Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kundebehandling for bedrift

Omtale av  Bogdan

Lang og uansvarlig oppfølgning av saksbehandlere. Når de først tar i saken din så må du vente en uke for hvert svar via email. Og ikke nok med det, altfor lang tid for å få konto for å legge inn aksjekapital... Venter ennå. Skal skrive omtale rett etter jeg har fått konto og etter jeg får bekreftelse for å legge inn på altinn registeret.. Ventet i en mnd for konto. Til og med etter å ha sendt alt nødvendige.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 10:04

Hei Bogdan! Takk for tilbakemeldingen! Så lang tid skal det selvfølgelig ikke ta så her må det være noe som ikke har gått helt som det skal. Fint om du logger inn i nettbanken og starter en chat der, slår på tråden til oss på 915 04800 eller sender en melding fra postkassen i nettbanken slik at vi får gått dette opp! /Jørgen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Mellomfornøyd

Omtale av  Sessa S

DnB var min første bank og jeg har holdt meg til dem hele livet, også førte mine barn til denne banken. Men det DnB vi hadde på 80- og 90-tallet er milevis fra den banken vi har i dag. DnB i dag har distansert seg og fjernet seg så langt fra kundene at de har gjort seg utilgjengelige. Mobilappen deres måtte jeg avinstallere, for etter "forbedrende oppgradering" ble den ubrukelig. Forsikringstilbudet deres er et kapittel for seg selv, kort summert så fikk jeg flyttet alt jeg hadde av forsikringer over til et bedre selskap. Jeg skulle gjerne ha gjort det med bankkontoene også, men ut fra hva jeg leser av anmeldelser fra andre så er hver eneste bank her i landet ubrukelige. Så jeg ser liten vits i å flytte fra en dårlig bank til en som er like dårlig pr. i dag, men jeg holder øyne og ører åpne.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:27

Hei Sessa! Takk for tilbakemeldingen! Som du sier har det skjedd mye de siste førti årene. I løpet av denne tiden dukket de første bankkortene med magnetstripe og pin opp, internett ble allemannseie og smarttelefonen har de fleste med seg overalt i dag. De fleste har for lengst gått bort fra kontofon, kontanter og brevgiro. De siste årene har vi lansert tjenester som Vipps, en flunkende ny mobilbank med stadig økende funksjonalitet, Puls og du kan nå betale ved å tæppe kortet ditt på terminalen. Selv om disse tjenestene har gjort at behovet for bankkontor har minsket er våre rådgivere likevel mer tilgjengelig enn noen gang. Faktisk kan du snakke med oss akkurat når du vil. Vi er døgnåpne så dersom du slår på tråden til oss på 915 04800 eller starter en chat i nettbanken så treffer du alltid en rådgiver som er klar til å hjelpe deg med alt du måtte lure på! På forsikringsfronten skjer det også mye nytt. DNB forsikring har fusjonert med Sparebank1 forsikring og sammen skapt Fremtind. Er du interessert så ta gjerne kontakt så lover jeg at vi skal gi deg et godt tilbud! :) Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Lavmål av kundebehandling

Omtale av  Kv

Har vært kunde gjennom mange år. Fungerer greit på det jevne, men yter lite ekstra om man ikke utfordrer dem. Skuffende. En stor mastodon som viser lite individuell interesse.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:25

Hei! Takk for tilbakemeldingen! En av de tingene vi jobber med er nettopp det å se våre kunders behov og tilby de beste produktene på et individuelt nivå. Dersom du ikke har fått dette er det selvfølgelig veldig trist. Start gjerne en chat med oss eller slå på tråden til kundeservice dersom du føler at det er noe du mangler eller ønsker så skal vi selvfølgelig gjøre alt vi kan for at du skal bli fornøyd! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Ikke bra

Omtale av  Henrik

Har hatt DNB fra når det var postbanken og videre til DNB når de ble slått sammen. Forferdelig mye trøbbel med både app, nettbank, betaling og appen har problemer ca annen hver dag. Etter alle årene jeg har hatt DNB har jeg nå byttet bank.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:23

Hei Henrik! Takk for din tilbakemelding! De siste årene har vi jobbet hardt med utvikling av våre digitale tjenester. Vi har blant annet lansert en ny mobilbank som stadig får mer funksjonalitet og jobber kontinuerlig for å sikre driftstabilitet. Leit å høre at du har valgt en annen bank. Skulle du vurdere bankbytte igjen ved en senere anledning så står vi klar med åpne armer for å ønske deg velkommen tilbake. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Feil i nettbanken har blitt en vane

Omtale av  Tobias

Har vært fornøyd med DNB, men så ofte som dere har problemer med nettbanken er et gigantisk minus. Det at man ikke får brukt kortet/satt inn penger på brukskonto når man skal handle mat, er på reise og lignende skal ikke skje i det hele tatt. Det er utrolig frustrerende og vi kommer til å finne en bank hvor dette ikke skjer, og hvertfall ikke så ofte som hos dere.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:23

Hei Tobias! Helt enig i at dette ikke skal skje. Vi ruster opp våre IT-systemer og jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale tjenester for å bedre funksjonalitet og unngå situasjoner hvor ting ikke fungerer som de skal. Som Norges største bank er det veldig mange som blir påvirket når vi opplever feil og det tar vi selvfølgelig svært alvorlig. Dette er derfor et tema med høy prioritat hos oss! /Jørgen

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Anbefales ikke

Omtale av  Tore

Super side og kundeservice, når innlogging etc. funker. En av de dyreste bankene som svært ofte har problemer med både nettbank og kort. Kjappest med oppjustering av lånerenter vs andre banker. Bankbytte anbefales!

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:22

Hei Tore! Takk for tilbakemeldingen! Så bra at du er fornøyd med kundeservice! Når det kommer til nedetid så er dette selvfølgelig noe vi forsøker å unngå. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale tjenester for å sørge for best mulig funksjonalitet og minst mulig feil. Prisene våre justeres etter markedet og vi har konkuransedyktige priser på alle våre tjenester. Dersom du mener at du betaler for mye for noe så ta gjerne kontakt med oss på telefon eller chat så tar vi en kikk på det for deg! /Jørgen

Etter 20 år er man en fremmed

Omtale av  Preben E

Man får PERSONLIG saksbehandler for muligens å føle seg spesiell. Denne saksbehandleren byttes ut til stadighet og hvis man søker lån blir man kontaktet av en annen, i mitt tilfelle en jentunge som i følge en slavisk tilnærming til beregningsalgoritmene arrogant kunne fortelle at jeg var konkurs. Dette til tross for at min gjeld nesten var halvert på 3 år. Byttet til Sparebanken Sør og sparte umiddelbart kr 2000 pr md. Ikke la deg lure av flotte fasader, styr unna.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:22

Hei Preben! I utgangspunktet har vi gått bort fra personlige rådgivere. Dette nettopp grunnet det du skriver her. En rådgiver kan gå av med pensjon, være på ferie, bytte jobb eller lignende. Vi har heller ikke nok ansatte i forhold til kunder til at dette kan fungere bra. Det gjør at en rådgiver da ville hatt ansvar for veldig mange kunder som igjen hadde resultert i alt for lang behandlingstid. I stedet er vi tilgjengelige på 915 04800 og på chat døgnet rundt slik at du kjapt skal få hjelp uten å måtte vente. Når det er sagt så kan man selvfølgelig be om å få en rådgiver på sitt lokale kontor dersom man ønsker det, men søker du om et lån i nettbanken er det en rådgiver fra vår låneavdeling som vil kontakte deg. Ønsker du at søknaden skal behandles av den spesifikke rådgiveren din er selvfølgelig det også mulig, men du må da henvende deg direkte dit eller be om dette i søknaden. /Jørgen

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR