DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Mesker seg på Ola Nordmann som er for lat til å bytte bank, ved å sette opp utlånsrenta lenge før innskuddsrenta igjen og igjen. Bruker millioner på svindyre lokaler på Barcode, men har ikke råd til å ha kundeservice på telefon som ikke har en halvtime kø. Med mindre du sier du skal søke nytt lån eller annet de tjener penger på da, da er køen plutselig kortere. Har også ufattelig dårlig erfaring med DnB på jobb, hvor de er den klart vanskeligste banken å ha med å gjøre.
Hei Kevin! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Flere banker kan ha lavere boliglånsrente enn oss, men flere har også høyere rente enn oss. Hvilke banker som tilbyr den laveste renten vil variere over tid. Dersom du ønsker å forhandle boliglånsrenten din kan du gjerne ringe oss på telefon 91504800. Når det gjelder innskuddsrentene våre, så tilpasser vi oss markedet og vi opplever at prisene våre står seg godt. /Tonje
Har hatt konto hos DnB hele livet, men stort sett brukt Sparebank1 til vanlig. Nå når vi sist kjøpte bolig var det kun DnB som kunne tilby lån på det beløpet vi trengte. Det var helt i grenseland til hva vi etter de nyere reglene fikk, men de strakk seg så langt de kunne. Når renten har skutt opp har de også vært behjelpelige i forhandlinger. Ingen andre klarer å slå renten. De får dog ikke full pott grunnet Chat-robot og telefon-robot. Ellers TIPP TOPP
Hei Ola! Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss, og enda gøyere å høre at dere fikk lånet dere trengte for å kunne kjøpe boligen dere ønsket! /Tonje
Dårlig kundeservice. Anbefales ikke. En bank som bruker alle pengene på reklame på tv og hundrevis av filialer, og ingenting på deg som kunde
Hei Simen! Leit å lese at du er misfornøyd med oss. Vi ønsker alltid å bli bedre, så setter stor pris på hvis du ønsker å utdype hva som gjør at du er misfornøyd med kundeservicen. /Marthe
DNB sin kundeservice har blitt verre og verre oppigjennom årene. Før hadde de 24/7 chat tilgjengelig. Nå er det fjernet og det finnes bare en ubrukelig chat robot. Når man ringer til kundeservice er man tvunget til å snakke med en robot før man får tak i et menneske. DNB har vanvittig med penger så jeg skjønner ikke hvorfor kundeservicen har blitt så pass dårlig. DNB bryr seg mere om å ta et oppgjør med Apple enn å faktisk tilby hva privat kundene ønsker. Ingen privat kunder har bedd om at DNB ikke skal støtte Apple Pay. Sparekonto rentene er latterlig lav og man må tydligvis ha minst 500.000 kr for å få sparekonto pluss renten. Dette reflekterer helt tydelig at DNB setter sine egne interesser forran kundene sine. Det jeg liker med DNB er at de er en bank fra A til Å som tilbyr mye tjenester. Jeg studerte i utlandet i noen år og de kunne faktisk sendte brukskortet mitt til Asia helt gratis. Jeg tviler sterkt på at andre banken kunne gjøre dette. Nettbanken fungerer også bra og appen er grei. Jeg synes at DNB er en god bank for kunder med store behov, men for de fleste "vanlige" kunder så har DNB vanvittige dårlig vilkår. Jeg likte Sbanken før, men nå har de ødelagt den med deres kundefientlige filosofi. Det gir faktisk ingen mening å ha DNB som bank i 2023. Bulder og Nordea er langt bedre
Hei, David! Vi setter pris på ærlige tilbakemeldinger som denne. Vi aksepterer at det er ting du liker godt med oss, og andre ting du ikke liker fullt så godt, selv om vi selvfølgelig ønsker at alle våre kunder har en så godt bankhverdag som mulig. Angående chatbot og telerobot: Chatbot svarer på mange enkle spørsmål og hjelper kunder med standarad servvicehenvendelser. Du har alltid muligheten til å skrive "Snakke med menneske/rådgiver" og komme til en kunderådgiver som vil hjelpe deg. :) /Hilsen Even
Veldig fornøyd med tjenestetilbudet og ikke minst kundebehandlingen. Har stort sett alltid fått rask og god hjelp fra kundeservice. Ikke alltid like gode på å sette renten ned når markedsrenten har gått ned. Da har en telefon fått god effekt. Seriøs og god bank. Ikke av de som har lavest lånerente men har bedret dette i det senere.
Hei, Arild! Tusen takk for at du tar deg tid til å gi oss en så fin og motiverende tilbakemelding :) /Even
Endelig har vi kommet i gang med bytteprosessen fra DNB til en annen bank. Etter mer enn 50 år som totalkunde er nok mer enn nok for min kone og meg. Denne banken har bare blitt mer og mer kundefientlig mer årene, og fortjener absolutt ikke vanlige folk som kunder. Vår anbefaling til alle dere aom er mer eller mindre misfornøyde med banken. Bytt bank. Vår påstand er at alle andre banker er bedre.
Hei Tor! Det er veldig leit å høre at dere ikke har vært fornøyd med oss. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, men send oss gjerne en melding via denne siden: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon, så vil vi se på saken din. Vi setter stor pris på tilbakemelding. /Tonje
Frekke saksbehandlere, fikk ikke forklart saken da hun avbrøt hele tiden og snakkt frekt og respektløst!
Hei. Leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse hos oss. Sånn skal det ikke være! Vi ønsker gjerne å rette opp endre inntrykket, så ta gjerne kontakt med oss igjen, slik at vi får muligheten til å hjelpe deg. :) /Even