Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

varit bank kunde hos DNB allt för länge!

Omtale av  Milad

Undrar om det är någon där som gillar sitt jobb? eller vad det är för typ av människor de anställer? hade jag kunnat ge 0 stjärna så hade de fått de. Gör ont att ge dem 1 stjärna och det får mig nästa till att inte vilja ge dem omdöme!

Svar fra DNB Bank
13.12.2023 13:31

Hei, det er leit å høre du har denne oppfatningen av våre ansatte. Det er svært mange som liker å jobbe i, og som er stolte av å være ansatte i DNB. Vi hadde likt om du kunne være med konsis på hva din misnøye er så vi kan ta det med videre til forbedring /Vinjar

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig bankforbindelse

Omtale av  Jonny S

Jeg har lån i DnB privat og bedrift og overførte "dagligbank bedrift" til DnB fra Danske Bank fordi regnskapsfører anbefalte. Fikk for en stund siden brev fra DnB, med spørsmål om valg, om jeg ønsket DnB eller S-banken som bank. Jeg har også s-banken privat. Jeg valgte s-banken. Fikk da beskjed fra DnB at alle mine bankforhold nå ble satt over til DnB-systemet, også min private s-bank. DnB har for alle praktisk forhold norges dårligste nettbank. Jeg fortalte at i så fall måtte jeg finne en ny bank til mine privat-konto, og at jeg ville finne en ny bank for bedriftens daglige drift, om jeg ikke fikk benytte s-bankens system i stedet for. S-banken har i flere tiår hatt norges beste nettbbank. Men nei, svaret var at nei, det gikk ikke. Så da jeg fortalte at jeg da måtte finne ny privatbank samt ny bedriftsbank for den daglige driften av bedriften sa vedkommende i DnB at det måtte jeg bare gjøre, for det var ikke noe hun fikk gjort med det. Så nå kaster DnB sine s-bank-kunder på dør, og i stedet for å benytte den elegante og enkle s-bank-nettbankens løsninger går de over til at alle skal benytte Norges dårligste nettbank, DnB.

Svar fra DNB Bank
06.12.2023 12:21

Hei, Jonny. Jeg har forståelse for at bytte av konsept kan oppleves negativt, men jeg håper samtidig at du er villig til å gi oss en sjanse til å skape gode opplevelser for deg som bankkunde. Det er hovedfokuset vårt i en prosess som kan være vanskelig for både oss og kundene. Når det er sagt: Du har alltid full valgfrihet på hvilken av de to merkevarene du ønsker å bruke. Vi har bare etter beste evne vurdert hvilken merkevare vi tror passer best for deg basert på hvilke produkter du har i begge bankene i dag, ettersom vi ikke har anledning til å tilby produkter til én og samme bankkunde i begge banker. Du står likevel helt fritt til å bli værende i Sbanken om kundeforholdet ditt i DNB avsluttes. /Hilsen Even

Problemer med innlogging, umulig å få i tale.

Omtale av  Leif N. B

Problem med innlogging, umulig å få i tale. Nettsida deira ser ut til å være optimalisert for å unngå kontakt med vanlige kundar. Ingen kunderådgjevarar tar telefonen, og du blir broten etter to minutt.

Svar fra DNB Bank
06.12.2023 12:20

Hei, Leif. Det var ikke kjekt å høre at du har problemer med å komme i kontakt med oss. Det er for tiden stort trykk mot kundesenteret vårt på enkelte tidspunkter i løpet av dagen, spesielt mellom 10 og 16. Vi er åpen fra 07-23 hver dag, og på ettermiddag/kveld er det ofte kortere ventetid for å komme gjennom til en ledig rådgiver :-) /Even

Helt udugelig kundeservice

Omtale av  Daniel

Dette er den verste banken i historien. Det går jo ikke ann å få tak i DNB kundeservice lenger. Er bare en AI stemme som ikke skjønner at du vil ha tak i kundeservice, kommer med idiotiske forslag på noe jeg ikke spørr om. At folk velger denne banken er for meg helt ufattlelig. Synd jeg ikke bytta bank når de kjøpte opp postbanken, som VAR en fantastisk bank! Jeg veit at jeg skal bort fra denna banken snarest!

Svar fra DNB Bank
01.12.2023 13:42

Hei! Så leit å høre at du er misfornøyd med taleportalen vår på telefon. Denne får stadig forbedringer for å gjøre det enklere å havne på riktig sted/riktig avdeling. Vi har også chat i nettbanken og mobilbanken, så gi gjerne chatten et forsøk dersom du synes det er vanskelig å komme igjennom på telefon :-) /Frida

God og rask service

Omtale av  Ole C. G. A

Behjelpelig med å sette ned renten og lage tilpassede lånedtilbud. Nettbanken kunne vært mer logisk. Ligg vanskelig å finne alt .

Svar fra DNB Bank
24.11.2023 10:32

Hei Ole! Tusen takk for tilbakemeldingen. Nettbanken vår er for tiden under oppussing og vi jobber med forbedringer der, men veldig kjekt at du er fornøyd ellers :) /Marthe

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

En bank som tenker lite på kundenes behov.

Omtale av  Kai

DNB lyver når de uttaler seg om apple pay. Når de får et direkte spørsmål om hvorfor ikke Apple Pay blir brukt på lik linje som Google pay svarer de ikke på spørsmålet. De forteller heller om helt andre ting. Litt som at det lønner seg å meditere når renten blir satt opp. De er i dag norges største bank så de synes det er greit å holde kunder som gissel. I norge så er iphonen en av de mest brukte telefoner blant unge. Nye kunder som kanskje vil beholde alle egenskaper som telefonen gir dem.

Svar fra DNB Bank
23.11.2023 12:36

Hei! Leit å lese at du er misfornøyd med oss. Du finner mer utfyllende svar rundt Apple Pay her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Marthe

TRAGEDIE !!!

Omtale av  Runar

For den vanlige mann i gata er denne banken en katastrofe....Det nye slagordet til DNB burde være "Hvorfor gjøre ting enkelt ,når man kan gjøre det vanskelig"......

Svar fra DNB Bank
17.11.2023 09:01

Hei Runar. Trist å høre at du føler det slik. Vi verdsetter kundene våre og prøver alltid å gi den beste kundeopplevelsen. Ta gjerne kontakt med oss om det er noe som ikke har blitt løst skikkelig. /Thomas

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR