DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Her er alt er dyr og alt koster penger, fra boliglån gebyr som er på 65 kr per termin til og med bankkort. Banken har høyest rente sammenlignet med andre banker. Di holder ikke deres løfte og man må ringer og ringer flere ganger for å få takk i folk. Det ser ut at de nye ansatte i banken bryr seg ikke så mye om kundene. Det var mye mye bedre i gamle dager. Jeg har hvert kunde i denne banken over 15 år, men vurderer å bytte til en bedre bank.
Hei David og takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du vurderer å bytte bank etter så mange år, vi setter stor pris på at du har valgt å være kunde i DNB hele denne tiden. Her ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med en kunderådgiver direkte på chat, dersom du opplever stor ventetid på telefon. Vi har som andre banker kortgebyr på kortene våre, men man får i DNB tilgang til kundeprogram med på kjøpet. Kundeprogrammet består av flere fordeler som vi anser som svært konkurransedyktig. En av disse fordelene er blant annet rabatt på forsikring. Rådgivere er tilgjengelig på chat i samme tidsrom (07.00-23.00) og vil kunne bistå deg med hva du behøver. Dersom henvendelsen ikke haster vil du også kunne sende en melding fra nettbanken din, så vil vi svare deg ved første anledning. Du kan sende oss en melding ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Spør gjerne rådgiver om det finnes alternativer til tjenester som du i dag betaler gebyr for, så vil vi kunne nevne for deg hvilke selvbetjente løsninger vi har som kan gjøres kostnadsfritt. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Jeg har prøvde avslutte DnB brukskonto idag . Jeg er så lei av nettbank sier vent. Over 4 time idag . Jeg bruker ikke lengre være dnb
Hei Maybritt og takk for din tilbakemelding. Dersom du får feilmelding ved avslutning av brukskonto, kan det tyde på at denne må avsluttes av rådgiver. Det kan også være andre grunner som gjør at du ikke får avsluttet den helt enda. Her er det veldig fint om du tar kontakt med oss direkte, enten via telefon eller chat. Vi er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Etter 45 minutters venting på kundeservice valgte vi å chatte. Her kommer vi inn til en chat-robot som ikke kan hjelpe eller forstår hva som er spørsmålet. Utrolig fustrerende og kom ingen vei. Får prøve på nytt å ringe eller stå i kø på den eneste filialen i Bergen....som også har kø...
Hei! Leit å høre om en dårlig opplevelse med vår digitale kollega. Selv om roboten kan svare på mange av de enkleste spørsmålene og stadig lærer seg nye ting, er det fremdeles mange ting levende vesener må hjelpe til med. For å hoppe bukk over roboten kan du skrive "menneske", "rådgiver" og lignende, så kommer du kanskje til meg neste gang :-) /Hilsen Even
Høye renter og gebyrer. Lite fleksible rådgivere, som foretrekker å si nei for ikke å ta noen risiko på egen regning. Putter bare tall inn i serveren og svarer deretter det samme som denne uten å gjøre noen selvstendige vurderinger.
Hei, Jens! I følge tall fra Finansportalen ligger vi ikke noe særlig høyere eller lavere enn snittet blant norske banker når det gjelder renter og gebyrer. Når det gjelder konkrete lånesøknader med avslag kan jeg generelt si at vi ofte gjør individuelle vurderinger i tillegg til den digitale vurderingen. Hvis du ikke har fått en god tilbakemelding på et avslag er det beklagelig! /Hilsen Even
Umulig å komme gjennom på telefon, opplevd at kunderådgiver har brutt samtalen. Dårlig løsning på mobilbank. Høye gebyrer og 1. bank til å sette opp renten og siste til å sette den ned
Hei, Sonja! Vi skal ikke legge skjul på at ventetiden på kundeservice har vært uvanlig lang i det siste. Det er ikke godt nok, og vi jobber med tiltak hver eneste dag for å gjøre det lett å komme i kontakt med oss. /Hilsen Even
Veldig dårlig app, kundeservice :( Har byttet fra DNB til Sbanken, nå må jeg finne en annen bank :( det er bare utrolig trist at DNB klarte å kjøpe Sbanken :(
Det blir ingen endringer i bankhverdagen for kundene på en god stund. Den praktiske sammenslåingen av de to bankene ligger et stykke frem i tid, og frem til da vil vi fortsatt være to banker med ulike kunder, løsninger og produkter. Hvis det er lenge siden du har brukt DNB og velger å gi oss en sjanse, så tror jeg vi kan overraske deg positivt :) /Hilsen Even
Fremgangsmåtene er dårlig forklart. Tar som en selvfølge at alle er vant til bruk av app’er som bank-id og scanner. Tar som en selvfølge at alle har nyere smarttelefon med velfungerende funksjoner. Tar som en selvfølge at alle har smidige fingre for diverse tastetrykk. For de som ikke har alt dette finnes alternative metoder. Man kan bestille tid til assistanse av en bankansatt. I en stor by som Oslo finnes det svært få bankfilialer med publikumsbehandlere. Køene blir lange ute i kulda. Forutsetter at du er ung og frisk og kan stå lenge. En annen alternativ metode er å ringe banken. Her har svaret fra banken alltid vært at ventetiden er minst 30 minutter. Fom i dag kan man imidlertid trykke på 1 og få automatisk få skjema for utfylling i nettbankens mailboks. Fantastisk bortsett fra at alle vi som bare bruker mobilbank aldri ser snurten av en mailboks. Den ekststerer bare i nettbanken på PC. Og hvem bruker PC nå i dag? De som gamer….
Hei, Astrid. Vi setter pris på en fyldig tilbakemelding som denne! Vi er helt klar over at pågangen til kundesenteret har vært i overkant stor den siste tiden, og jobber med tiltak for å gjøre det enkelt å komme i kontakt med oss. Blant annet har vi åpnet opp bankkontorene for drop-in-legitimering og åpnet opp for flere forskjellige måter å legitimere seg på (BankID-app, Mobilbank, nettbank, brevpost og kontor). Noen kundegrupper er som du sier ekstra utsatte og derfor strekker vi oss langt for å finne gode løsninger sammen. /Hilsen Even