukt de siste tre ukene på å prøve å bli kunde i Danske Bank. Mitt inntrykk så langt er at de aldri har fått nye kunder før De forskjellige personene jeg har vært i kontakt med så langt (7 stk totalt) svarer på spørsmål i hytt og gevær, og det finnes ingen kontinuitet eller oversikt over hvor jeg er i prosessen. Tre ganger har jeg vært å skrevet ut og scannet inn dokumenter, og jeg har også vært på postkontoret og legitimert meg med pass. Jeg har fem forskjellige mailrekker med forskjellige folk (du sender melding til en, så får du svar av en helt annen person i Danske Bank), og har snakket på telefon etter å ha ringt i 40 minutter. Nå fikk jeg endelig bekreftet at alt var i orden - og behandlingstiden for å opprette en enkel brukskonto? En uke. Du hørte riktig - en uke for å opprette en brukskonto etter de har mottatt alle papirer. Og bank id? Det får jeg etter brukskonto er opprettet. Du trodde kanskje det var en sånn kodebrikke, eller at man bruker bank id med et par trykk på mobilen? Neida - de tilbyr ikke bank-id brikke eller bank-id på mobil, men en egen app som har 1,9 i vurdering på app store. På dette steget i prosessen håper jeg bare at jeg får betalt regninger igjen før sommeren. Virker som de skrev under Akademikerneavtalen for så å sparke halve staben
Veldig vanskelig å komme igjennom kundeservice og henvisninger til diverse hjemmesider for faktisk å få snakket med en rådgiver. Fikk beskjed om at boliglån aldri blir innvilget over telefon og at det derfor ikke var noe poeng i å snakke med en rådgiver. Jeg forstår at man må ha elektronisk signatur for å godkjenne et lån i siste instans, men å før dette tidspunktet er det vel ytterst normalt å kunne diskutere ulike investeringsmuligheter med en rådgiver i banken? Kontaktet annen bank for råd om hva som er lurt å investere i, fikk hjelp direkte.
Står i kø i timesvis uten å få hjelp. Peøver å finn andre nummer eller annen kontaktinfo på nettet, men uten hell. Kan ikke bruke hele dagen på å få tak i danske bank.ordne heller en funksjon som gjør at dere ringertilbake.!
Føler ikke at man er ivaretatt som kunde. Har ikke en fast rådgiver og når man har diverse forespørsler er det tungvindt med forskjellig rådgiver hver gang som ikke har satt seg inn i kundeforholdet. Samme spørsmål må besvares flere ganger. Det går også lang tid for å få svar. Det er aldri noen oppfølging fra banken.
Umulig å bruke nettbank, skjulte kostnader. I mitt tilfelle hadde jeg Tekna kundeavtale som visstnok var gratis for studenter. Den begynte visst å koste 25kr i måneden da jeg var ferdig studert. Jeg begynte aldri å bruke kontoene i Danske Bank fordi nettbanken var helt grusom å bruke så kontoene mine var tomme og derfor fikk jeg overtrekksgebyr når de i skjul begynte å trekke disse månedlige beløpene. Elektroniske meldinger forsvant etter jeg hadde lest dem én gang. Hver operasjon tar ca. en haltime å få til pga. lite logisk grensesnitt. Stadig store røde bokser med feilmeldinger. Prøvde å kontakte kundesupport via en chat, men den virket ikke. Jeg har prøvd i månedsvis å avslutte denne såkalt gode kundeavtalen, men får det ikke til. Når jeg klikker for å kontakte support får jeg bare en feilmelding. Totalt har dette kostet meg over 200kr i overtrekksgebyrer for å få lånebetingelser som det viste seg at DNB kunne matche. Jeg setter inn penger regelmessig bare for å dekke de månedlige kostnadene. Hele nettbanken føles som et sort hull. Jeg har prøvd å slette alle kontoene mine, men jeg får det ikke til, fordi de har et par øre i negativt beløp og jeg vet ikke hvorfor. Jeg har ingenting positivt å si om Danske Bank, men jeg har hørt at de selv sier at de har bra kundesupport, og det er kanskje ikke så rart, for de må ha fått god trening så vaskelig som det er å bruke nettbanken. Hvis du er pensjonist, er vant til unødvendige utgifter og foretrekker å snakke med rådgivere framfor å bruke nettbank kan det hende Danske Bank er midt i blinken.