DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
DNB bryr seg ikke om kundene sine. Det at lånerente ikke kan diskuteres over chatten lenger er alene grunn til å bytte bank. Jeg VET andre med samme økonomi som meg selv har fått vesentlig lavere rente, likevel skal ikke jeg få det.. Etter å ha forhandlet rente med dem flere ganger årlig som følge av at de aldri følger markedet har jeg nå fått nok.
Da DNB-filialen her i distriktet ble lagt ned, ble vi som kunder oppringt og informert, og fikk tilbud om en ny konkret kundebehandler i nærmeste filial. Senere endret jeg til annen type lån, og fikk topp behandling og oppfølging. Jeg har vært kunde i samme bank siden 1976, men den har fusjonert x antall ganger, sist til DNB for en god del år siden, og fortsatte med samme personalet inntil nedleggelsen. Det eneste minuset jeg ser er at vi ikke lenger har et fysisk banklokale å oppsøke i nærheten, nå er det 14 mil til nærmeste. Men jeg ordner det jeg trenger via nettbank og telefon.
Takk for flott anmeldelse!
Helt elendig nettløsninger på alle enheter. Elendig kundeservice - inkompetente og tregere. Fikk nå en faktura fra DNB på myholiday kortet på 50,- Så nå lurer jeg på hva jeg får for de 50 jeg aldri har blitt belastet med før på et kort jeg i praksis ikke husker at jeg har. Makan til elendig bank.
Er såkalt saga kunde hos DNB og har prøvd å få de til å endre rente. De er alltid den dyreste og må mases på. De responderer dårlig på henvendelser og alle saksbehandlere blåser stort sett om en ringer. Hele SAGA programmet virker som en reklamestønt og holder overhodet ikke det den lover. Fikk bra betingelser fra Nordea og er på vei over. Selv etter å ha fortalt DNB at vi har fått bedre tilbud fra Nordea så fikk vi "lykke til" som svar. De svarte i allefall da. Virker som om de overhodet ikke er underlagt konkurranse i markedet og overlegent regner med at kundene bare blir. Anbefaler flere å ikke bare sitte stille men ta en sjekk rundt betingelser og flytte lån dersom banken ikke tilfredstiller. Husk at det er våre penger de har massive utbytter på, for å få en del av denne kaka må vi bevise at det er vi som kunder som bestemmer.
Kunderådgiver holder ikke det som ble lovet på telefon. Jeg ble forespeilet at renten til Bate avtalen skulle følge avtalen til sykepleierforbundet. Dette viste seg å ikke stemme. Forskjellen utgjør nå over 6.000 kr. I året i renter for meg. Som om ikke dette er nok så har jeg ikke en eneste gang fått den renten jeg skulle få i henhold til bate avtalen. Så enten er DNB komplette amatører som ikke har kontroll på noen ting, eller så prøver de å svindle kundene sine. Jeg holder en knapp på sistnevnte...
Meget god erfaring med DnB, fast kontaktperson som kjenner min økonomi godt. Meget lav rente på boliglånet! Ned til 1,4% 25.5.20
Så mye som har gått galt i dette kundeforholdet at jeg har nå har flyttet boliglånet til danske bank til bedre rente og bedre kundeservice. Bare det faktum ar DNB har tatt bort chatten for boliglån sier sitt om hvor lite villig de er til å forhandle med kunder om boliglånsrente. Der har de en lang vei å gå i forhold til andre mindre banker. Jeg tok kontakt med dnb for 14 dager siden for å lufte tanker om et nytt boligkjøp og finansieringnebevis. Svarer var nedslående. Tanken har alltid vært å selge først for å vite eksakt summen av EK. Det ble derimot ikke godt mottatt av dnb. Damen jeg pratet med på tlf fortalte at det var det dummeste vi kunne gjøre. Man måtte aldri finne på å selge først , da man kunne risikere å ende opp med å leie et par måneder..Videre fortalte hun da om bankens 10% sikkerhetsmargin i forhold til finansiering av ny bolig før eksisterende ble solgt. 10% tilsvarer at halvparten av vår egenkapital ikke kan benyttes til lånesøknad. Hvilket er ok, men da var kunderådgiveren sin idé å ta opp lån med kausjonist. Hvilket ikke er aktuelt. Fortalte at det ikke kom til å bli aktuelt da vi for flere år siden fikk den starhjelpen, men nå har frigjort kausjonist. Dette hadde ikke rådgiver forståelse for og hu var direkte frekk. Pushet veldig på at det var enste mulighet til tross for at jeg sa at det ikke var aktuelt. Så da avsluttet hun med å si at «for deg som er medlem av norsk sykepleierforbund kan det ikke være så vanskelig å jobbe litt ekstra så du får spart opp det du trenger». Ble rett og slett litt matt og svarte at hun med kunnskapen burde vite at man ikke akuratt blir millionær av å jobbe som sykepleier og at det å spare opp den summen vi hadde trengt dersom vi Kjøper før vi har solgt ville tatt veldig lang tid. Mtp at DNB har avtale med norsk sykepleierforbund så syns jeg holdningen og forståelsen fra kunderådgiver var sjokkerende liten. Tåpelig kommentar som toppet seg. Har derfor med glede byttet bank fra DNB til Danske bank.