Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Løp bort så fort som mulig

Omtale av  Meg D

Om det var minus stjerner..de kunne få 100 minus stjerner..fy faxn for en gjeng med arrogante, ukompotente og frekke folk i kundeservice.. De fortjener ikke å kalle seg en bank en gang og ALDRI JOBBE MED KUNDEBEHANDLING..for en jxxx opplegg med oppkjøp av Sbanken.. Jeg tenkte kanskje å gi en sjanse.. Men nå etter 5 mnd prøving jeg har nok.. Synd de har mistet meg og så mange andre ..

Svar fra DNB Bank
12.07.2024 15:22

Hei! Det er veldig leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Hvis du har noen konkrete tilbakemeldinger kan du gjerne sende det her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon. Vi ønsker gjerne å forbedre oss. /Tonje

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Blir lurt av DNB

Omtale av  Egil

Jeg skriver til dere i dag for å uttrykke min dype skuffelse og frustrasjon over hvordan dere behandler kundene deres. DNB markedsfører seg som "folkets bank," men i virkeligheten ser det ut til at dere lurer folket. Banken, som skulle være en trygghet for alle, skiller i stedet mellom fattig og rik på en skammelig måte. Det er tydelig at rentene justeres vilkårlig etter inntekten til kundene. Det virker som om DNB ikke følger faste regler, men heller lar den enkelte ansatte bruke sitt eget skjønn når de vurderer en sak. Som Saga-kunde, som skal få bedre betingelser, har jeg opplevd at dette ikke gjelder hvis en ansatt har en annen mening. Det er uholdbart og urettferdig. Jeg ber dere om å se nærmere på renten dere har satt for mitt lån, sammenlignet med hva andre kunder har fått. Jeg har hatt en god jobb i over 30 år, men etter å nylig ha blitt uføre etter en ulykke, har jeg fått høyere rente på lånet mitt, til tross for at det er det samme som før. Det er dyrt å være fattig hos DNB. Jeg forventer at dere tar denne henvendelsen på alvor og gjør en rettferdig vurdering av min situasjon. Det er på tide at DNB begynner å leve opp til sitt rykte som "folkets bank" og slutter å undergrave tilliten til kundene.

Svar fra DNB Bank
05.07.2024 14:24

Hei Egil. Vi vil så klart gjerne være en god bank for alle og jobber alltid for å bli bedre. Du har naturligvis lov til å mene hva du vil om oss, men vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen av at rentene justeres vilkårlig eller at vi lurer kundene våre. Vi kan ikke gå inn i diskusjoner rundt konkrete kundeforhold her på Facebook, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04 800, så kan vi se på renten din. /Thomas

Dårlig høyrentekonto og service

Omtale av  Anne

Svært dårlig behandling og rente på høyrentekonto. Ingen forhandling selv on jeg har vært plettfri og god kunde i 30 år.svært skuffet og har byttet bank

Svar fra DNB Bank
02.07.2024 12:00

Hei! Vi har ikke individuell rente på sparekonto, så det er grunnen til at det ikke er mulig å forhandle bedre rente. Vi har flere sparekontotyper, så håper du har fått sjekket opp de ulike alternativene. Hvis ikke kan du gjerne ta kontakt med kundesenteret, så vil vi kunne hjelpe deg å finne det beste alternativet :-) /Frida

Mest kundefientlige banken.

Omtale av  Roar

Er jo nesten rørenes at Norges minst bank gjennom mange år viser så stor "kjærlighet" og omtanke for Pride klovneriet,,tenk om Norges verste bank hadde vist like mye omsorg og kjærlighet ovenfor alle kundene og ex kundene i banken dem kjøpte opp og raserte og som blei sendt på hue og ræva ut av Sbanken fordi mange ikke kan bruke drittappen dem påførte kundene og som ikke kan bruke nettbank lenger ? Mange er svaksynte og er helt hjelpesløs med drittappen som kundene ikke har bedt om. Ikke uten grunn at DNB år etter år har blitt sendt på sisteplass i kundeundersøkelser,ble kanskje ensomt nede på 118 plass og måtte ha selskap av Sbanken . Når man ser "Papegøyesvarene" som DNB legger ut forstår man servicenivået og holdningen i banken. Til lykke med en ødelagt Sbank og kundeflukten.Måtte den vedvare.

Svar fra DNB Bank
28.06.2024 14:05

Hei Roar. Uenig i utsagnet ditt her: "Er jo nesten rørenes at Norges minst bank gjennom mange år viser så stor "kjærlighet" og omtanke for Pride klovneriet". Vi er Norges største bank og vi ønsker et samfunn og et arbeidsliv der alle trygt kan være seg selv og elske den de vil. Pride-paraden er derfor en viktig markering for dette. Vi skjønner at Sbanken-oppkjøpet har vekket mange følelser, og vi har full forståelse for dette. Vi jobber med å bygge en god løsning og håper du ønsker å gi oss en sjanse til å overbevise deg. /Thomas

RETT OG SLETT ET KORTBESTILLING.

Omtale av  Batur

kundeservicen var veldig dårlig, kan ikke stole på dessverre, de gjør ikke jobben sin på en normal ærlig måte. vi har veldig skuffet av siste kundebehandlingen (kunderådgiveren) ,her du bruke tid, for bare kaste bort, ikke noe mer ,vi har kontakt med kundeservicen mange ganger via med den robot telefonen , mye unødvendig vente tid og når det er din tur, så dessverre du får ikke den rette hjelpen, bare tull! opplevd akkurat som svindle, ikke ærlig , ikke seriøse. anbefaler ikke!

Svar fra DNB Bank
28.06.2024 13:56

Hei Batur. Kjedelig å høre at du hadde en dårlig opplevelse i kontakt med oss. Vi vil gjerne rette opp inntrykket, og ønsker svært gjerne at du tar kontakt med oss igjen, slik at vi kan gi deg den hjelpen du trenger. /Thomas

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårlig kontroll

Omtale av  Trond A

Rotet bort fond, svarer ikke på henvendelser. Måtte få hjelp av finanskagenemda for å komme i inngrep

Svar fra DNB Bank
27.06.2024 11:23

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Vi får ikke gått inn på enkeltsaker her på bytt, men ta gjerne kontakt med kundeservice slik at vi kan se på saken din på nytt. /Lisa

Den nye Sbanken - en skikkelig nedtur

Omtale av  Wingård B

Et stort tilbakeskritt da DnB gjorde Sbanken til en mobilbank. De utmerkete hjemmesidene til Sbanken er borte, og vi henvises til DnBs hjemmesider. Mobilbanken er lite brukervennlig for oss som foretrekker PC og Mac. Jeg kunne gjerne vite hvem i DNB som syntes omleggingen var en god ide. Tør dere gjennomføre en brukerundersøkelse blant dem som ennå er kunder i Sbanken?

Svar fra DNB Bank
27.06.2024 11:20

Hei! Takk for tilbakemelding. Det er trist å høre at du ikke er fornøyd med de nye løsningene, vi vet at endringer kan være krevende. Vi håper imidlertid at du ønsker å gi den nye appen vår en sjanse. Det skal være mulig å utføre banktjenester i denne på samme måte som før, og den har i tillegg flere nye funksjoner. Vi skal fortsette å utvikle den nye appen med ambisjon om å gjøre bank så enkelt som mulig, og setter pris på innspill. /Lisa

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR