DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Meget god erfaring med DnB, fast kontaktperson som kjenner min økonomi godt. Meget lav rente på boliglånet! Ned til 1,4% 25.5.20
Så mye som har gått galt i dette kundeforholdet at jeg har nå har flyttet boliglånet til danske bank til bedre rente og bedre kundeservice. Bare det faktum ar DNB har tatt bort chatten for boliglån sier sitt om hvor lite villig de er til å forhandle med kunder om boliglånsrente. Der har de en lang vei å gå i forhold til andre mindre banker. Jeg tok kontakt med dnb for 14 dager siden for å lufte tanker om et nytt boligkjøp og finansieringnebevis. Svarer var nedslående. Tanken har alltid vært å selge først for å vite eksakt summen av EK. Det ble derimot ikke godt mottatt av dnb. Damen jeg pratet med på tlf fortalte at det var det dummeste vi kunne gjøre. Man måtte aldri finne på å selge først , da man kunne risikere å ende opp med å leie et par måneder..Videre fortalte hun da om bankens 10% sikkerhetsmargin i forhold til finansiering av ny bolig før eksisterende ble solgt. 10% tilsvarer at halvparten av vår egenkapital ikke kan benyttes til lånesøknad. Hvilket er ok, men da var kunderådgiveren sin idé å ta opp lån med kausjonist. Hvilket ikke er aktuelt. Fortalte at det ikke kom til å bli aktuelt da vi for flere år siden fikk den starhjelpen, men nå har frigjort kausjonist. Dette hadde ikke rådgiver forståelse for og hu var direkte frekk. Pushet veldig på at det var enste mulighet til tross for at jeg sa at det ikke var aktuelt. Så da avsluttet hun med å si at «for deg som er medlem av norsk sykepleierforbund kan det ikke være så vanskelig å jobbe litt ekstra så du får spart opp det du trenger». Ble rett og slett litt matt og svarte at hun med kunnskapen burde vite at man ikke akuratt blir millionær av å jobbe som sykepleier og at det å spare opp den summen vi hadde trengt dersom vi Kjøper før vi har solgt ville tatt veldig lang tid. Mtp at DNB har avtale med norsk sykepleierforbund så syns jeg holdningen og forståelsen fra kunderådgiver var sjokkerende liten. Tåpelig kommentar som toppet seg. Har derfor med glede byttet bank fra DNB til Danske bank.
Elendig løsning på ny mobilbanktjeneste. Den gamle var mye bedre. Relativt dårlig rente på boliglån. Lite fleksibel bank og lite løsningsorienterte.
Mye oppgulp på denne siden om DNB. Har brukt banken i over 20 år og er storveis fornøyd. Best på digitale løsninger samtidig som de holder på gamle tjenester som brevgiro for de eldre i samfunnet. Stolt av banken min!
Ba om refinansiering og ønsket å beholde min med-lånetaker for beste mulig rente, da dette betydde mindre risiko for banken. Banken nektet meg å ha medlånetaker, og siden jeg ikke fikk beholde medlånetaker fikk jeg heller ikke refinansiere fordi lønnen min var for lav. Videre så ble det i korrespondansen sendt konfidensiell informasjon til en vilt fremmed navnbror. Påpekte feilen til kundebehandleren. Hun offeret ikke en gang en beklagelse, men ignorerte det komplett.
Har vært kunde hos DnB helt siden de het Bergen Bank så begynner å bli ganske lenge nå. Er Saga kunde hvor man da er en såkalt "spesielt viktig kunde" og hatt flere bolig og billån der samt store innskudd og aksjer. Aldri vært noe tull og alltid hatt orden på økonomi samt en høy kredittrating. Allikevel har renten vært dårligere enn hos de fleste andre banker (store og små) både på lån og innskudd. Etter 3 rentenedganger nå har avstanden av en merkelig grunn blitt enda større så nå er det vel vanskelig å finne en bank med dårligere rente. Har en rådgiver som nesten ikke er mulig å få tak i, men etter å endelig ha fått snakket med han skulle han se på rentene mine og komme tilbake til meg som aldri skjedde. Dette er en prosess jeg må gjennom hver gang det er en rentenedgang fordi DnB ikke henger med og setter ned renten alt for lite ift andre banker så de ikke er konkurransedyktig. I tillegg må jeg nevne en mindre ting, men som allikevel er litt irriterende at de snart som eneste bank nekter å støtte ApplePay fordi de er redd for konkurranse ift Vipps. Hadde de bare forstått at det ikke er sånn at man velger bort Vipps fordi man bruker ApplePay, men bruker begge til hvert sitt behov. Byttet derfor til Sbanken som gir bedre betingelser på alt selv om jeg ikke er en "spesielt viktig kunde" hos de da alle får samme betingelser. Satt langt inne da jeg er en veldig trofast kunde, men angrer ikke et sekund og måtte ta grep da DnB sin rente er så elendig. De støtter også ApplePay :) Må poengtere at jeg alltid har fått god behandling når jeg har ringt til de og alltid fått lån ved behov osv så har blitt behandlet godt hos DnB. De har også bra løsninger som nettbank (selv om nettbank til tider har vært litt ustabil) og mobil app osv så er ikke bare elendighet, men prisen ble for høy da de bare faller lenger og lenger bank de andre og fikk inntrykk av at de ga meg elendig betingelser etter så langt kundeforhold uten noen tull fra min side som var svært skuffende. Ville anbefale alle andre som har en rente som ikke er konkurransedyktig til også å bytte bank. Det går raskt, er lett og kan være mye penger å spare. Mulig at DnB også våkner opp en dag hvis mange velger å bytte til en bank med konkurransedyktige betingelser.
Nesten umulig å få tak i kundeservice, 65 min ventetid telefonkø. Ingen hjelp og ingen svar på spørmålet.