Fana Sparebank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Da jeg skulle kjøpe meg en bolig så søkte jeg boliglån hos Fana Sparebank med tanke på at de hadde litt bedre lånsvilkår og lavt rente. Men beklageligvis så kom aldri noe svar på søknaden min, forsøkte å etterlyse et svar både på mail og på telf, men da fikk jeg bekjed om at de skulle sjå på søknaden min så fort det lar seg gjøre. Dessverre så kom aldri det svaret og etter et par uker med venting så ringte jeg selv igjen og bedt dem om å slette min søknad. Utrolig dårlig og useriøs bank.
Beklageligvis er det helg og jeg kan ikke komme inn på kontoen min. Ringer banken og får beskjed om at jeg må kontakte dem på mandag. 🙈🥳 Min tilgang til min konto skal være åpen 24-7, når vi nå stort sett kun kan kontakte banken i arbeidstiden vår. Min tilgang skal fungere HELE tiden og jeg skal kunne se, som minimum min saldo. Dette er bare FOR dårlig.
Jeg har vært kunde i Fana Sparebank siden før jeg ble født - mormor og morfar opprettet konti til meg og søsteren min. De var selv også lojale kunder der hele livet. Hadde besteforeldrene mine visst hvordan denne banken behandler kundene deres i 2023, så hadde de rett og slett blitt utrolig skuffet og lei seg. Jeg har inntil nylig hatt lån i banken som jeg betalte ned lenge før tiden, og jeg har heller aldri hatt andre betalingsproblemer. Da jeg nå tok kontakt om et mulig bedriftslån, ble jeg først henvist til digital søknad. Greit nok. Da den digitale søknaden kom tilbake med avslag (også det helt greit nok) tok jeg kontakt med min såkalt "personlige rådgiver" og ba om et møte og en gjennomgang av søknaden for å være sikker på at den var riktig utfylt og at det ikke var noe som kunne gjøres. Resultat: Blankt avslag per e-post, signert med ønske om en fin dag videre. Jeg har aldri følt meg mer tråkket på eller mer arrogant behandlet av en bedrift noensinne. Jeg bytter nå til annen bank, som bare har vært imøtekommende og serviceinnstilte. Hadde jeg ikke vært så relativt godt oppdratt som jeg er, så hadde jeg bedt Fana Sparebank stappe de der hjerte-emojiene de bruker i kunde-epostene sine en viss plass. De er ikke verdt noe som helst. Styr unna!
Disse her står bak Himla. Bankamatører av værste sort. Kundeservice som er frekk og ikke forstår noenting. Skulle gjerne ha gitt null stjerner
I følge Bytt.no skulle jeg få tilbud om 3,96% effektiv rente. Etter å ha fylt ut en 10-siders nettsøknad, samt samtykke via Altinn får vi til slutt tilbud om 7,91% rente. I all verden, hvordan kan man tilby nesten dobbel rente av det som er annonsert?! Ellers takk.
Vi beklager din opplevelse her! Det kan se ut som systemet har beregnet en høyere belåningsgrad (hvor stor gjelden er i forhold til boligens verdi) enn hva som er reelt. Dette vil en rådgiver korrigere slik at du får et endelig tilbud som er korrekt 😊 Ta gjerne kontakt med en av våre rådgivere, så hjelper vi deg 😊 Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Ann Kristin Thue Tveit Direktør Personmarked
Ser at de tar 5 kroner i betaling per vipps som jeg sender. Sender iblant litt småpenger på vipps for at barna skal kjøpe noe med fra butikken. Vipps tar 0 kr i gebyr, men fana sparebank tar 5 kr. Har S -banken i tillegg. De tar 0 kr. Kommer aldri til å bruke banken mer. Har opplevd at de tok ca 200 kr i måneden for å bruke ett vanlig bankkort i banken, derfor bruker jeg ikke kort mer fra den banken. Men nå er det slutt med vipps og.
Takk for din tilbakemelding Sally. Her kan det se ut til at det har vært en misforståelse knyttet til gebyr for ulike betalinger. Det koster ingenting å overføre penger med Vipps, hos oss er det også 0 kr i gebyr. Det som derimot koster 5 kr i gebyr er straksoverføring, men det gjøres via nett- og mobilbanken, og er en annen type overføring. Se gjerne vår prisliste på fanasparebank.no, og om du har spørsmål så ta gjerne kontakt med oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Ann Kristin
hva kan kunden kreve av banken når banken tilbake viser illojal ovenfor en kunde som har vært kunde hos fana sparebank i noe og 20 år ,fana sparebank vet alt om penger på konto hva som kommer inn og hva som går ut og hva som blir værende pr månede , jeg har penger på konto men jeg spurte etter et smålån til opppusing på kr 35.000. fikk nei av den automatiske svareren ,dagen etter snakket jeg med en ikke så behagelig kundebehandler og han krevde lingningsattest noe de hadde fått dagen før og ned betalingesplansen på boliglånet som da også sa at jeg hadde bundet renten for mange år fram i tid .de tok ny kredittskjekk og og der var ingenting og utsette ,men som kundebehanderen sa at etter regjeringens rettningslinjer kan vi ikke gi deg lån ,dette var for meg bare en prinsippsak og jeg søkte på weblånet de fikk alle opplysningene som fana sparebank hadde de fikk gå inn og se på lingningsatesten og de fikk boliglånet kommunaler avgifter og felleskostnader og jeg fikk 3 tilbud om lån og tok i mot et på grunn av prinsippet og betalte det tilbake 3 dager etter på kr 35 908.11 øre .allså et tap kr 908.11 på grunn av at fana sparebank sin illojalitet ovenfor trofaste kunder og hva vist jeg ikke hadde penger på konto da hadde jeg heller ikke fått noe hjelp av fana sparebank etter over 20 år som trofast kunde uten og noen gang belastet de for noe , Direktøren tok kontakt og sa at slik skulle det ikke være nei det er jeg ening i men hvorfor er det slik da når de ser at alle regninger blir betalt og ingen minus på kontoen og lojal ovenfor banken blir avspist med at regjeringen sier at vi ikke har lov og hjelpe deg ,men alle andre banker og finans gir ærlige ord for pengene ,men en bank som ser at vist lånetager faller fra så står der penger på konto som vi kan ta ,som sakt er dette en prinsippsakk om og være lojal kunde og en illojal bank ovenfor sine kunder , så dere som er kunde hos fana sparebank i tro at dere har 30 års kundeforhold til fana sparebank og trenger hjelp en dag at dere for det ,Direktøren skulle ta kontakt igjen 3 ganger la jeg fra meg meling vi a kundesentralen jeg sa det ikke hastet ,men at det skulle ta over en uke og ingenting høre fra noen i banken det viser hvor lite 1 enkel kunde betyr for fana sparebank .MVH Ole Martin.P.S.Beklager mine skrivefeil da jeg har dysleksy
Hei Ole Først og fremst, takk for at du gir oss ærlig tilbakemelding. Vi synes det er leit at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss, og vil selvfølgelig gjøre det vi kan for å nøste opp i det. Vi ønsker å bli bedre og lære av våre kunder, så ta gjerne kontakt slik at vi kan ta en prat om saken din. Håper du slår på tråden🤞🏼😊 Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Ann Kristin Thue Tveit Direktør Personmarked