DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har vært kunde hos DnB helt siden de het Bergen Bank så begynner å bli ganske lenge nå. Er Saga kunde hvor man da er en såkalt "spesielt viktig kunde" og hatt flere bolig og billån der samt store innskudd og aksjer. Aldri vært noe tull og alltid hatt orden på økonomi samt en høy kredittrating. Allikevel har renten vært dårligere enn hos de fleste andre banker (store og små) både på lån og innskudd. Etter 3 rentenedganger nå har avstanden av en merkelig grunn blitt enda større så nå er det vel vanskelig å finne en bank med dårligere rente. Har en rådgiver som nesten ikke er mulig å få tak i, men etter å endelig ha fått snakket med han skulle han se på rentene mine og komme tilbake til meg som aldri skjedde. Dette er en prosess jeg må gjennom hver gang det er en rentenedgang fordi DnB ikke henger med og setter ned renten alt for lite ift andre banker så de ikke er konkurransedyktig. I tillegg må jeg nevne en mindre ting, men som allikevel er litt irriterende at de snart som eneste bank nekter å støtte ApplePay fordi de er redd for konkurranse ift Vipps. Hadde de bare forstått at det ikke er sånn at man velger bort Vipps fordi man bruker ApplePay, men bruker begge til hvert sitt behov. Byttet derfor til Sbanken som gir bedre betingelser på alt selv om jeg ikke er en "spesielt viktig kunde" hos de da alle får samme betingelser. Satt langt inne da jeg er en veldig trofast kunde, men angrer ikke et sekund og måtte ta grep da DnB sin rente er så elendig. De støtter også ApplePay :) Må poengtere at jeg alltid har fått god behandling når jeg har ringt til de og alltid fått lån ved behov osv så har blitt behandlet godt hos DnB. De har også bra løsninger som nettbank (selv om nettbank til tider har vært litt ustabil) og mobil app osv så er ikke bare elendighet, men prisen ble for høy da de bare faller lenger og lenger bank de andre og fikk inntrykk av at de ga meg elendig betingelser etter så langt kundeforhold uten noen tull fra min side som var svært skuffende. Ville anbefale alle andre som har en rente som ikke er konkurransedyktig til også å bytte bank. Det går raskt, er lett og kan være mye penger å spare. Mulig at DnB også våkner opp en dag hvis mange velger å bytte til en bank med konkurransedyktige betingelser.
Nesten umulig å få tak i kundeservice, 65 min ventetid telefonkø. Ingen hjelp og ingen svar på spørmålet.
Nå har de ikke åpent på kundeservice (chat) for spørsmål om kredittkort. Og de tilbyr ikke e-post som en kontaktflate mot dem. Helt utrolig.
Ringte DNB kundeservice og fikk snakket med en bergenser med navn (anonymisert). Han ville ikke oppgi etternavn, med god grunn. Jeg ringte fordi jeg prøvde å hjelpe min bestemor med å opprette bankid på mobil og fikk feilmelding hver gang vi trykket. Til svar fikk jeg spørsmål om hun hadde behov for bankid på mobil og når jeg svarte ja sa han at det var dumt, fordi da burde hun klare å ordne det selv. Når jeg sa i fra om at det ikke var greit å si ble han tydelig sinna og kjeftet meg opp og ned om at det ikke var lov å ringe fra mitt nummer hvis jeg skal hjelpe noen andre med sin bankid. Det er helt greit, men da kunne han sagt det først og avsluttet samtalen der. Bestemor ble skikkelig lei seg.
Jeg forklarte situasjonen min til vedkomne ansatte hunnkjønn. Selv om jeg vært kunde, hatt konto i posten/dnb over 30 år, betydde det null og niks. Hadde bankkort fra før, men trengte et kort med bilde på. Det var utstedt, og sendt til meg på èn adresse, fra harstad-filialen, men sendt i retur(et par omstendigheter) så tilbake i Tromsø og deres filial der. Nei da går det plutselig ikke. Ikke bare det, de lyver meg rett fjeset 2 ganger, og kan ikke forståes på annen måte enn at jeg ikke er ønsket som kunde.
Hjelper ikke sine kunder, sorgens bank. Banken er kun for de rike. Kun en snobbete foretningsbank. Forstår godt at folk bytter fra denne banken.
Sen til rentenedsettelse, dyrt å ta ut penger, bruke visa.