DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Sbankens akskje/fondsystem er ikke migrert enda over til DnBs plattform noe som har ført til flere feilaktige transaksjoner på kontoen min. Rett og slett fordi de ikke "snakker" helt bra sammen. Rett etter påske ble kontoen min feilaktig belastet for 35 000 for kjøp av fond og jeg fikk 35 000 kr i minus på konto. Disse fondstransaksjonene dukket aldri opp noe sted og forsvant i luften. Etter å ha sittet i en times kø over tre-fire dager fikk jeg endelig summen tilbakebetalt med 80kr i kompensasjon for tort og svie. (etter fratrekk for overtrekksrenter og overtrekksgebyr). Nå 14 dager senere ble et nytt uatorisert trekk gjort på konto, denne gangen er det fondshandel i en spareavtale som ble slettet for 14 dager siden. Igjen må jeg sitte timesvis i telefonen over flere dager. Hvordan kan man stole på en bank som holder på slik? Det er jo helt spinnvilt å ha så lite kontroll på hva de foretar seg. Virker som spareavtalen enda er "aktiv" i et sbank system, men ikke synlig på dnb eller i spare. Så hverken jeg eller noen andre klarer å slette den. Helt håpløst! Kundesenteret er også overbelastet pga kunder som tar kontakt pga feil. Virker også som kompetansen på første linje er veldig lav. Antagelig setter de alt som kan krype og gå på telefonen for å dra unna køen, men hva hjelper det når man må ringe tre til fire ganger over mange dager for å få løst saken sin?
Hei, Espen! Det er veldig leit å lese om problemene du har opplevd, og det beklager vi. Det er ikke til å legge skjul på at det har vært utfordringer med enkelte tjenester etter sammenslåingen, men nå fungerer heldigvis det meste som det skal. Skulle ikke det være tilfellet sender du oss en melding fra nettbanken, så ser vi på det og løser saken din uten at du trenger å sitte lenge i telefonkø. Jeg kan garantere at vi tar det på største alvor. /Hilsen Even
Bestillte flytting av ASK fonder i begynnelsen av Februari. Pengerne forsvant fra oversikten i Sbanken i Mars. Men de har ikke kommet til min nye bank. Prøvd kunderservice i DNB+Sbanken.Ikke noe svar. At dere fortsatt har kunder og få drive bank som dere gjør nå er under. SIkkert pga av at staten eier stor del av dere. Som dere behandlere kunderne i sbanken borde dere blit politianmeld og lagd ned. Kundebehandling kan dere ikke!! Ikke kom med det vi jobber så godt vi kan. Dere har hatt lang tid på forberede dere på overtagelse.
Hei! Flytting av ASK og Fond utføres av banken man skal bytte over til, flyttingen utføres så snart vi har fått beskjed fra annen bank om at det skal flyttes. Derfra forventer vi at det er ferdigbehandlet innen 1-2 uker. Hvorfor det har tatt lengre tid enn forventet kan vi ikke svare på her, men banken du ønsker å bytte til skal ha muligheten til å kontakte oss direkte for å få undersøkt hva som kan ha skjedd, eventuelt kan du kontakte oss i DNB på 915 04800 så kan vi undersøke om vi har mottatt skjema for flytting eller ei :) /Vinjar
Styr langt unna DNB! Etter oppkjøpet av en av landets beste banker, SBanken, har de klart å rasere den fullstendig. Ved oppkjøpet lovet de så klart samme gode vilkår og at alt bare skulle bli bedre. Det var selvfølgelig løgn. SBanken hadde en fantastisk nettbank som nå er fjernet så og si over natten uten varsel. Man er nå tvunget til å benytte DNB sin lite intuitive nettbank med design som ser ut som det er fra tidlig 90-tallet. Styr unna!
Hei Kristoffer, takk for tilbakemelding. Vi beklager å høre at du har hatt en negativ opplevelse etter oppkjøpet av Sbanken. Alt er ikke på plass i appen enda. så her kommer det mye bra fremover! /Viktoria
Tenk at DNB stenger nettbanken før de har et bedre tilbud å gi kunden, feks en app som fungerer.
Hei Randi, DNB har ikke stengt nettbanken sin. Hvis det er Sbanken du mener så er det app ja. Før alt er på plass i appen vil Sbanken kunder kunne bruke nettbanken på dnb.no og utføre det som ikke er på plass i appen enda. /Viktoria
Ønsket å flytte mine ASK kontoer til Nordnet. Flytteprosessen ble startet i begynnelsen av januar. Først medio mars ble pengene tilgjengelig igjen i Nordnet. Over to mnd behandlingstid hos DnB.....
Hei Cato, takk for tilbakemelding. Når det gjelder flytting av ASK kan dette ta lenger tid hvis det gjelder å flytte fond og aksjer også. /Viktoria
De ødela Sbanken som jeg har vært kunde hos i over 20 år. Fjernet Apple Pay, fjernet Nettbanken, fjernet barnekoret, økte gebyrer for fond, og dårlig brukeropplevelse i appen. når jeg prøver å avslutte kontoen i appen blir jeg enten sendt til nettsiden eller at jeg må ringe. Og dette er før jeg forteller hvor dårlig rente de har på innskudd og lån!
Hei! Det kan være flere grunner til at du ikke får avsluttet konto selv. Ta gjerne kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg med dette. /Frida
Oppkjøpet av Sbanken førte til at jeg dessverre er tilknyttet DnB p.t. Det skal endres asap. Nettbanken til Sbanken er sårt savnet, den var knallgod. Det makkverket de har brukt penger på å tilby nå er lite kundevennlig. Hadde de vært smarte så hadde de tatt i bruk Sbanken sin, ikke forsøkt å finne opp hjulet en gang til. DNB sin nettbank er en tidstyv, må klikke frem og tilbake for å lete etter det jeg skal ha. Design og funksjonalitet gis stryk karakter - rett og slett Kritikken retter seg mot ledelse og aksjonærer, ikke andre ansatte. Jeg foretrekker mindre banker med mer interesse for kundene sine der du blir møtt med mer fleksibilitet. Alle banker vil tjene penger og karre til seg en markedsandel, men DnB fremstår for meg kun som en monsterbedrift som krever makt og markedsposisjon bare for maktens skyld. For grådige og for stivbeinte. Det blir som EU, et gjennomkontrollert og uangripelig institusjonelt organ uten forståelse for enkeltindividets hverdag og landskap. Konstruert monsterbyråkrati der juristene hegner om lover og regler og politikk. Glattpolert pomp og prakt utad men innholdsmessig ingen forståelse for at alle land har sine helt spesielle særtrekk. Paragrafene blir viktigere enn problemstillingen. Slik fremstår DnB også i møte med en problemstilling jeg som kunde nylig opplevde. Dødsfall, frosne konti med midler samt mye høyere verdi enn gjeld på egen eiendom, ingen andre lån. Plettfri betalingshistorikk. Ber om et midlertidig lån til betaling av begravelseskostnader mens proklamasjon foregår da hovedsparekonto er i avdødes navn. Har fellesøkonomi. Avslag. Som sagt, mangel på forståelse for det mellommenneskelige er resultatet når det er stor avstand mellom bank og kunde. Det er enklere å gjemme seg bak interne retningslinjer og politikk når du slipper å se ansiktet til kunden som ber om hjelp. Jeg savner tiden med filialer der du kunne snakke i fred og ro med et menneske.
Hei! Takk for tilbakemelding. Vi jobber hele tiden med å forbedre oss og setter derfor pris på tilbakemeldingen din. Det kan være mange ulike grunner til et avslag på lån, men vi får dessverre ikke kommentert enkeltsaker her på bytt.no. Vi ønsker gjerne sjekke opp om det er noe vi kan hjelpe med, så supert om du kan ta kontakt med oss på telefon eller chat. /Frida