Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Har firmakonto

Omtale av  Bjørn T

Kjeltringer! Dere trenger ikke suge ut penger fra kontoen vår for de minste ting vi ønsker å gjøre som feks å betale en faktura. De fleste andre banker idag tar null og nix for slikt! Har lite positivt å nevne her desverre!

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 18:53

Hei Bjørn og takk for dine tilbakemeldinger, det setter vi pris på. Ta gjerne en titt over vår prisliste tilknyttet produkter og tjenester for bedriftskunder: https://www.dnb.no/bedrift/priser . Dette vil kunne gi deg en oversikt over hvilke tjenester og produkter som medfører gebyr. Vi oppfordrer deg gjerne å ta kontakt med oss direkte, dersom du er misfornøyd med enkelte tjenester eller produkter. På denne måten kan vi sammen med deg undersøke om vi har alternativer som er mer gunstig for dere, eller om det er tiltak vi kan få gjort for å levere en bedre bankhverdag for bedriftskundene vår. Ha en fin kveld videre. /Stian

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Gebyrer, tidlig renteheving og dårlig kundeoppfølging

Omtale av  Trond A

Plutselige gebyrer, liten vilje til hjelp på kundeservice og generelt dårlige betingelser. Alltid tidlig ute med rentehevinger

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 17:54

Hei Trond A og takk for dine tilbakemeldinger, vi setter pris på det. Det er beklagelig at du har et slikt inntrykk av DNB, vi ønsker jo nettopp å være det stikk motsatte for deg og alle andre kunder. Som de fleste andre banker tilbyr vi tjenester og produkter som er prislagte, men vi opererer ikke med plutselige gebyrer. Alt av prislagte tjenester informeres om i vår prisliste, ta gjerne en titt på denne her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . Vi jobber bestandig mot å bli Norges beste kundesenter og ønsker levere effektiv og god service i møte med kundene. Opplever du dårlig kundebehandling er det veldig fint om du registrerer en tilbakemelding på dette, innspill fra kunder er svært viktig for at vi som bank skal kunne videreutvikle oss i riktig retning. Det er mulig å sende inn en klage til oss i nettbanken ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi er kjent for å være tidlig ute med varsling dersom det skjer renteheving på boliglån, men dette anser vi som en positiv ting. Renteheving påvirker bankene generelt og ikke kun DNB spesifikt. Vi ønsker derfor at kundene våre får informasjon om dette tidligst mulig, for at kundene våre skal få tid til å venne seg til justeringen som inntreffer. Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian

Dårlig bank.

Omtale av  Janne

Dårlig nettbank, moblibank som mangler mange funksjoner, dyrt med gebyrer, høy rente, lang svartid på telefon, elendig robot. Tungvindt med signering av dokumenter. Det er vel stort sett dette man trenger av banken i det daglige. Vurderer å bytte.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 19:14

Hei Janne og takk for dine tilbakemeldinger. Leit å høre at du ikke er fornøyd med våre løsninger, service, produkter og tjenester. Send gjerne innspill til oss om du har forslag til hvordan vi kunne blitt bedre på disse områdene, så skal vi ta en nærmere titt på dette. Du kan sende en melding på kritikkverdige forhold og registrere innspill fra nettbanken din, ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre løsninger, produkter og tjenester i DNB, slik at kundene våre skal gå en enklere hverdag i møte. Som andre banker har vi prislagte tjenester, men vi har også fått på plass selvbetjente løsninger som er kostnadsfri å gjennomføre. Mobilbanken vår er i forandring og det implementeres stadig nye spennende funksjoner her, blant annet fikk vi nylig på plass transaksjonssøk i mobilbanken. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Forferdelig

Omtale av  Halvard F

En helt forferdelig bank og være kunde i. Elendig kundeservice, skyhøye gebyrer, de siste som setter ned rente på lån hvis de i det hele tatt gjør det, men de første som øker den umiddelbart. Styr unna denne banken.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 20:20

Hei Halvard og takk for din tilbakemelding. Det stemmer som du sier at vi på lik linje med andre banker i Norge har vært nødt å heve lånerenten tidligere. Vi ønsker imidlertid varsle dette tidlig slik at kundene våre får tid til å forberede seg på justeringen. Det stemmer ikke at vi var de første som økte renten i siste omgang, men vi som alle andre banker så oss nødt til å justere etter at styringsrenten ble økt av Sentralbanken. Mange av gebyrene våre er knyttet opp mot prislagte tjenester som i hovedsak er valgfri, du finner en oversikt her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . For mange av disse tjenestene har vi alternativer som er kostnadsfri, men som gjerne er selvbetjente løsninger enten via mobilbank eller nettbank. Eksempelvis kan man som alternativ til SMS-tjenester rundt saldo benytte seg av Widget via Mobilbanken. Vi har registrert innspillet ditt på at vår kundeservice ikke er tilstrekkelig og vil jobbe kontinuerlig for å forbedre denne. Det er vårt mål at kundene våre skal være stolte av å være kunder i DNB og at de får den hjelpen de behøver. Ha en fin kveld videre. /Stian

Profittjagende

Omtale av  Kurt

En bank som har flere milliarder i overskudd har en totalt annen strategi enn å være opptatt av betingelsene til private bruker- og lånekunder. Styr unna…

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 20:11

Hei Kurt og takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke føler vår strategi innebærer fokus på betingelsene hos våre private kunder og her spesifikt lånekunder. Vi jobber kontinuerlig med å tilby bedre betingelser og løsninger for alle våre kunder, uavhengig om de har lån eller andre produkter hos oss. Vi ønsker å være en bank for flertallet og levere tjenester og produkter som bidrar til en enklere hverdag. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Høy rente

Omtale av  T

Høy rente, dårlig nettbank og dårlig mobilbank løsninger. Lite info om bytte lån med tanke på renter, men veldig flinke til å promotere dyre pakker m dårlige betingelser.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 19:29

Hei og takk for din tilbakemelding, vi setter pris på det. Leit å høre at du ikke er fornøyd med nettbank, mobilbank og lånerente. Dersom du tar kontakt med en lånerådgiver direkte vil vi kunne undersøke om vi kan gjøre justeringer på renten din. Du kan komme i kontakt med en lånerådgiver ved å ringe 915 04800, eller sende en melding fra nettbanken din (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss). Har du forslag eller mulighet til å utdype hva du er misfornøyd med rundt mobil - og nettbanken vår, hører vi gjerne på deg. Send oss gjerne en nettbankmelding på dette, slik at vi får sørget for at det havner hos riktig instans. Det jobbes for øvrig løpende med endringer for både mobil og nettbank per i dag og vi lanserte eksempelvis nylig mulighet for transaksjonssøk i mobilbanken vår. Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian

Brev fra DNB

Omtale av  Asbjørn V

Jeg er ikke kunde i DNB men i Sbanken. Jeg fikk brev i posten fra DNB om å oppdatere informasjonen min. Men ingen forklaring/info hvorfor. Har det med bankoppkjøpet å gjøre?. Da jeg sendte beskjed og sa jeg ikke er kunde fikk jeg beskjed tilbake "ok, da kan du bare se vekk i fra det". Greitt, mye styr for ingenting altså, hva er hensikten med dette DNB?

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 17:42

Hei Asbjørn og takk for at du tar kontakt med oss her, vi setter pris på dine tilbakemeldinger. Her kan det høres ut som du har fått en motstridende melding. Dersom du har mottatt beskjed fra DNB om at du vil måtte oppdatere din informasjon, skyldes dette at vi er lovpålagt til å innhente manglende informasjon fra deg. Årsak til at du har blitt kontaktet kan skyldes flere årsaker, eksempelvis en inaktiv konto, rolle eller tjeneste som ikke er blitt helt avsluttet enda. Fint om du tar kontakt med oss på nytt så vi får undersøkt dette nærmere, meldingen er ikke i forbindelse med oppkjøpet av Sbanken, dette gjelder spesifikt til DNB. Våre rådgivere er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00 og bistår deg gledelig via chat eller telefon (915 04800). Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR