DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Plutselige gebyrer, liten vilje til hjelp på kundeservice og generelt dårlige betingelser. Alltid tidlig ute med rentehevinger
Hei Trond A og takk for dine tilbakemeldinger, vi setter pris på det. Det er beklagelig at du har et slikt inntrykk av DNB, vi ønsker jo nettopp å være det stikk motsatte for deg og alle andre kunder. Som de fleste andre banker tilbyr vi tjenester og produkter som er prislagte, men vi opererer ikke med plutselige gebyrer. Alt av prislagte tjenester informeres om i vår prisliste, ta gjerne en titt på denne her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . Vi jobber bestandig mot å bli Norges beste kundesenter og ønsker levere effektiv og god service i møte med kundene. Opplever du dårlig kundebehandling er det veldig fint om du registrerer en tilbakemelding på dette, innspill fra kunder er svært viktig for at vi som bank skal kunne videreutvikle oss i riktig retning. Det er mulig å sende inn en klage til oss i nettbanken ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi er kjent for å være tidlig ute med varsling dersom det skjer renteheving på boliglån, men dette anser vi som en positiv ting. Renteheving påvirker bankene generelt og ikke kun DNB spesifikt. Vi ønsker derfor at kundene våre får informasjon om dette tidligst mulig, for at kundene våre skal få tid til å venne seg til justeringen som inntreffer. Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian
Dårlig nettbank, moblibank som mangler mange funksjoner, dyrt med gebyrer, høy rente, lang svartid på telefon, elendig robot. Tungvindt med signering av dokumenter. Det er vel stort sett dette man trenger av banken i det daglige. Vurderer å bytte.
Hei Janne og takk for dine tilbakemeldinger. Leit å høre at du ikke er fornøyd med våre løsninger, service, produkter og tjenester. Send gjerne innspill til oss om du har forslag til hvordan vi kunne blitt bedre på disse områdene, så skal vi ta en nærmere titt på dette. Du kan sende en melding på kritikkverdige forhold og registrere innspill fra nettbanken din, ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre løsninger, produkter og tjenester i DNB, slik at kundene våre skal gå en enklere hverdag i møte. Som andre banker har vi prislagte tjenester, men vi har også fått på plass selvbetjente løsninger som er kostnadsfri å gjennomføre. Mobilbanken vår er i forandring og det implementeres stadig nye spennende funksjoner her, blant annet fikk vi nylig på plass transaksjonssøk i mobilbanken. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
En helt forferdelig bank og være kunde i. Elendig kundeservice, skyhøye gebyrer, de siste som setter ned rente på lån hvis de i det hele tatt gjør det, men de første som øker den umiddelbart. Styr unna denne banken.
Hei Halvard og takk for din tilbakemelding. Det stemmer som du sier at vi på lik linje med andre banker i Norge har vært nødt å heve lånerenten tidligere. Vi ønsker imidlertid varsle dette tidlig slik at kundene våre får tid til å forberede seg på justeringen. Det stemmer ikke at vi var de første som økte renten i siste omgang, men vi som alle andre banker så oss nødt til å justere etter at styringsrenten ble økt av Sentralbanken. Mange av gebyrene våre er knyttet opp mot prislagte tjenester som i hovedsak er valgfri, du finner en oversikt her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . For mange av disse tjenestene har vi alternativer som er kostnadsfri, men som gjerne er selvbetjente løsninger enten via mobilbank eller nettbank. Eksempelvis kan man som alternativ til SMS-tjenester rundt saldo benytte seg av Widget via Mobilbanken. Vi har registrert innspillet ditt på at vår kundeservice ikke er tilstrekkelig og vil jobbe kontinuerlig for å forbedre denne. Det er vårt mål at kundene våre skal være stolte av å være kunder i DNB og at de får den hjelpen de behøver. Ha en fin kveld videre. /Stian
En bank som har flere milliarder i overskudd har en totalt annen strategi enn å være opptatt av betingelsene til private bruker- og lånekunder. Styr unna…
Hei Kurt og takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke føler vår strategi innebærer fokus på betingelsene hos våre private kunder og her spesifikt lånekunder. Vi jobber kontinuerlig med å tilby bedre betingelser og løsninger for alle våre kunder, uavhengig om de har lån eller andre produkter hos oss. Vi ønsker å være en bank for flertallet og levere tjenester og produkter som bidrar til en enklere hverdag. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Høy rente, dårlig nettbank og dårlig mobilbank løsninger. Lite info om bytte lån med tanke på renter, men veldig flinke til å promotere dyre pakker m dårlige betingelser.
