DNB Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg skriver til dere i dag for å uttrykke min dype skuffelse og frustrasjon over hvordan dere behandler kundene deres. DNB markedsfører seg som "folkets bank," men i virkeligheten ser det ut til at dere lurer folket. Banken, som skulle være en trygghet for alle, skiller i stedet mellom fattig og rik på en skammelig måte. Det er tydelig at rentene justeres vilkårlig etter inntekten til kundene. Det virker som om DNB ikke følger faste regler, men heller lar den enkelte ansatte bruke sitt eget skjønn når de vurderer en sak. Som Saga-kunde, som skal få bedre betingelser, har jeg opplevd at dette ikke gjelder hvis en ansatt har en annen mening. Det er uholdbart og urettferdig. Jeg ber dere om å se nærmere på renten dere har satt for mitt lån, sammenlignet med hva andre kunder har fått. Jeg har hatt en god jobb i over 30 år, men etter å nylig ha blitt uføre etter en ulykke, har jeg fått høyere rente på lånet mitt, til tross for at det er det samme som før. Det er dyrt å være fattig hos DNB. Jeg forventer at dere tar denne henvendelsen på alvor og gjør en rettferdig vurdering av min situasjon. Det er på tide at DNB begynner å leve opp til sitt rykte som "folkets bank" og slutter å undergrave tilliten til kundene.
Hei Egil. Vi vil så klart gjerne være en god bank for alle og jobber alltid for å bli bedre. Du har naturligvis lov til å mene hva du vil om oss, men vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen av at rentene justeres vilkårlig eller at vi lurer kundene våre. Vi kan ikke gå inn i diskusjoner rundt konkrete kundeforhold her på Facebook, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04 800, så kan vi se på renten din. /Thomas
Svært dårlig behandling og rente på høyrentekonto. Ingen forhandling selv on jeg har vært plettfri og god kunde i 30 år.svært skuffet og har byttet bank
Hei! Vi har ikke individuell rente på sparekonto, så det er grunnen til at det ikke er mulig å forhandle bedre rente. Vi har flere sparekontotyper, så håper du har fått sjekket opp de ulike alternativene. Hvis ikke kan du gjerne ta kontakt med kundesenteret, så vil vi kunne hjelpe deg å finne det beste alternativet :-) /Frida
Er jo nesten rørenes at Norges minst bank gjennom mange år viser så stor "kjærlighet" og omtanke for Pride klovneriet,,tenk om Norges verste bank hadde vist like mye omsorg og kjærlighet ovenfor alle kundene og ex kundene i banken dem kjøpte opp og raserte og som blei sendt på hue og ræva ut av Sbanken fordi mange ikke kan bruke drittappen dem påførte kundene og som ikke kan bruke nettbank lenger ? Mange er svaksynte og er helt hjelpesløs med drittappen som kundene ikke har bedt om. Ikke uten grunn at DNB år etter år har blitt sendt på sisteplass i kundeundersøkelser,ble kanskje ensomt nede på 118 plass og måtte ha selskap av Sbanken . Når man ser "Papegøyesvarene" som DNB legger ut forstår man servicenivået og holdningen i banken. Til lykke med en ødelagt Sbank og kundeflukten.Måtte den vedvare.
Hei Roar. Uenig i utsagnet ditt her: "Er jo nesten rørenes at Norges minst bank gjennom mange år viser så stor "kjærlighet" og omtanke for Pride klovneriet". Vi er Norges største bank og vi ønsker et samfunn og et arbeidsliv der alle trygt kan være seg selv og elske den de vil. Pride-paraden er derfor en viktig markering for dette. Vi skjønner at Sbanken-oppkjøpet har vekket mange følelser, og vi har full forståelse for dette. Vi jobber med å bygge en god løsning og håper du ønsker å gi oss en sjanse til å overbevise deg. /Thomas
kundeservicen var veldig dårlig, kan ikke stole på dessverre, de gjør ikke jobben sin på en normal ærlig måte. vi har veldig skuffet av siste kundebehandlingen (kunderådgiveren) ,her du bruke tid, for bare kaste bort, ikke noe mer ,vi har kontakt med kundeservicen mange ganger via med den robot telefonen , mye unødvendig vente tid og når det er din tur, så dessverre du får ikke den rette hjelpen, bare tull! opplevd akkurat som svindle, ikke ærlig , ikke seriøse. anbefaler ikke!
Hei Batur. Kjedelig å høre at du hadde en dårlig opplevelse i kontakt med oss. Vi vil gjerne rette opp inntrykket, og ønsker svært gjerne at du tar kontakt med oss igjen, slik at vi kan gi deg den hjelpen du trenger. /Thomas
Rotet bort fond, svarer ikke på henvendelser. Måtte få hjelp av finanskagenemda for å komme i inngrep
Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Vi får ikke gått inn på enkeltsaker her på bytt, men ta gjerne kontakt med kundeservice slik at vi kan se på saken din på nytt. /Lisa
Et stort tilbakeskritt da DnB gjorde Sbanken til en mobilbank. De utmerkete hjemmesidene til Sbanken er borte, og vi henvises til DnBs hjemmesider. Mobilbanken er lite brukervennlig for oss som foretrekker PC og Mac. Jeg kunne gjerne vite hvem i DNB som syntes omleggingen var en god ide. Tør dere gjennomføre en brukerundersøkelse blant dem som ennå er kunder i Sbanken?
Hei! Takk for tilbakemelding. Det er trist å høre at du ikke er fornøyd med de nye løsningene, vi vet at endringer kan være krevende. Vi håper imidlertid at du ønsker å gi den nye appen vår en sjanse. Det skal være mulig å utføre banktjenester i denne på samme måte som før, og den har i tillegg flere nye funksjoner. Vi skal fortsette å utvikle den nye appen med ambisjon om å gjøre bank så enkelt som mulig, og setter pris på innspill. /Lisa
På 90 tallet en helt grei bank, men så slo grådigheten inn. Nå er den norges desidert dårligste bank og det reklameres for millioner i alle slags media for å prøve å dra nye kunder. Noen vil sikkert la seg lure, men de fleste gjennomskuer propagandaen.
Hei! Så leit å høre at du er misfornøyd med DNB. Kom gjerne med en konkret tilbakemelding om hva du er misfornøyd med, og eventuelt forslag til hva du tenker kan forbedres. Ha en fin dag! /Lisa