DNB Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
DNB har tatt mål av seg at de skal matche akademikervilkårene Econa har med Danske Bank. Jeg fikk en rentejustering som gjorde at det plutselig var en del differanse mellom min egen rente og veiledende rente gjennom akademiker-avtalen. Det kunne DNB selvsagt matche, men de fikk det dessverre ikke med på inneværende månedskjøring hevdet de, så måtte saken videre til behandling +++ Resultat: det tok 3 måneder før jeg igjen var ajour med akademiker-renten. Jeg forhørte meg litt med en systemforvalter jeg kjenner som sitter tett på kjernesystemene på banksiden i DNB. Han forklarte meg at en rentejustering man legger inn i dag er oppdatert i morgen. Hvordan DNB, "digitalbankens mester," da kan bruke 3 måneder igjen få meg ajour er for meg en gåte (og kommersielt sett særdeles innbringende for dem som bank). Å si at DNB tar mål av seg å matche akademikerne sine vilkår, er jo i beste fall kreativ markedsføring. Jeg vil hevde de er direkte usant.
Hei Sindre! Dette er ikke noe vi markedsfører oss med. Dersom du har fått et bedre tilbud et annet sted er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss så vil vi se på muligheten for å gi deg et like godt tilbud. Det vil likevel alltid være en individuell vurdering som må gjøres utfra økonomi og sikkerhet. Hva som er grunnen til at det tok tid å få justert renten er vanskelig å si uten å få sett på selve saken, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 915 04800 eller send en melding fra postkassen i nettbanken så vil låneavdelingen vår kunne undersøke det og gi deg et utfyllende svar på det. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen
Jeg ringte DNB fond/pensjon spar og fikk beskjed om at det tar 3 minutter med ventetid. Jeg ventet over 30 minutter og la på tilslutt. SKJERPE DEG DNB.
Hei! Da høres det ut som du har vært uheldig. Det er sjeldent lange ventetider inn til fondsavdelingen vår, men det kan være at du har ringt på et tidspunkt mange ønsket å komme i kontakt med dem. Dessverre er det vanskelig å estimere ventetid da vi ikke vet hvor lenge samtalene foran deg vil vare. Estimert ventetid tar derfor utgangspunkt i hvor lenge personen som sist var i kontakt med oss måtte vente. Kjedelig å høre at du ikke kom igjennom, men forsøk gjerne igjen litt senere så får vi gitt deg den hjelpen du ønsker. Håper du får en fin dag! /Jørgen
Får alltid god help og veiledning hos kundeservise i DNB.
Nettbanken er mer nede enn oppe når jeg skal bruke den. Her er vi i 2020, skulle virkelig tro det gikk an å få noe som fungerer. Patetisk!
Hei Robin! Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke er fornøyd med nettbanken vår. Vi jobber hele tiden med utvikling av våre digitale tjenester slik at disse skal være så robuste og innholdsrike som mulig. Dessverre kan det noen ganger skjed feil som rammer våre systemer. Heldigvis skjer ikke dette ofte og når det skjer er det som oftest kortvarig. Start gjerne en chat eller slå på tråden til oss på 915 04800 dersom du opplever problemer så er jeg sikker på at vi skal finne en løsning :) /Jørgen
Jeg sitter og gråter over min datters avslag idag fra DNB, om et mastercard hun burde ha på en kommende reise. Hun er 25 år, har alltid godt med penger på banken tross sin situasjon som ufør pga en kronisk sykdom. Hun har alltid vært en god og lojal kunde hos DnB med sparepenger og aksjer, og aldri overskredet noen grenser eller annet. Men, Mastercard synes ikke DnB hun er verdt, og avslo uten en eneste kommentar eller spørsmål!! Om ikke DnB vet det, så har en uføretrygdet like mye fast inntekt som andre i arbeid, bare en forskjell er at de er for syke til å jobbe. Jeg ser forøvrig et tilsvarende innlegg fra "Stig" for 8 måneder siden på denne siden, som er en av de få ikke DnB har svart på.. Så, er det meg - også kunde av DnB.. En såkalt Saga-kunde med en innekt på 1,5 mill. Jeg har ikke alltid vært like flink, men får alt jeg vil fra DnB. Dere burde skamme dere å velge bort folk på denne måten, faktisk så mye nå at jeg helt klart vil skifte bank og tar med datteren min i prosessen. Nå er jeg spent på om jeg får svar på hvorfor DnB ser på uføretrygd som uskikket kunde!?
Hei Lotta! Takk for at du skriver til oss. Leit å høre at dette er opplevelsen du sitter igjen med. Det er vanskelig å kommentere hva som er grunnen til avslaget uten at vi får sett på selve saken. I de tilfellene vi ikke kan innvilge kreditten vil vi også komme med en begrunnelse på dette. Har hun ikke fått dette kan det høres ut som at kortet ikke har blitt automatisk innvilget fordi vi trenger mer informasjon fra søker. Hun må da ta kontakt med vår kortavdeling på chat eller telefon så ordner det seg som regel. Be henne gjerne om å ta kontakt med oss så er jeg helt sikker på at vi skal finne en løsning. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Har opplevd svært dårlig kundeservice to ganger på rad nå fra en dame kundebehandler på DNB kontoret i drammen. Hun har behandlet oss veldig dårlig både da moren og søster var innom kontoret i drammen og da jeg skulle spørre om veiledning på telefon. Har aldri i mitt liv opplevd så dårlig service som det!!! Etter å blitt behandlet på den måten vurderer moren min nå å bytte konto til en annen bank siden den her er bare forferdelig! Dere trenger nye kundebehandlere slik at vi kunder ikke vurderer om vi skal rett og slett bytte til en annen bank!
Hei Jagriti! Takk for at du skriver til oss! Først og fremst er det leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi ønsker selvfølgelig at du skal få den beste hjelpen overhodet mulig når du er i kontakt med oss. Dessverre er det vanskelig for oss å gå inn på enkeltsaker her på denne siden. Vi hadde derfor blitt veldig glad om du ville sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din. Forklar kort hva som har skjedd der så får vi muligheten til å gå dette opp :) Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen
Har vært kunde så lenge jeg kan huske! Og har ringt og spurt om alt jeg evt måtte trenge hjelp med og kundeservice har alltid levert på øverste hylle
Hei Sindre! Takk for hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på! Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med så ikke nøl med å ta kontakt. Ønsker deg en strålende dag videre så lenge :) /Jørgen