Hei og takk for din tilbakemelding, vi setter pris på det. Leit å høre at du ikke er fornøyd med nettbank, mobilbank og lånerente. Dersom du tar kontakt med en lånerådgiver direkte vil vi kunne undersøke om vi kan gjøre justeringer på renten din. Du kan komme i kontakt med en lånerådgiver ved å ringe 915 04800, eller sende en melding fra nettbanken din (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss). Har du forslag eller mulighet til å utdype hva du er misfornøyd med rundt mobil - og nettbanken vår, hører vi gjerne på deg. Send oss gjerne en nettbankmelding på dette, slik at vi får sørget for at det havner hos riktig instans. Det jobbes for øvrig løpende med endringer for både mobil og nettbank per i dag og vi lanserte eksempelvis nylig mulighet for transaksjonssøk i mobilbanken vår. Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian
Jeg er ikke kunde i DNB men i Sbanken. Jeg fikk brev i posten fra DNB om å oppdatere informasjonen min. Men ingen forklaring/info hvorfor. Har det med bankoppkjøpet å gjøre?. Da jeg sendte beskjed og sa jeg ikke er kunde fikk jeg beskjed tilbake "ok, da kan du bare se vekk i fra det". Greitt, mye styr for ingenting altså, hva er hensikten med dette DNB?
Hei Asbjørn og takk for at du tar kontakt med oss her, vi setter pris på dine tilbakemeldinger. Her kan det høres ut som du har fått en motstridende melding. Dersom du har mottatt beskjed fra DNB om at du vil måtte oppdatere din informasjon, skyldes dette at vi er lovpålagt til å innhente manglende informasjon fra deg. Årsak til at du har blitt kontaktet kan skyldes flere årsaker, eksempelvis en inaktiv konto, rolle eller tjeneste som ikke er blitt helt avsluttet enda. Fint om du tar kontakt med oss på nytt så vi får undersøkt dette nærmere, meldingen er ikke i forbindelse med oppkjøpet av Sbanken, dette gjelder spesifikt til DNB. Våre rådgivere er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00 og bistår deg gledelig via chat eller telefon (915 04800). Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian
Alltid først med å øke renten når den går opp og sist med å senke den når den går ned! Gebyrer på all jobb man selv gjør i nettbanken! Millionlønninger til sjefer🤮
Hei Rune. Vi setter pris på din tilbakemelding. Det stemmer at vi er tidlig ute med å varsle om renteendringer, dette gjør vi for at kundene våre skal være informert i tilstrekkelig tid før endringen inntreffer. På lik linje med andre banker så vi oss nødt til å gjøre justeringer på renten etter Sentralbankens beslutning om å heve styringsrenten. Det var annen bank som var først ute å varsle om renteoppgang sist. Det er kjent praksis at det foreligger prislagte tjenester for banker i Norge, for våre prislagte tjenester finnes det her en prisliste med full oversikt over tjenester og produkter som medfører gebyr: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris Flere av våre prislagte tjenester har kostnadsfrie alternativer, som tar utgangspunkt i selvbetjente løsninger i mobil eller nettbank. Om du er usikker på om vi har alternativer til en prislagt tjeneste du bruker hos oss, som vil være kostnadsfri, er det fint om du tar kontakt direkte med en av våre kunderådgivere. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian