Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

VET INGENTING

Omtale av  Gunnar

Betaling utland er stengt i helgene og kundeservice vet ingenting. Lang ventetid i tlf. Først må vi ringe kundeservice der du er nr. 12 i køen så setter de over til betaling utland, ny ventetid, vet ingenting må snakke med noen andre som kjenner til saken, ringer tilbake etter flere timer.

Svar fra DNB Bank
30.08.2023 13:42

Hei! Først og fremst, beklager at du har hatt en dårlig opplevelse. Rådgiverne på kundeservice har begrenset innsyn når det kommer til internasjonale betalinger, så man blir derfor satt over til avdelingen som driver med det. Det er mulig man kommer til en rådgiver som ikke får løst saken med en gang (kanskje det var en nyansatt), men da vil vedkommende undersøke og komme tilbake til deg. Det er forresten også mulig å nå denne avdelingen ved å sende melding fra postkassen i nettbanken. /Marthe

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ingen kommentar

Omtale av  Erling B

Ikke Apple pay . Bytter bank . Hadde s banken og var fornøyd med den i 20 år og nå blir alt forandret og dyrere .

Svar fra DNB Bank
28.08.2023 10:19

Hei! Så leit å høre at du byttet bank. Håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden, og at vi da vil kunne tilby det du ønsker i banken. /Frida

Ubrukelig kundeservice og forståelse

Omtale av  Håvard

Dnb sperret kontoene mine uten å gi meg hverken en forvarsel eller å sende meg en melding i etterkant om hvorfor de har gjort det. Isteden presser de meg gjennom mange dager med kundeservice og prøving for å i det hele tatt finne ut årsaken til dette. Og dette førte til at jeg ble sittende i over 8 timer på en bensinstasjon uten å få fylt bensin eller kjøpt meg mat. Prøvde å forklare alt sammen til de over chat og telefon, men null empati eller hjelp å få. Isteden bare småfrekke kommentarer og dårlig hjelp

Svar fra DNB Bank
28.08.2023 10:14

Hei! Så leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse. Håper det har ordnet seg nå. Siden vi ikke har innsyn i kundesystemer eller saker her på bytt får jeg ikke kommentert saken din her, men ta gjerne kontakt med oss på nytt på chatten om du fortsatt opplever problemer. /Frida

Fremdeles ingen Apple Pay

Omtale av  Even

Etter å ha lidd gjennom DNBs frustrerende unnlatelse av å støtte Apple Pay på grunn av en tilsynelatende latterlig begrunnelse om NFC-chipen på iPhones, har jeg endelig sagt farvel til deres utdaterte tilnærming. Jeg har tatt det som kanskje er det beste valget jeg noensinne har tatt når det gjelder banktjenester: jeg har byttet til Bulder Bank. Det som forverrer denne allerede elendige situasjonen, er DNBs patetiske forsøk på å rettferdiggjøre deres manglende evne til å tilby Apple Pay. Jeg har gått gjennom deres bloggposter og har blitt møtt med ingenting annet enn svada og unnskyldninger som kun virker egnet til å irritere kundene ytterligere. Som om ikke deres manglende teknologiske oppdatering var nok, så blir vi også tvunget til å høre på deres useriøse bortforklaringer.

Svar fra DNB Bank
28.08.2023 10:18

Hei! Så leit å høre at du har vært så misfornøyd at du har byttet bank. Håper vi vil kunne tilby det du ønsker i fremtiden, og at du vil vurdere oss på nytt :-) /Frida

Trakassert på grunn av uføretrygd.

Omtale av  Glenn

Hei. Jeg fikk avslag på en lånesøknad fra Dnb i dag (Søkte om 30 000). Jeg har en grei uføretrygd på 38 000 i mnd og totalt 440 000 i året. Jeg en mann i midten av 30 årene. Ingen betalingsanmerkninger eller inkasso og har alltid hatt en ryddig økonomi. Jeg har ingen andre lån, ingen boliglån, ingen studielån. Dnb avslo søknaden og ville såklart ikke si hvorfor. Det var en helhetsvurdering men det er jo såklart på grunn av uføretrygden min. Og det er ren og skjær trakassering fra Dnb. Fy og skam. Har vært kunde i alle år men i dag er det stopp og aldri mer. Hva blir det neste? Avslag på grunn av legning?

Svar fra DNB Bank
25.08.2023 14:34

Hei Glenn! Kjedelig å høre at du ikke er fornøyd. Vi har dessverre ingen kundeinnsyn på bytt, og får ikke vurdert dette. Ta gjerne en prat igjen med boliglånsavdelingen vår hvis du ønsker en dypere forklaring. Ha en god dag. /Viktoria

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Bedriftskunde

Omtale av  Mer

Har vært bedriftskunde hus DnB i 10 år, alltid hadt bra økonomi, overskudd vært år, ikke en krone i bedriftslån. Søkt finansiering for nytt varebil, fikk avslag ??? Ganske skuffende og faktisk skummelt med tanke på om man virkelig hadde trengt hjelp så kan man ikke stole på banken sin, som har tjent fra oss i 10år. Kommer nok til å bytte, privat og bedriftskontoene

Svar fra DNB Bank
24.08.2023 18:48

Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt på telefon 91504800 eller via postkassen i nettbanken dersom du vil at vi skal se på saken på nytt. /Lisa

DNB Dette er så dårlig. Misstanke om hvitvasking ???????

Omtale av  Christian

Kontoen min ble sperret pga misstanke om hvitvasking. Dere som bank har all min informasjon, men dere har ikke sendt brev hjemme, ringt mig på telefon, eller sendt mig mail. Jeg fikk varsel på min inbox som jeg sjeldent sjekker. Dette er så dårlig måten dere behandler vanlig fattige kunder som kriminelle. Hadde jeg vært millionær hadde dere ringt mig direkt! KJEMPE DÅRLIG AV DNB. Men det viser bare at dere vil ha fattige kunder ut av DNB. Fin strategi! Aldri mer DNB!!!!

Svar fra DNB Bank
23.08.2023 17:37

Hei Christian! Kjedelig at du er misfornøyd. Det stemmer at vi bruker postkassen i nettbanken for å sende ut informasjon, det er for din sikkerhet vi ikke sender all informasjon på en vanlig sms for eksempel. Vi får dessverre ikke gått inn på enkeltsaker her på bytt, så ta gjerne kontakt med kundesenteret hvis du har noen spørsmål. /Viktoria

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR