Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Helt på trynet

Omtale av  Asbjørn A

Dnb har et helt forferdelig grensesnitt for kunder. Svært vanskelig å få god oversikt over lån i banken da man må logge inn på fullversjon av nettbank (ikke mobilversjon) for å få oversikt. En ren luksusfelle.

Svar fra DNB Bank
05.10.2023 14:13

Hei! Takk for tilbakemeldingen. Mobilbank-appen er stadig under utvikling, så nye funksjoner kommer fortløpende. /Marthe

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Gammel og utdatert

Omtale av  C

Ikke Apple Pay. Gammeldags nettbank. Føles som Nokia, IBM, Kodak. Den store gamle elefanten som henger rundt pga folks vaner og ikke pga hva de tilbyr.

Svar fra DNB Bank
02.10.2023 13:31

Hei! Leit å lese at du ikke er fornøyd, men takker for tilbakemelding. Nettbanken er for tiden under oppussing, så nye funksjoner/sider dukker opp der jevnlig. Jobben gjøres gradvis for å venne kundene til nytt design. Del gjerne hvis det er noe konkret du savner eller syntes kunne vært bedre. /Marthe

Elendig kundeservice

Omtale av  Tord

Hva er det som gjør at DNB er Norges største bank med mer enn 2 mill. privatkunder? Banken ligger på bunn her på bytt.no, og det er nok ikke uten grunn for banken er ikke billig på lån, har lave innskuddsrenter og er dårlig på kundeservice. Søkte nylig om et moderat boliglån hos DNB. Hadde medlåntaker slik at sikkerheten skulle god nok mente vi.Tiden gikk og vi purret skriftlig flere ganger, men intet skjedde. Etter å ha ringt dem og fortalt at vi skulle på boligvisning om få dager skjedde det endelig noe. Etter noe om og men fikk vi endelig svar på søknaden : avslag. Dette brukte de hele 3 uker på å komme frem til! Anbefaler sterkt "vanlige" folk å styre unna denne banken da det finnes mange bedre og billigere banker.

Svar fra DNB Bank
29.09.2023 13:04

Hei, Tord! Det er veldig leit å høre at du har en dårlig opplevelse. Slik ønsker vi ikke at det skal være, så vi setter pris på tilbakemeldingen din. Normalt tar det ikke så lang tid før du får en tilbakemelding på en lånesøknad, så det er bare til å beklage. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, så selve utfallet kan jeg ikke kommentere, men jeg har selvfølgelig forståelse for at dette var en kjedelig situasjon. /Even

Lover å lyger

Omtale av  Jens

Gjør alt for å få deg som kunde, men når de først har fått deg så bryr de seg lite om et bra kundeforhold. Jeg satt ned nedbetalingtiden min på lånet når det var bra tider, men nå når jeg vil ha den tilbake til det oppringlige da er alt vanskelig for de. Over en uke behandlingstid noe de klare å bruke noen minutter på andre veien. Når du snakker med kundebehandleren din så sier de at dette går fint, men hører ingenting etterpå. Forferdelig bank. Takk for meg, jeg tar pengene mine et annet sted!

Svar fra DNB Bank
28.09.2023 14:42

Hei Jens, veldig leit å høre at dette har skjedd med deg. Vi har som normalt behandlingstid på innen 3 virkedager, og hvis det tar lengre tid enn som så bør dette bli sett på av en på dagen. Gjerne ta kontakt med vårt kontaktsenter på 915 04800 eller chat via nettbanken, så en rådgiver på Låneavdelingen vår kan ta dette med videre og få sett på dette /Vinjar

Rente sparekonto

Omtale av  Cat

Jeg har/er dessverre en lojal kunde hos DNB og prøvde å forhandle meg til en bedre rente på sparekontoene. Henviste til Sbanken og deres renter, da DNB er eier av den banken også. Blankt avslag. Dette er for dårlig av Norges største bank. Skjerp dere.

Svar fra DNB Bank
28.09.2023 14:50

Hei, det er leit å høre at du har denne oppfatningen av oss. Det stemmer at det ikke er mulig å få bedre renter på Sparekontoene våre enn hva som allerede er informert om, men vi tilbyr flere forskjellige sparekonto og andre løsninger som man kan være bedre tjent med å spare i, spesielt om man skal sette av penger på sikt. Hvis du ønsker at vi ser nærmere på en mer skreddersydd spareløsning som trolig vil passe for deg, er det bare å kontakte oss på 915 04800 eller chat via mobil- eller nettbanken vår på www.dnb.no så kan vi avtale tid med en av våre sparerådgivere som kan se på dette. /Vinjar

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårlige tekniske løsninger, mye bugs (ustabilitet)

Omtale av  Ida

Jeg har hatt mange banker, og har aldri, aldri vært så misfornøyd med de tekniske platformene (både app og nettside). Det er så tullete at jeg må logge inn på PC for å kunne bruke postkasse (det er strengt tatt mulig på mobil, men da må man bruke det som om man er på PC, som vil si at siden hopper, oppfører seg ikke som den skal og er derfor kjempeslitsom å bruke på mobil.) Jeg skjønner ikke hvorfor man må ha en app og en nettside, det er så slitsomt! Men det er ikke det mest slitsomme. Hver eneste gang jeg skal inn å gjøre noe på DnB, har jeg hatt problemer. Det vanligste er at det er en eller annen teknisk feil som gjør at jeg som bruker ikke kan gjøre noe, som feks da vi skulle opprette felleskonto (som endte med at jeg måtte ringe DnB og de måtte fikse det manuelt fordi det var en bug i systemet deres). Noe annet typsik er at det er så lite intuitivt (som da jeg skulle overføre en BSU-konto fra en annen bank, og det endte med at jeg bare måtte sende melding i postkassen). Jeg har aldri gått inn i nettbanken og fått utført noe utover å måtte sende melding i postkassen og spørre hvorfor det ikke funker å gjøre sånn og sånn. Og jeg opplever også at det plutselig ikke funker å legge en regning til forfall feks (det skjedde faktisk rett før jeg skrev denne. Det kom bare "Det er ikke sikkert denne ble betalt, men det kan hende. Se i betalingshistorikken".. Ok.. Hvor lang tid kan det ta før det dukker opp? Løsningene er ikke stabile og heller ikke intuitive. Det er også lenker som bare lenker tilbake til hverandre, som gjør at man blir veldig frustrert! (Dete er under "innlogging til fullversjon") Og under punktet "Kontakt", hvorfor er det ikke vist til postkasse der? Jeg er så lei av alt styret, jeg skal bytte bank. I tillegg er de alltid først ute med å sette opp renten og jeg kjenner flere som bytta fra DnB fordi de ikke holdt det de lovte mtp renta, og satte opp selv om de hadde avtale på noe annet. (Dette var før de mange renteøkningnene, altså).

Svar fra DNB Bank
28.09.2023 14:46

Hei, mange av problemene du bringer opp her er på vei til mobilbanken vår og skal bli tilgjengelige før nyåret begynner. Vi kan ikke helt svare på hvordan en rådgiver var i stand til å legge disponent til på konto, da rådgiverne våre ikke har muligheten til å gjøre dette på vegne av kunden. Flytting av BSU fra annen bank til oss kan enkelt gjøre ved bruk av vårt digitale bankbytteskjema. Det er ikke mulig å sende melding i nettbanken vår for å få dette ordnet...? Her er det mange tekniske problemer du beskriver som ikke er et kjent problem hos oss, vi vil gjerne se nærmere på dette. Kan du ta kontakt med oss på 915 04800 eller chat via www.dnb.no eller mobilbanken? /Vinjar

Knuste hele mitt liv med å sperre bank id uten varsel uten å gi meg beskjed

Omtale av  Bente

Satt meg helt hjelpesløs om få timer uten strøm mister bolig da sagt meg opp etter vært kunde I hele mitt $% år lange liv får ikke kontaktet gitt beskjed ikke logget inn poå nav ingen tilgang på noe...Rasert ødelagt liv uten sagt opp kundeforholde og tvinger meg til å bli kunde på nytt fy faen styggeste og helt uvirkelig behandlig fuck u dnb ikke får jeg ta ut overføre kr mine bare kastet ut som en skitten fille de har ikke tenk hva konsekvensene ble umulig å få hjelp snx 30 forskjellige ingen som bville hjelpe. Unntatt en person, tusen takk du er verdifull du tusen takk for at du hørte ppåp meg sjekket opp alt jeg sa og holdt meg I forsvar med dokumenterte bevis av tidligere samtale synd det for sent jeg mister strøm leiekontrakten min og dere sier kan ta 3-5 uker å bli kunde etter å bli sperret og sagt opp nitrist iskaldt kynisk og horrible

Svar fra DNB Bank
21.09.2023 20:49

Hei Bente. Så leit å høre at du er så misfornøyd. Jeg er glad for at du fikk hjelp fra en hjelpsom rådgiver. Vi får dessverre ikke gått inn i detaljer på ditt kundeforhold her på bytt, ta gjerne kontakt med oss på telefon 915 04800 så hjelper vi deg så godt vi kan videre. /Viktoria

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR