Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Bondefanget

Omtale av  Einar

Fra jeg fikk min egen konto i lokal bank har jeg hatt denne banken. DNB kjøpte opp Sparebanken Nor. Er DNB greie..?? Vel de er grådige og lite medgjørlige. En kompis som også har hatt samme bank siden fødsel, nå 60 år trengte 500.000kr og banken visste jo hva han hadde av eiendom, en gård som har en verdi på ca 12 millioner. De forlangte full takst av gården, han byttet tvert og fikk spørsmål om hvor mange millioner han trengte... Da jeg dessverre er uføretrygdet, men i alle år har holdt mine forpliktelser hos DNB skulle søke om litt ekstra, nope. Sorry var svaret. Du tjener for lite. Ingen fast person å forholde seg til, upersonlig så det holder. Nei jeg anbefaler ikke DNB.

Svar fra DNB Bank
13.09.2023 12:41

Hei, det er leit å høre at dette er måten dette ble formidlet på og det vil vi gjerne se nærmere på. Kan du kontakte vårt kundesenter på 915 04800 så vi kan formidle dette videre og få det undersøkt nærmere /Vinjar

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

DNB Bank

Omtale av  Marlen

DNB har stadig tekniske problemer. Da jeg bodde i innlandet forsvant det plutselig over 5000,- fra kontoen; men dette ble senere tilbake betalt av Banken. Appen fungerer ikke som den skal og slil har det vært de siste årene. Jeg vurderer og bytte bank, men vet ikke hvem jeg skal bytte til ennå.

Svar fra DNB Bank
04.09.2023 13:37

Hei! Leit å høre at du vurderer å bytte bank. Det var dessverre litt tekniske problemer med nettbanken i forrige uke, men det skal være løst nå. Når det kommer til mobilbank-appen har det ikke vært meldt om noen problemer, så her anbefaler jeg at du tar kontakt med kundeservice slik at vi får undersøkt nærmere. /Marthe

Ubrukelig nettbank

Omtale av  Stian

Ikke tilgang på innboks eller siste transaksjoner i nettbanken med mobil. Å få logget seg inn på fullversjonen fra mobilen er utrolig krøkkete og dårlig merket. Ingen info om dette på kundeservicesiden. Alt i alt en dårlig og useriøs opplevelse fra en bank man forventer mer av. En nettbank som fungerer på mobil er tydeligvis for mye å forvente.

Svar fra DNB Bank
30.08.2023 13:45

Hei! Leit å høre at du er misfornøyd med nettbank på mobil. Mobilbank-appen vår er stadig under utvikling og postkasse er en av tingene det jobbes med nå. Når det kommer til siste transaksjoner, så skal både det og andre betalinger kunne sjekkes i appen. Hvis ikke er det fint om du kan ta kontakt med kundeservice slik at vi får undersøkt nærmere. /Marthe

VET INGENTING

Omtale av  Gunnar

Betaling utland er stengt i helgene og kundeservice vet ingenting. Lang ventetid i tlf. Først må vi ringe kundeservice der du er nr. 12 i køen så setter de over til betaling utland, ny ventetid, vet ingenting må snakke med noen andre som kjenner til saken, ringer tilbake etter flere timer.

Svar fra DNB Bank
30.08.2023 13:42

Hei! Først og fremst, beklager at du har hatt en dårlig opplevelse. Rådgiverne på kundeservice har begrenset innsyn når det kommer til internasjonale betalinger, så man blir derfor satt over til avdelingen som driver med det. Det er mulig man kommer til en rådgiver som ikke får løst saken med en gang (kanskje det var en nyansatt), men da vil vedkommende undersøke og komme tilbake til deg. Det er forresten også mulig å nå denne avdelingen ved å sende melding fra postkassen i nettbanken. /Marthe

Ingen kommentar

Omtale av  Erling B

Ikke Apple pay . Bytter bank . Hadde s banken og var fornøyd med den i 20 år og nå blir alt forandret og dyrere .

Svar fra DNB Bank
28.08.2023 10:19

Hei! Så leit å høre at du byttet bank. Håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden, og at vi da vil kunne tilby det du ønsker i banken. /Frida

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Ubrukelig kundeservice og forståelse

Omtale av  Håvard

Dnb sperret kontoene mine uten å gi meg hverken en forvarsel eller å sende meg en melding i etterkant om hvorfor de har gjort det. Isteden presser de meg gjennom mange dager med kundeservice og prøving for å i det hele tatt finne ut årsaken til dette. Og dette førte til at jeg ble sittende i over 8 timer på en bensinstasjon uten å få fylt bensin eller kjøpt meg mat. Prøvde å forklare alt sammen til de over chat og telefon, men null empati eller hjelp å få. Isteden bare småfrekke kommentarer og dårlig hjelp

Svar fra DNB Bank
28.08.2023 10:14

Hei! Så leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse. Håper det har ordnet seg nå. Siden vi ikke har innsyn i kundesystemer eller saker her på bytt får jeg ikke kommentert saken din her, men ta gjerne kontakt med oss på nytt på chatten om du fortsatt opplever problemer. /Frida

Fremdeles ingen Apple Pay

Omtale av  Even

Etter å ha lidd gjennom DNBs frustrerende unnlatelse av å støtte Apple Pay på grunn av en tilsynelatende latterlig begrunnelse om NFC-chipen på iPhones, har jeg endelig sagt farvel til deres utdaterte tilnærming. Jeg har tatt det som kanskje er det beste valget jeg noensinne har tatt når det gjelder banktjenester: jeg har byttet til Bulder Bank. Det som forverrer denne allerede elendige situasjonen, er DNBs patetiske forsøk på å rettferdiggjøre deres manglende evne til å tilby Apple Pay. Jeg har gått gjennom deres bloggposter og har blitt møtt med ingenting annet enn svada og unnskyldninger som kun virker egnet til å irritere kundene ytterligere. Som om ikke deres manglende teknologiske oppdatering var nok, så blir vi også tvunget til å høre på deres useriøse bortforklaringer.

Svar fra DNB Bank
28.08.2023 10:18

Hei! Så leit å høre at du har vært så misfornøyd at du har byttet bank. Håper vi vil kunne tilby det du ønsker i fremtiden, og at du vil vurdere oss på nytt :-) /Frida

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR