DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk brev fra DNB om at jeg måtte oppdatere kundeinformasjonen. Jeg har ikke hatt noe med den banken å gjøre de siste 15 årene. Hvorfor sender de dette til meg? Har forsøkt å nå gjennom på Kundeservice for å spørre om dette. Umulig, med mindre du ønsker å vente en halv time i telefonen. Forsøkte flere ganger. Prøvde meg på chatten. Der kunne de ikke svare på "sånt". De ba meg ringe Kundeservice! Morsomt, eller heller tragisk. Tragisk er det også at de fikk kjøpe Sbanken, som jeg har vært svært fornøyd med. Til DNB skal jeg ikke!!! Har bare hatt dårlige erfaringer med dem i de årene jeg var kunde, fra DnC og videre. Oppfordrer øverste sjef til å lese kommentarfeltene, ringe Kundeservice og få et innblikk i hvor dårlig denne banken er.
Hei Tom og takk for din tilbakemelding. Dersom du er blitt kontaktet av oss for å oppdatere din kundeinformasjon, betyr dette at du enten har en aktiv tjeneste, produkt eller rolle i DNB. Vi kan gjerne hjelpe deg med å få avsluttet denne og kundeforholdet ditt, men du vil da måtte ta kontakt med oss direkte. Vi er kjent med at det er litt lengre ventetid inn til våre kunderådgivere for øyeblikket og synes dette er en veldig beklagelig situasjon. Vi ser kontinuerlig på løsninger for å forbedre situasjonen og setter pris på våre kunders tålmodighet. Fint om du kan forsøke å starte en chat eller ringe oss på 915 04800 ved åpningstid 07.00 eller nærmere stengetid 23.00 om mulig. Det vil som regel være raskere å få kontakt med en kunderådgiver på disse tidspunktene. Kunderådgivere på chat skal kunne svare på nøyaktig det samme som våre kunderådgivere på telefon, med mindre du viser til andre avdelinger i DNB. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Prøver å legitimere, men det kommer kun feilmelding ved spørsmål etter QR-kode. Når jeg spør chatrobot kommer en link til samme side som gir samme feilmelding. Håpløst!
Hei Helge. Det er noen telefontyper som ikke vil være mulig å legitimere seg med, eksempelvis Iphone 6/6s. Du kan legitimere deg på andre måter, eksempelvis ved å be om nettbankmelding fra rådgiver, eller oppmøte på kontor som har åpnet for drop-in. Veldig fint om du kan kontakte oss, så vi kan undersøke dette nærmere og eventuelt feilsøke BankID-applikasjonen din. Vi er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00, både på chat og telefon. Du finner åpningstider for kontorene som nå har åpnet for drop-in her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/opplysninger-kundeforhold/apningstider-dropin Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Over 50 min ventetid på tlf, de svarer ikke på kundeservice chatten, jeg får ikke logget inn, og det finnes ingen epost. Det vil si at det er INGEN mulighet å få kontakt... Dette er ikke greit, så vi har bestemt oss å si opp alle forhold til DNB, men det lar seg jo ikke gjøre uten kontakt...Vi er 3 stk i familien m forhold til DNB og vil si opp alt bare vi får kontakt
Hei Linda og takk for din henvendelse, vi setter pris på det. Det er beklagelig at det tar lengre tid å komme inn til oss enn ordinært, som følge av legitimeringsprosjektet vi nå befinner oss i. Vi ønsker å få hjulpet alle våre kunder på en god og effektiv måte og ser kontinuerlig på tiltak vi kan gjøre for å forbedre situasjonen. Forsøk gjerne å ring oss like etter åpningstid eller utpå kvelden, om mulig. Vi ser av erfaring at det her vil være lavere kø inn til oss, som medfører at vi får bistått kundene raskere. Jeg er imidlertid ikke kjent med at det foreligger problemer på chat-løsningen vår, spurte du om å bli satt over til en kunderådgiver? Det er viktig at du er innlogget i nettbanken for at du skal få pratet med en kunderådgiver. Kunder som tar kontakt uten å være innlogget i nettbanken vil kun få valg om bistand fra chat-robot. Det er også mulig å ta kontakt med oss fra postkassen din, men ta gjerne forbehold om at det her foreligger et par virkedagers behandlingstid. Du kan sende oss en skriftlig henvendelse ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Det er veldig leit å høre at dere vurderer bankbytte, vi håper imidlertid at dere fortsetter som kunder i DNB og at vi i tiden fremover får forsterket deres inntrykk og tillit rundt banktjenestene vi leverer. Ha en fin dag videre. /Stian
Det er mange grunner til at DNB har vært den minst likte banken de siste 20 årene i følge Norsk Kundebarometer, gjør et Google søk dersom du vil bekrefte denne påstanden, jeg får neppe lov til å legge inn linker i denne omtalen. Høye gebyrer, dårlig og upersonlig kundeservice, tjenester avsluttes uten at man blir informert.
Hei og takk for dine tilbakemeldinger. Leit å høre at du ikke er fornøyd med DNB som bank. Som alle andre banker har vi tjenester og produkter som er prislagt. Her har vi i hovedsak alternativer til de samme tjenestene og produktene som ikke medfører gebyrer, gjerne ved at disse tjenestene er selvbetjente i nettbank eller mobilbank. For å få et bedre overblikk over hvilke gebyrer vi har, er det mulig for kundene våre å ta en titt på prislisten vår: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . Her er alle prislagte tjenester listet opp. Ved avslutning av tjenester sender vi alltid ut bekreftelse eller varsel på forhånd, slik at våre kunder er informert i god tid. Er du misfornøyd i møte med en kundebehandler oppfordrer vi deg til å sende oss en tilbakemelding på dette fra nettbanken din, ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi ønsker bestandig å forbedre oss for kundene våre, slik at bankhverdagen blir best mulig. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Kjeltringer! Dere trenger ikke suge ut penger fra kontoen vår for de minste ting vi ønsker å gjøre som feks å betale en faktura. De fleste andre banker idag tar null og nix for slikt! Har lite positivt å nevne her desverre!
Hei Bjørn og takk for dine tilbakemeldinger, det setter vi pris på. Ta gjerne en titt over vår prisliste tilknyttet produkter og tjenester for bedriftskunder: https://www.dnb.no/bedrift/priser . Dette vil kunne gi deg en oversikt over hvilke tjenester og produkter som medfører gebyr. Vi oppfordrer deg gjerne å ta kontakt med oss direkte, dersom du er misfornøyd med enkelte tjenester eller produkter. På denne måten kan vi sammen med deg undersøke om vi har alternativer som er mer gunstig for dere, eller om det er tiltak vi kan få gjort for å levere en bedre bankhverdag for bedriftskundene vår. Ha en fin kveld videre. /Stian
Plutselige gebyrer, liten vilje til hjelp på kundeservice og generelt dårlige betingelser. Alltid tidlig ute med rentehevinger
Hei Trond A og takk for dine tilbakemeldinger, vi setter pris på det. Det er beklagelig at du har et slikt inntrykk av DNB, vi ønsker jo nettopp å være det stikk motsatte for deg og alle andre kunder. Som de fleste andre banker tilbyr vi tjenester og produkter som er prislagte, men vi opererer ikke med plutselige gebyrer. Alt av prislagte tjenester informeres om i vår prisliste, ta gjerne en titt på denne her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . Vi jobber bestandig mot å bli Norges beste kundesenter og ønsker levere effektiv og god service i møte med kundene. Opplever du dårlig kundebehandling er det veldig fint om du registrerer en tilbakemelding på dette, innspill fra kunder er svært viktig for at vi som bank skal kunne videreutvikle oss i riktig retning. Det er mulig å sende inn en klage til oss i nettbanken ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi er kjent for å være tidlig ute med varsling dersom det skjer renteheving på boliglån, men dette anser vi som en positiv ting. Renteheving påvirker bankene generelt og ikke kun DNB spesifikt. Vi ønsker derfor at kundene våre får informasjon om dette tidligst mulig, for at kundene våre skal få tid til å venne seg til justeringen som inntreffer. Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian
Dårlig nettbank, moblibank som mangler mange funksjoner, dyrt med gebyrer, høy rente, lang svartid på telefon, elendig robot. Tungvindt med signering av dokumenter. Det er vel stort sett dette man trenger av banken i det daglige. Vurderer å bytte.
Hei Janne og takk for dine tilbakemeldinger. Leit å høre at du ikke er fornøyd med våre løsninger, service, produkter og tjenester. Send gjerne innspill til oss om du har forslag til hvordan vi kunne blitt bedre på disse områdene, så skal vi ta en nærmere titt på dette. Du kan sende en melding på kritikkverdige forhold og registrere innspill fra nettbanken din, ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre løsninger, produkter og tjenester i DNB, slik at kundene våre skal gå en enklere hverdag i møte. Som andre banker har vi prislagte tjenester, men vi har også fått på plass selvbetjente løsninger som er kostnadsfri å gjennomføre. Mobilbanken vår er i forandring og det implementeres stadig nye spennende funksjoner her, blant annet fikk vi nylig på plass transaksjonssøk i mobilbanken. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian